“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#261 Lord Beef Jerky 11 år siden

#260 Hahaha rolig mester, det var bare en joke... jeg kan jo godt selv lide filmen. Han lød bare utroligt meget som dig i den post i og med at han heller ikke forstår kritikken af filmen. Jeg synes den er meget nem at forstå, men ser igennem fingre med mange af detaljerne selv.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#262 whysoserious 11 år siden

Lord Beef Jerky (258) skrev:
#257 Skift bruger navn til "whysoBN".

Undskyld, men jeg forstod ikke din kommentar.
Gravatar

#263 whysoserious 11 år siden

Highland Park (259) skrev:
Ja der er mange, der oplever HFR på den måde.

Med tanke på Jacksons tidligere Tolkien-film har jeg dog meget svært ved at tro på, at filmen slutter pludseligt.

Hold da op, sikke en negativitet fordi man ytrer sin mening i et forum.

Du ved jo godt hvad jeg mente med det. Det gik stærkt igår med at skrive det fordi jeg lige var kommet hjem fra biografen og stadig var meget oppe at køre. Hver sin film mening, ville ikke fornærme nogen "tolkien" fans.

God jul :)
Gravatar

#264 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (261) skrev:
Han lød bare utroligt meget som dig i den post i og med at han heller ikke forstår kritikken af filmen.

... hvilket jo bare viser, at ihvertfald blandt nogle hersker enighed om, at kritikken ER lidt underlig (læs: inkonsekvent i forhold hvad LOTR-filmene bød på).

Jeg var nærmest måbende af undren efter filmen, fordi jeg (gennem diverse bruger-anmeldelser og "rigtige" anmeldelser) var blevet fortalt en masse ting, der var decideret usande og helt skæve, såsom at der ikke var nogen action i filmens første halvdel.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#265 BN 11 år siden

whysoserious (262) skrev:
Undskyld, men jeg forstod ikke din kommentar.

Han fjerner "serious" fra dit brugernavn og indsætter i stedet MIT brugernavn: "whysoBN", fordi jeg har sagt næsten præcist det samme som du siger her:

whysoserious (257) skrev:
Jeg forstår på ingen måde kritikken af filmen mange steder. Jeg synes den var helt igennem fantastisk på alle punkter. Da filmen pludselig sluttede kiggede jeg forvirret på mit ur fordi jeg troede der kun var gået halvanden time.. Så bidt var jeg!

(HFR, som resten af dit indlæg handler om, har jeg dog ikke udtalt mig positivt om, fordi jeg er skeptisk ... indtil videre da. Jeg har kun set filmen i 24fps.)
Gravatar

#266 whysoserious 11 år siden

BN (265) skrev:
Han fjerner "serious" fra dit brugernavn og indsætter i stedet MIT brugernavn: "whysoBN", fordi jeg har sagt næsten præcist det samme som du siger her:

whysoserious (257) skrev:
Jeg forstår på ingen måde kritikken af filmen mange steder. Jeg synes den var helt igennem fantastisk på alle punkter. Da filmen pludselig sluttede kiggede jeg forvirret på mit ur fordi jeg troede der kun var gået halvanden time.. Så bidt var jeg!

(HFR, som resten af dit indlæg handler om, har jeg dog ikke udtalt mig positivt om, fordi jeg er skeptisk ... indtil videre da. Jeg har kun set filmen i 24fps.)

Okay, jeg har ikke fulgt ret meget med herinde, så kender ikke til personerne der skriver herinde. Jeg havde bare læst en masse ret kritiske anmeldelser op til filmen, så ville bare ud med mit besyv, da jeg sad på kanten af stolen igennem det meste af filmen. Så jeg var ret overrasket over den generelle "stemning".

Mht HFR var jeg selv meget skeptisk, min far havde købt et Samsung fladskærms TV for et års tid siden. Hvor billedet så ret anderledes ud fra andre fladskærme, og når jeg så en film på det så det meget mærkeligt ud. Nu er jeg intet teknisk geni og ved ingenting om der er nogen fladskærme der kan vise med flere billeder i sekundet eller om der er andre der har prøvet det? Men jeg havde en fornemmelse at det så sådan ud. At det filmiske var væk og det mere lignede hjemmevideo i HD.

Men jeg blev positivt overrasket og mon ikke film i fremtiden bliver udgivet sådan også.

Gravatar

#267 Aljosja 11 år siden

Stop nu med jeres ævl og kævl, tak, så vi andre kan læse om filmen. Mage til kaffesøstre...
Gravatar

#268 whysoserious 11 år siden

Aljosja (267) skrev:
Stop nu med jeres ævl og kævl, tak, så vi andre kan læse om filmen. Mage til kaffesøstre...

Må sgu sige jeg er overvældet over den positivitet der er herinde. Dejligt med et forum hvor man ikke rakker ned på andre.
Gravatar

#269 BN 11 år siden

Aljosja (267) skrev:

Nope.
Gravatar

#270 Batsy 11 år siden

Aljosja (267) skrev:

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: