“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#251 Hr. Nielsen 11 år siden

Doc Doom (250) skrev:
Der er i hvert fald nogle i denne tråd der ikke skal købe den der treliters cola
Hvis man tømmer den, er den jo fin at pisse i bagefter;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#252 doom WAD 11 år siden

Good call! Jeg var faktisk selv ude to gange. Den lange gang fra sal 1 i Kinopalæet bød på de to eneste løbeture jeg har taget i år.
Gravatar

#253 davenport 11 år siden

Så den i Klovborg i aftes. Fantastisk oplevelse, og som altid en Michael, der er Johnny on the Spot til at gi den store tur :)
Elsker den biograf :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#254 doom WAD 11 år siden

davenport (253) skrev:
Michael, der er Johnny on the Spot til at gi den store tur

Eller som man også siger: Min Tamfugl hedder Ulfrun! Igen.
Gravatar

#255 davenport 11 år siden

o.O
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#256 doom WAD 11 år siden

En snemand med korset?
Gravatar

#257 whysoserious 11 år siden

Jeg forstår på ingen måde kritikken af filmen mange steder. Jeg synes den var helt igennem fantastisk på alle punkter. Da filmen pludselig sluttede kiggede jeg forvirret på mit ur fordi jeg troede der kun var gået halvanden time.. Så bidt var jeg!

HFR var også en sindsygt fed oplevelse, på forhånd var jeg utrolig skeptisk da jeg havde læst at den "fjernede" lidt det filmiske, men det synes jeg slet ikke. Det gav filmen et løft og liv jeg aldrig har set mage. Scenerne på bjergkanten, nede i grotterne med alle orkerne osv osv, helt suverænt.

Jeg er på! Kom bare med den næste tak!
Gravatar

#258 Lord Beef Jerky 11 år siden

#257 Skift bruger navn til "whysoBN".
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#259 Highland Park 11 år siden

whysoserious (257) skrev:
Da filmen pludselig sluttede kiggede jeg forvirret på mit ur fordi jeg troede der kun var gået halvanden time..
Ja der er mange, der oplever HFR på den måde.

Med tanke på Jacksons tidligere Tolkien-film har jeg dog meget svært ved at tro på, at filmen slutter pludseligt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#260 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (258) skrev:
#257 Skift bruger navn til "whysoBN".

Ja, lad os få marginaliseret dem, der er fuldstændig tilfredse med den film. Dette gøres bedst ved at bruge BN som skræmmemiddel: "Du vil da vel ikke ligne BN, vil du?" ... Eller som DocDoom skrev, må man være på vagt, når en film bedømmes som fantastisk af en person, der kan lide de tre Star Wars-prequels.

Ved du hvad, her er da en bedre måde:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: