“Hugo” er en ambitiøs, men også forvirret film om film. Den bærer for meget præg af at være baseret på en mursten af en bog, hvori de forskellige karakterer nok har haft bedre plads at udfolde sig, og hvor historien har kunnet skifte karakterer undervejs, uden at det virkede akavet og forceret. Et fantastisk transfer og en ligeledes flot lydside gør dog, at hvis man lod sig fortrylle af Scorseses film i biografen, så kan man glæde sig over en sublim BD-udgivelse, der tilmed rummer noget hæderligt ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MMB 11 år siden

loki (6) skrev:
Så var mit instinkt måske korrekt (så kun 10 minutter og udsatte den til en anden gang).


Hvis du ikke fandt noget seværdigt ved filmen i løbet af de første ti minutter, så sluk filmen og tænd aldrig for den igen. :)

akerman (10) skrev:
Kan huske da jeg så den var den et stykke over 8 på imdb. Nu ligger den på mere realistiske 7.8.


Ja, 8,1 var godt nok totalt misvisende. 7,8 er meget bedre...

Anmeldelsen skrev:
og sidst, men ikke mindst, skal billedsiden både fungere i 3D og i 2D.


Jeg ved ikke, hvor enig jeg er i dette. Filmen er optaget i 3D, og det er derfor dette medie, som filmen primært skal fungere i. Det vil jo svare til at sige, at en farvefilm fejler, fordi den ikke fungerer lige så godt i sort/hvid. Og hvorfor i al verden ikke anmelde 3D Blu-ray'en i øvrigt?

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan forstå kritikken af skuespillet. Asa Butterfield fandt jeg fuldstændig fantastisk, Chloe Moretz også ok.

Med hensyn til det visuelle, så er det jo netop så farvestrålende, fordi vi ser det fra en eventyrlysten drengs perspektiv, som jo netop opfatter sine omgivelser en anelse mere farverige og pompøse end normale mennesker. Filmens visuelle side giver perfekt mening.
Gravatar

#12 skittlez 11 år siden

Jeg fandt filmen fantastisk og klart en af sidste års bedste udgivelser. En bedre film om film end The Artist. Visuelt og filmisk er det Scorsese i mere end topform, og 3D'en fås ikke bedre. Selv i 2D ser dem fremragende ud, da der automatisk kommer mere dybde i billedet, da den er lavet til 3D. Næsten eneste anke er, at det som sådan er en børnefilm, og derfor er både alle de filmiske referencer samt længden ikke nødvendigvis børnevenlige. Men det er snarere et problem for dem der skal sælge filmen, eller utålmodige børn, end mig. 5/6

Lord Beef Jerky (1) skrev:
Håber Scorsese snart laver en decideret god film igen, for det er ved at være lang tid siden.


Er dette en generel holdning? For den kan jeg virkelig ikke følge. True, mesterværker (altså helt i top/blandt bedste film MESTERVÆRKER) som Raging Bull, Taxi Driver og Goodfellas, kan man ikke lave hver gang. Men udover denne, er hans 3 seneste spillefilm Shutter Island, The Departed og The Aviator - Alle film som jeg har givet 8 el. 9 på imdb (gi'r egentlig også The Gangs of New York 8, men der kan jeg bedre forstå polariseringen).

Manden bli'r 70 i år, og han er både mere produktiv og mere kontinuerligt præsterende, end han har været siden starten af karrieren. Folk må såmænd gerne hade på denne film, eller finde den middelmådig, men jeg har stadig til gode at se en dårlig Scorsese-film (seriøst!), og jeg har da trods alt set 20 af mandens film, uden at medregne diverse dokumentarer samt segment-film.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#13 MMB 11 år siden

#12

Dagens post!
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 11 år siden

#12 Hans seneste tre spillefilm er sgu da Hugo, Shutter Island og The Departed... og den eneste af dem jeg kan lide, er The Departed. Shutter Island starter glimrende, men ender som noget rod der lever på sit komplet tåbelige twist, og Hugo har jeg nogenlunde samme holdning til, som anmelderen her. Jeg efterlyser skam ikke mesterværker, men blot film på højde med The Departed og The Aviator, men efter hans to seneste (tre hvis man skal tælle hans Rolling Stones film med), så ved jeg ikke hvor stor chancen er for mit vedkommende. Jeg skal nok se hans fremtidige film... de lyder jo skide interessante på papir.... but then again, det gjorde Shutter Island og Hugo jo også.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 skittlez 11 år siden

Lord Beef Jerky (14) skrev:
#12 Hans seneste tre spillefilm er sgu da Hugo, Shutter Island og The Departed...


skittlez (12) skrev:
Men udover denne, er hans 3 seneste spillefilm Shutter Island, The Departed og The Aviator
- Med denne menes selvfølgelig den film vi omtaler i tråden. Og med spillefilm fraregner jeg koncertdokumentarfilm, der ikke skal bedømmes på samme præmis som de andre, selvom de altid er fede fra Scorseses hånd.

Lord Beef Jerky (1) skrev:
Håber Scorsese snart laver en decideret god film igen, for det er ved at være lang tid siden.
Så hans tredje nyeste film (som du godt kan lide) er ved at være langt tid siden? Synes ikke at de fem år der er gået mellem The Departed og Hugo er særligt længe, men fred være med det. ;) Egentlig er det jo bare hans 2 sidste spillefilm, som du ikke er så meget for, så det er vel ok?

Som du siger skal du nok se hans fremtidige film (hvilket jeg da håber de fleste cineaster vil, om man er til Hugo eller ej), og med den produktivitet den ældre herre viser for tiden, skal der nok være et af projekterne der falder i din smag. Både Silence og The Wolf of Wall Street er sat til 2013 (én af dem skal nok blive rykket et år), og jeg glæder mig personligt rigtigt meget til begge, specielt Silence.

Noget helt andet er, at Hugo er mandens første PG-ratede film i 18 år, første børnefilm samt første 3D-film, og jeg finder det enormt beundringsværdigt at han ikke bare holder sig til hvad han ved bedst, men prøver noget nyt af her i karrierens efterår. Jeg tænker at han godt selv vidste, at den ikke ville appellere til samme publikum som hans gangsterfilm.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#16 MMB 11 år siden

#15

The Wolf of Wall Street starter produktionen i august og udkommer næste år. Silence kommer nok aller tidligst i 2015, hvis den da nogensinde udkommer...
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 11 år siden

#15 Jeps.. jeg synes 6 år er lang tid, og 3 svipsere er 2 for mange i træk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 skittlez 11 år siden

Foeller (16) skrev:
#15

The Wolf of Wall Street starter produktionen i august og udkommer næste år. Silence kommer nok aller tidligst i 2015, hvis den da nogensinde udkommer...


Cool, tænkte nok at IMDb havde ret i ét af projekterne. Film med to års mellemrum er også dejligt produktivt.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#19 Batsy 11 år siden

Har set faa film fra Martin af, indtil videre er min favorit the Deprated stærkt efterfulgt af den bizare og fremragende Taxi Driver, hvor jeg har set Shutter Island, Gangs of new york.

Har bare ikke lige fundet de Scoresse film i butikkerne, skal altid bestille dem eller lede godt og grundigt efter dem..


Skal dog se den her, pga det flotte cast og jeg synes Ray Winstone er en af de bedste skuespiller fra UK, sammen med nogle andre.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 11 år siden

#18 Takeshi Miike var i en årrække produktiv! Scorsese arbejder i nogenlunde almen tempo.

Ps. 6 år med 3 svipsere...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: