Filmen spiller også for meget på forholdet mellem Bruce og hans far, og for lidt på forholdet mellem Bruce og Hulk. Bruce synes faktisk at have det ganske fint med Hulk – det er blot hans fortrængte fortid som nager ham. Det er ærgerligt, at filmen ikke virkelig vover at vise og diskutere det ustabile forhold mellem Bruces to forskelligartede personligheder, da dette uden tvivl kunne have dannet grundlag for nogle interessante diskussioner og dramatiske scener. Enkelte vil måske også føle sig snydt, fordi filmen ikke har inkluderet en eneste skurk fra tegneseriens store persongalleri. Det var dog ikke rigtig noget, der personligt gik mig på nerverne, selvom manglen på interessante skurke med interessante motiver (ligesom i “Daredevil”) gør filmen knap så mindeværdig og fængende. Danny Elfmans musik er meget stemningsfuldt, men minder en tand for meget om hans fremragende “Red Dragon” soundtrack (specielt temaet).

“The Hulk” rummer en del gode elementer, og har mange spændende passager, men fordi at den ikke rigtig aner hvor den virkelig vil hen, ender filmen som en ret ujævn og utilfredsstillende oplevelse. Filmen veksler ofte mellem god underholdning og tungt drama, uden at finde noget fast fodfæste, og det trækker meget ned, også fordi filmen bruger 140 minutter på at lede efter dette fodfæste. Men en god skuespillerbesætning, flotte effekter, glimrende og effektiv klipning og en ganske sød og fængende kærlighedshistorie gør alligevel filmen værd at se.

Klik her for at læse mere om “The Hulk” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 mar16 17 år siden

21#
du lyder da sakastisk. så i lige måde
Gravatar

#22 filmz-Kadann 17 år siden

#21 -

Mon ikke Spanner mener, at hvis man har en interesse i den slags, så har man sikkert opdaget det for længe siden og nyhedsværdien ikke ligefrem er høj, netop fordi tråden er 2½-3 år gammel.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#23 mar16 17 år siden

22#
jeg sagde det også kun i en god mening. men opdagede det dagen før jeg skrev først, og det der slog mig var at lou forringo har en cameo
Gravatar

#24 filmz-Is 16 år siden

Helt enig med Insider..
Gravatar

#25 filmz-Liou 16 år siden

Meget lidt underholdene... enkelte scener er dog rimelig gode og det gør at den trods alt score 2 ud af 6 hos mig men jeg er fristet til kun at give den 1.
Gravatar

#26 filmz-bigemaster666 15 år siden

lidt sent at skrve i denne 5 år gammle tråd :/. Men troede den var meget dårlig after det jeg har læste her på Filmz. Men det var den ikke syndes nu ikke den er bedere end den nye hulk. Men plusser og minusser er der nok af, de dårlig lavde hunde og den underlige klippning. Men effekter var meget postive og skuspillet var meget godt især sam elliot. 4 stjerne. En stjerne mindere end The indcredible hulk.
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#27 filmz-ab 14 år siden

Jeg synes netop, at filmen rammer en særdeles perfekt balance mellem action og et menneskeligt drama, som både er tragisk og rørende på samme tid, og virker ægte. Her er Lee virkelig en dygtig instruktør. Jeg kan satme godt forstå, at mange gængse biografgængere ikke tog imod filmen særligt godt - dertil er den alt for alvorlig og dybsindig (for en superhelte film at være). Man har sikkert forventet tonsvis af eksplosioner, men Lee overrasker alt og alle ved at gå den tunge vej, og det fandt jeg ærligt befriende. Denne film har så meget mere på hjertet og giver man den tid og en ekstra chance, vil den vokse for hvert gensyn. Et undervurderet mesterværk. 6/6

p.s. Filmen kan sagtens beslutte sig for, hvor den vil hen. Der er en klar rød tråd, og den vil både underholdende, men også at ha' noget på hjertet, når dramaet udspiller sig.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#28 MOVIE1000 14 år siden

#27 jeg er stortset enig, men den får altså kun 5/6 af mig. hva synes du som om fortsættelsen? jeg synes den var utroig ringe og forudsigelig
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#29 filmz-ab 14 år siden

#28

Fik ikke set dit spørgsmål.

Fortsættelsen fandt jeg egentlig ganske fin, og fungerede fint som ren underholdning, men kan absolut ikke matche Ang Lee's version, som på alle måder er en bedre og mere helstøbt film. Men 08 versionen var altså fin underholdning, derfor 4/6.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: