Filmen spiller også for meget på forholdet mellem Bruce og hans far, og for lidt på forholdet mellem Bruce og Hulk. Bruce synes faktisk at have det ganske fint med Hulk – det er blot hans fortrængte fortid som nager ham. Det er ærgerligt, at filmen ikke virkelig vover at vise og diskutere det ustabile forhold mellem Bruces to forskelligartede personligheder, da dette uden tvivl kunne have dannet grundlag for nogle interessante diskussioner og dramatiske scener. Enkelte vil måske også føle sig snydt, fordi filmen ikke har inkluderet en eneste skurk fra tegneseriens store persongalleri. Det var dog ikke rigtig noget, der personligt gik mig på nerverne, selvom manglen på interessante skurke med interessante motiver (ligesom i “Daredevil”) gør filmen knap så mindeværdig og fængende. Danny Elfmans musik er meget stemningsfuldt, men minder en tand for meget om hans fremragende “Red Dragon” soundtrack (specielt temaet).

“The Hulk” rummer en del gode elementer, og har mange spændende passager, men fordi at den ikke rigtig aner hvor den virkelig vil hen, ender filmen som en ret ujævn og utilfredsstillende oplevelse. Filmen veksler ofte mellem god underholdning og tungt drama, uden at finde noget fast fodfæste, og det trækker meget ned, også fordi filmen bruger 140 minutter på at lede efter dette fodfæste. Men en god skuespillerbesætning, flotte effekter, glimrende og effektiv klipning og en ganske sød og fængende kærlighedshistorie gør alligevel filmen værd at se.

Klik her for at læse mere om “The Hulk” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

#11 20 år siden

Øhh. "ikke formår at finde en balance mellem action og følelseslader drama"?

Kræver det ikke at filmen, rent faktisk indeholder "følelsesladet drama"? Det du ser i Hulk er sku langt fra følelseladet drama men mere i stil med lommepsykologiske knaldromansrelationer der foregiver at indeholde mere end det vi kan slutte os til, ud fra bagsiden af et freudiansk gymnasiehæfte. Der er action ja/men hvorfor spilde tiden med to timers danielle Steele inden det bliver interesant????
Gravatar

#12 filmz-Elvis-SUN- 20 år siden

Og det er så din mening...

..men du er stadig en gentleman, det kan man ikke tage fra dig!

#9/10 - jeg synes det er fedt insider skriver sin mening, det er jo hans job som anmelder.. Jeg har på intet tidspunkt set ham prøve at sige, at hans mening er mere rigtig en nogen andres, så lad os lade det ligge :)

__________________________________________
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
Gravatar

#13 filmz-Spur80 20 år siden

Argh, jeg skriver min mening på 100 linier og trykker på Gem.. Hvad sker der ? Ingenting og beskeden er mistet eller kommer ikke frem i diskutionen.

Nå, jeg prøver igen.

Ang. min besked #9 til The Insider, så mente jeg, at du ikke var enig på den begrundelse at der manglede en balance. Som #11 siger i starten.
Jeg har set filmen og jeg forstår ikke din mening, som du udtrykte i #7.
Jeg skal nok tage min gentleman jakke på, og udtrykke mig anderledes næste gang, så jeg siger undskyld for den "direkte" besked :-)

Jeg ville gerne beskrive min oplevelse af filmen, men jeg stoler ikke helt på denne editor, om min besked bliver opdateret til diskutionen:)
Gravatar

#14 The Insider 20 år siden

Du forstår ikke min mening? Læs blot anmeldelsen.
War. War never changes.
Gravatar

#15 filmz-krill 20 år siden

den er fed hvis man ikke har set den skulle det være man skull tænke sig om og gå ind og se de

hilsen krill
Gravatar

#16 evermind 19 år siden

Med Shrek i rollen som Hulk! :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#17 filmz-lakers 19 år siden

The Hulk var nok sommerens bedste superhelte film sidste år... God lyd, og god billedkvalitet... Den perfekte film, som man kan se en fredag eller lørdag aften. Filmens handling: Banner, eksperiment, hulk, smadre, elske, opdage sin far, smadre, og så til sidst Happy Ending. Alt i atl en god film. jeg vil give den: ********* ud af 10 *´er.
_______________________________________
Do or do not... there is no try...
Gravatar

#18 filmz-m1kk£l 19 år siden

jeg var inde i en svensk bio(var på besøg hos min onkel)så skulle der 45 min. før hulk kom frem det er noget dårligt noget..
Gravatar

#19 mar16 17 år siden

hehehe... på et tidspunkt dukker stan lee og lou forringo op. hold godt øje med skærmen!
Gravatar

#20 Spanner 17 år siden

Se det var værd at skrive om i en 3 år gammel tråd
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: