“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#341 MMB 11 år siden

Det er godt nok kedelig læsning det her... :/
Gravatar

#342 Riqon 11 år siden

Riqon skrev:
Men mine debatter med dig ender (ligesom denne) med, at du siger nogle grimme ting om mig, og jeg opgivet går videre. :p

BN (338) skrev:
Ja, der ER en grund til at Riqon føler som han gør: Han er ung og temmelig sart, og han er ikke åben eller tolerant overfor folks forskelligheder, men vil helst pakkes ind i vat.

Ak ja, en eller anden dag kan det jo være, du overrasker os alle, BN, men skal vi så ikke sige, det var det...

Foeller (341) skrev:
Det er godt nok kedelig læsning det her... :/

Jeg beklager for den del, jeg selv har spillet i sidesporet. Men ja, tilbage til Hobbitten.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#343 BN 11 år siden

Riqon (342) skrev:
Ak ja, en eller anden dag kan det jo være, du overrasker os alle, BN

Du synes meget overbevist om, at "alle" deler din opfattelse af min person. Jeg tror, du forregner dig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#344 Riqon 11 år siden

Jeg har, som sagt (suk), ikke nogen "opfattelse af din person", blot din attitude overfor andre brugere. Og med hvert indlæg bekræfter du jo alt, jeg og et par andre har sagt om denne. Det er du så uenig i - okay. Det tror jeg, alle har fattet nu...
Gravatar

#345 Kochie 11 år siden

Jeg synes egentlig ikke, nogen af jer fremstår vildt heldige. Det er en debat på internettet, og det her er da stukket helt af :)
Gravatar

#346 Riqon 11 år siden

Okay tak ;P du ser ellers herregodt ud.
Gravatar

#347 Kochie 11 år siden

Jeg mener faktisk ikke noget ondt med det, og det kommer sig måske af, at jeg for det første ikke brænder sig meget for film i al almindelighed, som nogen herinde gør, og jeg derudover ikke er vant til, at debatter i den grad ender i noget ala det her. Jeg læste tråden igennem tidligere i aftes og kom frem til den konklusion, at det egentlig er ligegyldigt, "hvem der startede," men at de involverede i den her del af debatten, der stort set ikke har handlet om Hobbitten men om så mange andre ting, alle sammen ville have haft godt af at droppe diskussionen for flere sider siden.

Men okay, nu hjælper jeg ikke med at få tråden tilbage på sporet.
Gravatar

#348 Riqon 11 år siden

Jeg tror, jeg forstår hvad du mener, og jeg fornemmede det såmænd også lidt selv, da jeg gik ind i debatten (derfor jeg skrev "Jeg vil sikkert fortryde det her ;) but here goes..."). Igen beklager jeg.
Gravatar

#349 BN 11 år siden

Riqon (344) skrev:
Jeg har, som sagt (suk), ikke nogen "opfattelse af din person", blot din attitude overfor andre brugere.

Jeg har ikke nogen "attitude" overfor andre brugere, i den negative forstand du her bruger ordet.

Jeg gav på en humoristisk vis udtryk for min holdning til stenkæmper i 'Hobbitten' - og det så du af uransagelige årsager som en anledning til at udpege mig som en person, det er håbløst at diskutere med, fordi du - uden gyldig grund - hævder, at jeg aldrig rokker mig i en diskussion eller kan se nogetsomhelst fra modpartens side.

Det er DIG der vælger at komme anstigende med en negativ attitude - ikke mig. De fleste andre ville have "smilet" tilbage, når nu jeg ikke valgte at gøre mere ud af det end kort at henvise til noget med nogle træer i 'Ringenes Herre'. Men neeeeej, du skulle med vold og magt benytte lejligheden til at pege fingre. Hvorfor, om jeg må spørge? ... Nånej, det får jeg aldrig svar på, fordi din ungdommelige kortsigtethed gør dig så klog, at jeg - der rent talmæssigt kunne være din far - bare kan lukke munden i, for sådan nogle gamle fjollehoveder som mig skal man da ikke lytte til. Vi kan jo alligevel ikke sige eller tænke noget fornuftigt, som ungdommen kan lære lidt af. Næh, de kan bare få at vide, at de kan "hygge sig".

Tak for kaffe!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#350 Kochie 11 år siden

#349: Hvem er det, der kommer med påstande om hvem nu?

Skriv ny kommentar: