“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#331 Muldgraver 11 år siden

Hverken #327 eller 329 ser jeg nogen grund til at kommentere yderligere på.

Angående bruger-ignorering gør jeg dette af bekvemmelighed, ikke grundet et personligt udestående. Det kan være praktisk i visse tråde, at kunne fjerne tekstvægge til en lille streg.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#332 Riqon 11 år siden

BN (326) skrev:
HVORFOR gør i dét?

Jeg kan ikke svare for Muldgraver, men for mit vedkommende er det jo bare fordi jeg er et ondt og bevidst løgnagtigt menneske, som er ude på at give dig (af alle brugere herinde) en dårlig dag. Det er i hvert fald ikke fordi jeg mener, du kan have nogen som helst gavn af at tage denne kritik til dig. Er det den narrativ, du fortæller dig selv? Virker den troværdig for dig?

Jeg snakker for øvrigt ikke om, hvordan du altid er og har været, altså 100% af tiden, samt i diskussioner om Star Wars langt tilbage. Nej, jeg gav bare min begrundelse for, hvorfor jeg ikke fandt nogen grund til at diskutere med dig lige nu (og i diverse andre tråde):

Din attitude overfor andre brugere.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#333 BN 11 år siden

#facepalm#
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#334 Ispep 11 år siden

BN (313) skrev:
Det er nok sådan cirka den mest urimelige og bevidst usandfærdige udtalelse jeg længe er stødt på.

Hvis andre havde samme holdning som dig (at de kun ville diskutere, hvis modparten på forhånd kunne garantere en vis enighed), ville al debat her i forummet uddø i løbet af 24 timer.

Hvis det er sådan Riqon har det, så må der jo være en årsag til dette, BN. Ta' det ikke så tungt. Der er også en årsag til, at JEG har kritiseret dig for nogle ting. Den "årsag" har jeg jo fået igennem længerevarig opfattelse/billede af dig herinde. At du så mener mit billede er forkert, må du om, og selvom du kan have ret, så har jeg stadig den opfattelse jeg nu engang har. Kan du følge mig?
Gravatar

#335 Ispep 11 år siden

BN (315) skrev:
Og jeg tror, at problemet ligger hos DEM SELV. Hvorfor vil man kun diskutere med nogle

Men det KAN også være, at man måske burde kigge lidt indad? Bare lidt åbenhed BN, kan da ikke skade din stolthed og ære? Du har ret i, at enkelte personer ikke kan tåle meget, vi har jo alle en grænse for, hvor meget vi kan/skal finde os i som mennekser. Det er ikke fordi Lord og Riqon ikke vil debattere, men ofte føler de måske det er lidt nytteløst... Du holder FOR meget fast i din egen mening som en universal sandhed. Det gjorde jeg faktisk også en gang, men har så småt lært at give slip og lade andre komme til (lyder måske ikke altid sådan i debat) men jeg prøver :D Du så jo også lidt hvad der skete med Bruce. Alle andre var jo dumme, hvis man ikke kunne lide Prometheus. Alle andre misforstod den. Det kommer man altså ikke langt med.
Gravatar

#336 Riqon 11 år siden

Ispep (335) skrev:
Du så jo også lide hvad der skete med Bruce. Alle andre var jo dumme, hvis man ikke kunne lide Prometheus. Alle andre misforstod den. Det kommer man altså ikke langt med.

Men det gjorde de jo.

;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#337 Ispep 11 år siden

Der blev skrevet en del sider, ja :D Men forfatteren døde :D
Gravatar

#338 BN 11 år siden

Ispep, som årene går og du får mere livserfaring og modenhed, ja, bliver lidt klogere og en bedre menneskekender, vil du nok på et tidspunkt være i stand til at forstå, at det at kende sig selv (og sin filmsmag) og rent menneskeligt hvile i sig selv som JEG gør, ikke har med manglende åbenhed at gøre, ligesom det heller ikke har noget at gøre med, at man betragter sin egen smag og bedømmelser af film m.m. som universelle sandheder. Jeg har jo gang på gang afvist, at nogetsomhelst film-relateret kan udnævnes som en universel sandhed, idet jeg har slået kraftigt til lyd for, at det handler om personlig smag og behag - og ikke spor andet. Du og Bruce har derimod modsagt mig og henvist til såkaldte "eksperter" der skulle vide mere om film end os almindelige dødelige - så det er faktisk dig selv der har været fortaler for universelle sandheder ... omend du alligevel tit er endt med at indrømme, at "rigtigt og forkert" ikke eksisterer, men derimod kun "smag og behag".

Ja, der ER en grund til at Riqon føler som han gør: Han er ung og temmelig sart, og han er ikke åben eller tolerant overfor folks forskelligheder, men vil helst pakkes ind i vat.

Og derfor bryder han sig ikke om min polemiske stil, samtidig med at han totalt ignorerer mine mange forsøg på venlighed og humor. Jeg har i løbet af et langt liv lært, at der skal være plads til os alle, og at det ikke er sundt at undertrykke sin personlighed bare for at tækkes andre sarte sjæle. Riqon må med tiden lære åbenhed og tolerance overfor folks forskelligheder. Nogle er konfliktsky, andre (såsom mig) er bramfri og direkte. Nogle er kortfattede, andre taler/skriver meget. Nogle er forsigtige og har ikke lyst til at for megen debat. Andre (såsom mig) er mere polemiske og går målrettet efter de ting, som de brænder for at tale om og/eller forsvare. Riqon må lære at SPØRGE, hvis han er i tvivl om hensigt og motiv bag noget andre skriver - det er bedre at spørge end at drage vanvittige, forhastede konklusioner. Og generelt er det nok en god idé at tro det bedste, indtil andet er bevist.

I trækker Bruce frem som eksempel på, hvordan man IKKE skal gøre. Men mens I sagtens kan finde ud af at pege på hans sommetider over-entusiastiske forsvar for 'Prometheus', glemmer I i jeres ungdommelige kortsigtethed at prøve at se bag om mennesket Flemming Kristensen. Jeg har selv haft mange diskussioner med ham og ofte været skrigende uenig med ham, men har aldrig glemt at se bagom hans ildsjæl. Hvad med hans menneskelige varme og humor, hans smittende glæde og entusiasme ifm. alle mulige andre film, som I og mange andre også kan lide? Hvad med hans inspirerende bidrag til det liv, der har været her i forummet.

Lær at se HELHEDEN, hele mennesket. Hvis man er uenig med en person, så fokusér på det, som I KAN blive enige. Find et fælles, positivt udgangspunkt med henblik på fremtidige meningsudvekslinger. Og lad for alt i verden være med at lave en "Muldgraver", d.v.s. at analysere andre brugere og deres motiver og tanker. Motiver og tanker kendes kun af personen selv. Så brug den mund, I er født med. Man lærer ikke en dyt, hvis man ikke er åben og stiller spørgsmål. At blive klog på noget eller nogle man ikke virkelig kender, især profiler på et internet-forum kræver faktisk langt flere spørgsmål, meget mere åbenhed og meget mere tilbageholdenhed m.h.t. at drage konklusioner end det gør IRL.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#339 Muldgraver 11 år siden

BN (338) skrev:
Og lad for alt i verden være med at lave en "Muldgraver", d.v.s. at analysere andre brugere og deres motiver og tanker.

Sympatisk, og ikke mindst viist.

(Ironien er brugt, for at få dig til at tænke over, hvad du har skrevet og indse, hvor meget du er kørt af sporet)

:)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#340 Ispep 11 år siden

BN

Så alle vi andre er umodne fordi vi tilsyneladende har misforstået dig? Det må jeg sige.

Du misforstår tilgengæld mine referencer til "eksperterne" om film.

Skriv ny kommentar: