Som selvstændig actionfilm er “Hitman” en anelse bedre end de sædvanlige genrespekulationer, som Hollywood producerer i stimevis, men man burde måske snart have indset, at hvad der fænger i et computerspil, sjældent gør sig særlig godt på film, hvorfor undertegnede ikke kan komme i tanke om en egentlig vellykket spilfilmatisering, der fungerer som film. Masser af action har “Hitman” da, men historien er immervæk set før – også bedre udført – og en vis metaltræthed indfinder sig derfor lige så stille.
#61 filmz-Erlingur666 16 år siden
#62 jessup 16 år siden
.
#63 Michael Andersen 16 år siden
#64 jessup 16 år siden
#65 Michael Andersen 16 år siden
#66 jessup 16 år siden
#67 Michael Andersen 16 år siden
#68 Benway 16 år siden
#69 HonoDelLoce 16 år siden
Så har jeg lige haft en halvanden times tid til at processere mit indtryk af filmen.. Og lad mig lægge ud med karakteren - 4/6 ..
Faktisk blev jeg positivt overrasket over filmen.. Især dens måde at bibeholde de fleste aspekter af spillet.. Der er ingen tvivl om at 47's mord i filmen ikke ligefrem ville medbringe ham en "Silent Assasin"-award, men der er alligevel det, man kender fra spillene.. Udklædninger, lokkemidler, forgiftninger og silver-baller-rampages - og selvfølgelig et halvt kilo C4, en ordentlig sniper-riffel og et stiligt rødt slips..
Ovenikøbet er hele 47's bevægelser ret godt ramt. Ingen aaaalt for store armbevægelser - på nær en enkelt eller to nærkampe - hans gang, hans skudposition og hans lettere foroverbøjet hoved.. Det var helt rart at se, og 3rd person-optagelserne gav også lige et ekstra kick for os, der har spillet spillene.
Der var da helt sikkert irritationsmomenter.. Vildt dårligt udført efter-dubbing af flere lydsekvenser fik nærmest mine tæer til at brække af over-krumning (<- nyt yndlingsord). Thomsens engelsk med russisk accent gik egentlig rimeligt acceptabelt - til han pludselig midt i en sætning slår over i noget, der minder mere om irsk.
Men på den positive side ligger det så også, at den ellers så obligatoriske hollywood-love-affair blev holdt på et absolut minimum.. Jeg vil selvfølgelig ingenting spoile, men jeg var mere end almindeligt tilfreds med 47's måde lige at reagere på i et par intime situationer..
Så - en rigtig fin action-flick, der faktisk formår at oversætte mange af spillets facetter til film-mediet, i stedet for at fokusere på bare én af dem. Jeg føler mig nemlig ret så overbevist om, at der findes mindst lige så mange gamere, der går igennem Hitman-spillet Gung-Ho-style, som der er, der går efter en Silent Assasin-rating.. Så der skal jo være lidt til os alle - og det er der :)
#70 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"