“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#241 MMB 11 år siden

Ja, I LOTR var det typisk ting fra bogen, som blev fjernet, hvor det i Hobbitten virker omvendt. :)
Gravatar

#242 BN 11 år siden

Foeller (239) skrev:
Doc Doom (237) skrev:
Nu stopper i sgu med at tærske halm på de Nekrofil-diskussion. Man skal da være deffndum for ikke at gætte at det er en vis herre.

Hvis du læser diskussionen, så er det jo det, jeg siger... Det er da ikke min skyld, at BN mente noget andet. :)

Omskrevet: "Det er kun BN der er dum!"

LOL
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#243 MMB 11 år siden

BN (242) skrev:
Foeller (239) skrev:
Doc Doom (237) skrev:
Nu stopper i sgu med at tærske halm på de Nekrofil-diskussion. Man skal da være deffndum for ikke at gætte at det er en vis herre.

Hvis du læser diskussionen, så er det jo det, jeg siger... Det er da ikke min skyld, at BN mente noget andet. :)

LOL

Det er vist en fri fortolkning. :D
Gravatar

#244 BN 11 år siden

Foeller (243) skrev:
BN (242) skrev:
Foeller (239) skrev:
Doc Doom (237) skrev:

LOL

Måske. Men hvorfor have så travlt med at frikende sig selv overfor en i bund og grund fjollet "du er dum, hvis ikke ..."-argumentation??

"det [er] jo det, jeg siger" - "Det er da ikke min skyld"

;-)
Gravatar

#245 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (238) skrev:
Peter Jackson har taget en del friheder i filmen... som altid er de alle velvalgte og yderst vellykkede.

Fixed.
Gravatar

#246 MMB 11 år siden

BN (244) skrev:
Foeller (243) skrev:
BN (242) skrev:
Foeller (239) skrev:
Doc Doom (237) skrev:

LOL

Måske. Men hvorfor have så travlt med at frikende sig selv overfor en i bund og grund fjollet "du er dum, hvis ikke ..."-argumentation??

"det [er] jo det, jeg siger" - "Det er da ikke min skyld"

;-)

Måske er argumentationsformen fjollet, men i dette tilfælde var den spot on. :P
Gravatar

#247 BN 11 år siden

Foeller (231) skrev:
Men den klarhed, som du nu har fået, stammer jo fra det du har læst på nettet andetsteds og ikke fra denne diskussion.

Hvilken relevans har det, HVORFRA min nuværende klarhed stammer? Det vi har diskuteret, handler om hvor tydeligt filmen identificerer Necromanceren som Sauron - ergo er tiden skruet tilbage til da jeg sad i biografen, ikk'?

Foeller (231) skrev:
Jeg synes bestemt ikke, du har gjort det klart, at du mener, at filmen utvetydigt hinter, at Necromancer=Sauron.

Selvfølgelig mener jeg ikke det LIGE NU, eftersom jeg ikke kan huske alle detaljer, såsom den der med at Radagast kæmpede mod the Witch King. Men efter et gensyn med filmen vil jeg formentlig give dig ret.

Lad mig genopfriske:

BN (214) skrev:
Hvorom alting er, så fangede jeg åbenbart ikke alle detaljer i den scenes dialog, så derfor gik det henover hovedet på mig
Gravatar

#248 MMB 11 år siden

Du bør nok smide en spoiler rundt om det hele. :)

BN (247) skrev:
Hvilken relevans har det, HVORFRA min nuværende klarhed stammer? Det vi har diskuteret, handler om hvor tydeligt filmen identificerer Necromanceren som Sauron eller ej - ergo er tiden skruet tilbage til da jeg sad i biografen, ikk'?

Fordi diskussionen går på, om finalen alene viser, at Necromancer=Sauron. Om du først indså det på grund af en internetside er selvfølgelig ligegyldigt, så længe du også mener, at filmen giver udtryk for det samme.

BN (247) skrev:
Selvfølgelig mener jeg ikke det LIGE NU, eftersom jeg ikke kan huske alle detaljer, såsom den der med at Radagast kæmpede mod the Witch King. Men efter et gensyn med filmen vil jeg formentlig give dig ret.

Fair nok. :)
Gravatar

#249 MMB 11 år siden

Lord Beef Jerky (238) skrev:
#236 Uuuuh, det kan jeg sgu ikke huske. Efter at have googlet det lidt, har jeg faktisk stadig ikke fundet ud af det. Men ja, Peter Jackson har taget en del friheder i filmen... som altid er det ikke alle, der er lige vellykkede.

Someone needs to find the answer. :P
Gravatar

#250 doom WAD 11 år siden

Der er i hvert fald nogle i denne tråd der ikke skal købe den der treliters cola, så de må ud at pisse 4 gange under filmen og dermed går glip af essentielle scener.

Skriv ny kommentar: