Disse skønhedsfejl ændrer dog ikke på, at “The Hunger Games” er en rigtig fin popcornsfilm, der ikke kun vil underholde, men også sætte spørgsmålstegn ved moderne værdier. I lange perioder er filmen eftertænksom underholdning af højeste karat, og Jennifer Lawrence gør også sit til, at “The Hunger Games” ikke ender i glemmebogen. ”Få dem til at huske dig” bliver Katniss beordret, da spillet begynder. Det råd har Lawrence taget til sig, og der er ikke nogen, der vil glemme hendes indsats foreløbigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Raffu 12 år siden

Jeg er skræmt over at den har fået så gode anmeldelser... Føler mig helt dum fordi jeg har betalt penge for at se den.

Se dog Battle Royal istedet for!!!
Gravatar

#42 Richard Burton 12 år siden

Så fik jeg den set med ungerne. De var begge ret hypede bagefter, så den ramte absolut i plet hos det segment, hvis man kan konkludere noget ud fra en målegruppe på to 12 årige ;)

Synes dog det lignede et mashup af been-there-done-that scenarier, som jeg egentlig ikke fandt synderlig interessant eksekveret, nærmere ret forudsigeligt. Ganske ok skuespilspræstationer og så synes jeg da det er flot af Hollywood at oprette så mange skånejob for nærsynede til at håndtere kameraarbejdet. Næsehår bliver formentlig rigtig flot i 1080p.

Der var fortællingsmæssige elementer som jeg fandt positivt håndteret og med tålmodighed, men jeg følte mig ikke engageret nok og da slet ikke i "hele verden mod distrikterne" scenariet og ihvertfald slet ikke nok til et fremtidigt gensyn. Alt i alt et ret uinteressant univers, som jeg ikke har fået nogen synderlig lyst til at se mere til. Faktisk var den originale Twilight film karaktermæssigt mere involverende.

5/10
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#43 Tomasz 12 år siden

Meget spændende film :-O.
Hele samfundet blev til kolde psykopater som sender børn på arena, så de kan slå hinanden ihjel. Ikke nok med det, der er nogle frivillige børne-psyko som melder sig frivilligt til at slå ændre psyko ihjel. Undskyldning for dette er meget tynd opbygget. Arnold var bedre.
Folk strømmer til biograffer og synes at det er det bedste underholdning. Næste gang for spænding skyld bliver det børnehavebørn som slå de nyfødte, bare for at understrege de skævheder vi oplever i vores samfund. Jamen overdrivelse fremmer forståelse, jeg synes det er usmageligt.
0/10
Gravatar

#44 Nicki52 12 år siden

#43
Slap af, det er bare en film. Det underholdende er jo ikke de dør, spændingen i det er om de overlever.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#45 Ambus 12 år siden

Så den i går og var desværre skuffet.
Synes klart første halvdel af filmen, hvor der blev bygget op til selve spillet fungerede bedst, men da spillet først gik igang synes jeg at den blev overraskende kedelig. Kun få sekvenser fungerede, og en mangel på indblik i mange af de andre karakterer, gjorde at diverse dødsfald absolut ingen effekt havde på mig.
En af de, efter min mening fedeste scener, var da det gik op for den sidste spiller, ud over vores hovedpersoner, at han sådan set var dødsdømt, fordi at verden holdt med kæresteparret. Men da han stort set ingen karakterudvikling havde haft fungerede dette desværre ikke ligeså godt som det kunne have gjort.

Desuden fandt jeg det meget urolige kameraarbejde irriterende i længden.
Som nævnt var idéen med sponserne noget af det jeg fandt mest interesant, men igen, da spillet gik igang synes jeg ikke dette element blev udnyttet godt nok.
Skuespillet var til gengæld rigtig godt over det meste af linjen, som, efter min mening, er det eneste denne film klarer bedre end Battle Royale, som jeg desværre synes har noget lidt tyndt skuespil. Men stadig, Battle Royale er en bedre og mere nervepirrende film, og det endda selvom jeg kun har set den på dvd og ikke i biograften.
Hunger Games får 3/6 (Battle Royale ligger på 5/6)
Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 12 år siden

#45 Helt enig i alt hvad du skriver... well, bortset fra karakteren til Battle Royale, som nok må nøjes med 4/6 fra mig. Flere øjeblikke var endda ufrivilligt komiske i mine øjne i The Hunger Games
bl.a. hvor hovedpersonen må synge for en døende pige tangerer til det ekstremt sentimentale, og virker fuldstændigt ude af sammenhæng både med historien og troværdigheden deri. En anden scene jeg fandt komisk var, da en sponsorgave dropper ned fra himlen, umiddelbart efter at "kæresteparret" kyssede med beskeden "you call that a kiss?" Hele temaet omkring at verden konstant holder øje med dem, er såmænd fint nok, men jeg kunne ikke lade være med at forestille mig, at gaven var en pakke kondomer.
Og sådan fortsatte de ufrivilligt komiske scener i anden halvdel, som i det hele taget virkede meget uengagerende og flat. Opbygningen var dog glimrende, og der var masser af gode ideer i filmen, men jeg har svært ved at spore det troværdige, spændende og interessante i hele anden halvdel, som ellers bør have været den langt mest underholdende del af de to.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 Riqon 12 år siden

Jeg så den i Lido i Vejle i går aften.

Udmærket film, om end jeg nok godt kunne have skåret en ekstra halv time væk i klipperummet, hvis det havde været mit job. Jeg kunne især godt lide Woody Harrelsons figur. Der var ting ved historien, der dog irriterede mig, f.eks. hvordan der kom tilfældige plot devices ind fra sidelinjen, når tilfældige udfordringer blev sat ind i spillet uden videre retfærdiggørelse. Det politiske aspekt, som var det mest interessante, var samtidig det, der fyldte allermindst, mens masser af screentime blev givet til knapt så engagerende drama. Ikke desto mindre kedede jeg mig sjældent, og det var rart at se en film, hvor man fornemmer, der er blevet gjort noget grundlæggende forarbejde med af at konstruere universet (det er vel fordelen ved at forlægget er en roman...af og til). 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#48 khund 11 år siden

Helt klart et meget federe koncept end Twilight. Det her er mere råt og mindre emo. Kunne rigtig godt lide konceptet, og syntes det var vældig underholdende. Er dog enig med anmelderen i, at der godt måtte have været større fokus på de andre unge i spillet. De kom til at se ud som om, de overhovedet ikke havde nogle problemer med, at skulle ind og slå en masse andre ihjel, for selv at overleve. Derudover synes jeg også indbyggerne i Capitol blev en smule for karikerede, og så vil jeg også give folk ret i, at drabene og slagsmålene i spillet var lidt fesne. Men ellers en rigtig god og spændende film, der gav mig lyst til at læse bøgerne. Og så er Lawrence jo virkelig sej som Katniss.
Gravatar

#49 B.Pedersen 10 år siden

Fik set filmen, og må sige den er godt nok elendig. 1 stjerne.
Gravatar

#50 Mikkel Abel 10 år siden

B.Pedersen (49) skrev:
Fik set filmen, og må sige den er godt nok elendig. 1 stjerne.


Skal da lige love for du får givet nogle film 0 stjerner i dag!
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: