Disse skønhedsfejl ændrer dog ikke på, at “The Hunger Games” er en rigtig fin popcornsfilm, der ikke kun vil underholde, men også sætte spørgsmålstegn ved moderne værdier. I lange perioder er filmen eftertænksom underholdning af højeste karat, og Jennifer Lawrence gør også sit til, at “The Hunger Games” ikke ender i glemmebogen. ”Få dem til at huske dig” bliver Katniss beordret, da spillet begynder. Det råd har Lawrence taget til sig, og der er ikke nogen, der vil glemme hendes indsats foreløbigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Takeshi_K 12 år siden

Jeg vil nok gi' den 4/6 i stedet for. Kameraføringen irriterede mig grænseløst, den er langsom til at begynde og nogle scener er lidt for fantasifulde. Jeg synes heller ikke særlig meget om slutningen.

Men ellers er den underholende. Jeg skal bestemt se de næste to. Forhåbentlig kan de holde den samme kvalitet.

Jeg er bestemt enig med dig, NadiaRegitze, i at mere fokus på "skurkene" ville ha' været mere interessant.

Jeg vil dog sige, at det var en del flere teenagepiger end voksne eller bare mennesker af han-kønnet inde at se den. :D
"But it's not who you are underneath, it's what you *do* that defines you." (Rachel Dawes from Batman Begins)
Gravatar

#12 Patriarch 12 år siden

Er det en teen-flick til samme målgrupper som Twilight?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#13 tiany 12 år siden

Patriarch (12) skrev:
Er det en teen-flick til samme målgrupper som Twilight?


Nej ikke helt... Jeg forstår egentlig ikke sammenligningen, da bøgerne faktisk er lidt barske. Men den er selvfølgelig rettet mere mod folki start 20erne end folk i 40erne.
Valar morghulis
Gravatar

#14 Ericmase 12 år siden

Patriarch (12) skrev:
Er det en teen-flick til samme målgrupper som Twilight?


Bestemt ikke. Den var (som tiany siger) langt mere barsk end Twilight (her mener jeg nu filmen og ikke bogen). Nok mere barsk end alle Twilight-filmene tilsammen. Bare den film!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#15 Patriarch 12 år siden

Ok, jeg hører dem bare ofte nævnt i samme sætning.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 Nicki52 12 år siden

#15
Nu kender jeg jo ikke nogen der kan lide Twilight - men er der virkelig nogen der kaldte filmen barsk?

Jeg har faktisk været inde og se filmen i dag. Den er rigtig god og superunderholdende. Jeg blev helt chokeret da skurkene slog nogen ihjel. Kun fordi den var så voldelig og blodig. Men er kommet mig over det.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#17 Collateral 12 år siden

tiany (13) skrev:
Nej ikke helt... Jeg forstår egentlig ikke sammenligningen, da bøgerne faktisk er lidt barske. Men den er selvfølgelig rettet mere mod folki start 20erne end folk i 40erne.


Er det ikke mere fordi Hunger Games popularitetsmæssigt håber på at tage over efter "Twilight"? Den reklamere da i hvert fald sig selv som "the next big thing".

Har ikke selv læst dem, men min kæreste har og er helt vild efter at få set filmen. Så jeg skal også nok få set den på et eller andet tidspunkt, og med den hovedrolleindehaver (samt fem lovende stjerner fra filmz) er jeg ikke så nervøs.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#18 dslacker 12 år siden

Jeg synes der skal være tvangs-læsning/sening af fluernes herre, til alle der læser/ser disse bøger/film.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#19 tiany 12 år siden

dslacker (18) skrev:
Jeg synes der skal være tvangs-læsning/sening af fluernes herre, til alle der læser/ser disse bøger/film.


Jeg blev tvangsindlagt til fluernes herre i folke skolen. Det her minder ikke om... Det er nogle andre ting der gør at ungerne i fluernes herre vender sig mod hinanden.
Valar morghulis
Gravatar

#20 tiany 12 år siden

Collateral (17) skrev:
Er det ikke mere fordi Hunger Games popularitetsmæssigt håber på at tage over efter "Twilight"? Den reklamere da i hvert fald sig selv som "the next big thing".

Har ikke selv læst dem, men min kæreste har og er helt vild efter at få set filmen. Så jeg skal også nok få set den på et eller andet tidspunkt, og med den hovedrolleindehaver (samt fem lovende stjerner fra filmz) er jeg ikke så nervøs.


Jo helt sikkert og fordi de begge henvender sig til YA (young adult) markedet. Men jeg var faktisk positiv overrasket over hvor forskellige bøgerne var. Hunger Games er mere seriøs og behandler nogle meget dybere spørgsmål. Især i bog 3 bliver det meget barsk kost, hvis man ser det fra et barns synspunkt.
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: