“The Impossible” minder os om, at andre menneskers tragedie nemt kunne være vores egen. Dette er historien om en enkelt familie, men Bayonas glemmer aldrig de andre skæbner, der var forbundet med katastrofen. På trods af den gribende historie om Bennet-familien, var de én af de familier, der slap billigst. Dette er Bayonas helt klar over, da han samtidigt med deres udvikling viser de mennesker, der ikke var lige så heldige. Den ene families historie er som en port til de mange andre, der var involverede i den frygtelige hændelse, og den viser samtidig, at midt i tragedien kan der være lys, hvis man bare leder efter det.
#1 bjarke 11 år siden
Men ja, de medvirkende gør det bestemt godt og første del er både intens og nærværende - desværre redder det ikke filmen op af sit sentimentale hængedynd. 2 stjerner fra mig.
#2 The Vossen 11 år siden
#3 Åkepool 11 år siden
Men er der en der kan forklare mig, hvorfor familien har skiftet nationalitet i forhold til virkeligheden, hvor jeg er sikker på at have læst at det er en spansk families historie?
#4 chandler75 11 år siden
#5 Åkepool 11 år siden
Jo jo, den vinkel er jeg da godt klar over. Jeg tænkte bare at der var andre end kommercielle grunde til sådan et valg?
#6 Highland Park 11 år siden
Det er det korte svar. Her er tre længere varianter:
#7 Åkepool 11 år siden
Så ja, det var lidt af det hele.
Tak for udredningen :)
#8 Highland Park 11 år siden
Den primære årsag var nu behovet for at få finansieret filmen.
#9 AllanwakE 11 år siden
#10 Kruse 11 år siden
Eller hørt i medierne om den virkelige person.