“Hugo” er en ambitiøs, men også forvirret film om film. Den bærer for meget præg af at være baseret på en mursten af en bog, hvori de forskellige karakterer nok har haft bedre plads at udfolde sig, og hvor historien har kunnet skifte karakterer undervejs, uden at det virkede akavet og forceret. Et fantastisk transfer og en ligeledes flot lydside gør dog, at hvis man lod sig fortrylle af Scorseses film i biografen, så kan man glæde sig over en sublim BD-udgivelse, der tilmed rummer noget hæderligt ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 11 år siden

Enig med karaktergivningen og det meste af det skrevne her i anmeldelsen. Håber Scorsese snart laver en decideret god film igen, for det er ved at være lang tid siden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 Babo84 11 år siden

+1
Gravatar

#3 The Insider 11 år siden

Jeg var også meget underwhelmed og er enig i Andreas' tekst og bedømmelse.
War. War never changes.
Gravatar

#4 X&O 11 år siden

3 stjerner FTW. Ikke alle de der mesterværk anmeldelser af en kun halvgod film.
Gravatar

#5 Graversen 11 år siden

Perfekt, her gik jeg og troede, at jeg var den eneste der ikke kunne se det fantastiske i filmen. Spot on anmeldelse og vurdering.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#6 loki 11 år siden

Så var mit instinkt måske korrekt (så kun 10 minutter og udsatte den til en anden gang).
www.peakoil.dk
Gravatar

#7 chandler75 11 år siden

Filmen starter elendigt, så jeg forstår godt, hvis man springer fra efter 10 minutter.

Jeg sad også og blev træt i hovedet over starten, der meget lægger op til decideret børnefilm og ikke helt kan finde sit ben at stå op mht. stil og humor ("ham den handicappede får sit metalben fanget i et toghjul, hoho").

Men filmen bliver klart bedre, og jeg levede mig efterhånden meget godt ind i universet og figurerne - og for folk, der er interesseret i film fra den gang, hvor mediet var helt nyt, vil den nok være af en vis interesse.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 11 år siden

#7 Af en der ikke kan leve sig ind i tegnefilm, er det sgu meget godt klaret, at du kan leve dig ind i denne film... som bortset fra skuespillerne vel egentlig er en tegnefilm =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 chandler75 11 år siden

Lord Beef Jerky (8) skrev:
som bortset fra skuespillerne vel egentlig er en tegnefilm =)


Det kan man vel sige om mange film... :)

Hvis den havde været motion-capture havde jeg sikkert også hadet den ;)

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 akerman 11 år siden

Kan huske da jeg så den var den et stykke over 8 på imdb. Nu ligger den på mere realistiske 7.8.

Skriv ny kommentar: