Disse skønhedsfejl ændrer dog ikke på, at “The Hunger Games” er en rigtig fin popcornsfilm, der ikke kun vil underholde, men også sætte spørgsmålstegn ved moderne værdier. I lange perioder er filmen eftertænksom underholdning af højeste karat, og Jennifer Lawrence gør også sit til, at “The Hunger Games” ikke ender i glemmebogen. ”Få dem til at huske dig” bliver Katniss beordret, da spillet begynder. Det råd har Lawrence taget til sig, og der er ikke nogen, der vil glemme hendes indsats foreløbigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Nicki52 12 år siden

Det var faktisk utroligt den omgang vandladninger der var under film og det forstyrret enormt. Der gik hele tiden mennesker frem og tilbage, og skulle tisse. Jeg holdte mig for jeg ved hvis jeg går, går jeg glip af noget stort.

Ej, det er allersjoveste ved filmen var der hår. Ham tv-værter med det blå hår og lille hestehale spillet af den gode Stanley Tucci. Kæft, de lignede klovne.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#32 Highland Park 12 år siden

Nicki52 (31) skrev:
Det var faktisk utroligt den omgang vandladninger der var under film...
Ja, det er godt nok pudsigt...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#33 x marks the spot 12 år siden

Aj, come on... Hele 5 stjerner!?!!
Jøsses, hele filmens plot er jo set før - og gjort meget bedre - og nu forsøger Hollywood så at sælge det som noget nyt og originalt baseret over bøgerne. Det ER et rip-off af Battle Royale. Det hele virker så forudsigeligt, og på intet tidspunkt i filmen, var jeg bekymret for nogen af karaktererne, for man vidste jo allerede fra starten, hvem der ville overleve.

De "onde" er total kliché-karakterer og bare nogle teenagere, som i starten af filmen har så utroligt velskrevet dialog, som bare at rende rundt i skoven og råbe "whu-huu".

Den eneste karakter, som virkede til at have noget at kæmpe for, og derfor kunne ha været interessant at følge noget mere, var negeren,
som man desværre kun så i ca. 2 minutter.


Og igen.. drop nu alt det shaky-cam. Det tager én UD af oplevelsen - og gør det IKKE mere spændende. Man kan jo ikke se en sk.. af hvad der foregår. Jeg gav ihvertfald op med følge med i, hvem der havde kniven..

Det var nu sjovt at se Lenny Kravitz i en lille rolle. Det gjorde han meget godt.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#34 Bardoboy 12 år siden

Lidt blandet modtagelse fra folk, men sådan er det vel med alle film?

Jeg var inde og se den i torsdag, og jeg synes den var virkelig vellykket! Nu har jeg læst bøgerne, så var lidt skeptisk hvordan de ville klare hele universet, især inde på Capitol.

Men jo, ligesom næsten alle andre film der kommer efter en bogsucces, så kan man jo ikke lade værre med at sammenligne bog og film, og der er flere steder, hvor den bare ikke virker i forhold til filmen, og man kan undre sig over hvorfor de laver noget om, når det virker så fint i bøgerne.

Jo, man kan godt sidde og blive lidt skuffet over man ikke ser mere kamp og vold, men det oplever man faktisk heller ikke i bøgerne, da bøgerne også udelukkende opleves gennem Katniss, som btw er fantastisk spillet af Jennifer Lawrence.
Jeg er enig i at de forskellige personer ikke blev introduceret nok, hvilket var ret synd, for det jeg synes var så godt ved bøgerne var, at man kom til at heppe på flere af børnene.

Største største minus ved filmen
Fordi man ikke får Katniss' tanker, kommerkærligheden i filmen slet ikke til at virker. Hele Katniss/Peeta-romancen er virkelig dårlig vidst, hvilket er rigtig synd, da det er en vigtig del for resten af serien.


Jeg giver den 4 ud af 5
Gravatar

#35 Åkepool 12 år siden

IK (24) skrev:
Filmens naturbiller er imponerende flotte


Dejligt at se du har en stor interesse i selv de mindste dyr ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#36 MMB 12 år siden

Åkepool (35) skrev:
Dejligt at se du har en stor interesse i selv de mindste dyr ;)


+1
Gravatar

#37 IK 12 år siden

Åkepool (35) skrev:
Dejligt at se du har en stor interesse i selv de mindste dyr ;)


Haha.. Detaljerigdommen var enorm. ;-)
Gravatar

#38 MuManden 12 år siden

Har også set den i dag og den fungerede faktisk rigtig godt, syntes jeg.
Der var dog en ting jeg funderede over efter filmen:
Hvorfor bruger de så meget tid af filmen på, at de skal vise sig frem for sponsorere og de skal have point, som vistnok var for et få en fordel, i forhold til de andre konkurenter?
Jeg syntes ikke de fik nogen fordel overhoved, nærmest tværtimod?
Er der noget jeg har overset her, eller som står i bogen, som jeg jo ikke har læst?
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#39 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg synes 5/10. Der er bestemt nogle ting at holde af hovedsageligt på den tekniske side, men filmen har et sært tempo, og føles meget opdelt i første og anden halvleg, hvor den første underligt nok står som den stærkeste og mest underholdende. Når der senere hen går totalt Twilight i filmen, sænkes niveauet dog enormt, og netop derfor ender det hele på 5/10 fremfor 6/10 hos mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#40 Bardoboy 12 år siden

#38
nej du har ret, det viser de ikke ret godt i filmen. De fortæller det vidst ikke i filmen, men det er ret dyrt at sende hjælpemidler afsted, så det gælder om at vinde seerne, så de vil donere penge.

Hele den scene hvor hun prøver at gøre indtryk på de der mænd, hvor hun blandt andet skyder det æble, og slutter med at få 11 point. Er netop for at give de andre deltager en idé om hvordan de andre er, og hvem man måske skal passe ekstra på.

Skriv ny kommentar: