“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.
Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.
#61 Ispep 11 år siden
4/6 herfra!
#62 JannikAnd 11 år siden
#63 Ispep 11 år siden
Jamen dog :D
#64 Collateral 11 år siden
Hov og jeg vil egentlig gerne gå så højt som en 5er ud af 6.
#65 MMB 11 år siden
Rent plotmæssigt minder Hobbitten: En uventet rejse
Det værste ved de store ligheder er uden tvivl, at det hele er både større og bedre i Fellowship, hvor der trods alt er lidt mere på spil. Det er ikke, fordi Hobbitten: En uventet rejse er en dårlig film overhovedet, men jeg har det med Hobbitten: En uventet rejse, som jeg har det med Coca Cola Light. Det smager egentlig meget godt, men når man først har smagt den klassiske Coca Cola, så vil man ikke have Light, men den ægte vare.
6,5/10
Jeg så den i 24 fps i 3D, hvilket jeg var fint tilfreds med, selvom brugen af 3D bestemt er set bedre.
#66 Erroneus 11 år siden
Historien kan ikke bære tre film, det er desværre tydeligt. Det er få af de 13 dværge man rigtigt kommer til at holde af, så man bliver lidt ligeglad med dem. For mange ting er forudselige, dog er "sammenspillet" med LOTR historien fin, ja faktisk er det nok det mest interessante i filmen.
Men jeg var som sagt ok underholdt og det er en flot lavet film, så jeg ligger omkring 7,5/10.
Men tre film, æv, jeg vil gerne have set hvordan det havde været, hvis de gjorde det på 2.
#67 bjarke 11 år siden
Ja, jeg havde samme oplevelse - virkelig underligt. Det kunne være interessant præcis at vide hvorfor det opleves sådan - og hvorfor det ikke var i alle scener. Jeg havde på samme måde også oplevelsen af, at der var brugt forskellige kameraer, da nogle scener ganske enkelt lignede en billig og digital TV-produktion. Well, det er sgu nok bare teknikken de ikke helt har fået styr på... det håber jeg da.
#68 lhalvorsen 11 år siden
#69 Thomsen 11 år siden
Det er sikkert, fordi han er med i de to næste film.
#70 The Insider 11 år siden