Kun få komediedramaer har forenet de to genrers ideologier i én udsøgt pærevælling bedre end “In Bruges”. Filmen, der er Oscar-nomineret for bedste originale manuskript, er en mindre triumf, som kun skyder forbi målet, når den enten forsøger at være for komisk eller for dramatisk. Filmen ser godt ud på dvd, men skivens lydspor skuffer desværre en smule. Ekstramaterialet er heller ikke ligefrem værd at råbe hurra for, men det er filmen til gengæld, som du i hvert fald bør overveje at leje, uanset hvilke fordomme du end måtte have.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmkorn.dk 15 år siden

Det er så synd når den slags film ikke går bedre. Jeg elsker den film!
Desværre er det lort som Fredag den 13. der tager førstepladsen.
Men lad os se det på den positive side. Så kan vi have filmen for os selv uden at den bliver udvandet af for megen succes. Og så ryger den vel hurtigt ned til 50,- i den lokale dvd-butik :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 evermind 15 år siden

Det lyder fedt nok, men hvis den er hen i retning af "The Matador", sparer jeg hellere de to timer af mit liv til en anden gang. Dén synes jeg godt nok var sløj. Både Filmz og en god ven havde ellers talt for den, men ak, jeg kunne ikke sætte mig ind i begejstringen.

Nå, jeg er da nysgerrig, hvad angår denne ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3 filmkorn.dk 15 år siden

#2 Den kan slet ikke sammenlignes med The Matador. Er klasser over den film.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 chronaden 15 år siden

Sjoveste film jeg har set længe og sin nominering værdig, selvom den ikke vinder. (netop fordi det er action og comedy)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#5 Holger_dk 15 år siden

Jeg synes også den er så dejlig grotesk og sjov. Nogle gode linier, og ikke bare replikker. Altså det er ikke bare fordi de fyrer noget sjovt af sådan amerikansk actionfilm stil, men derfor er det immervæk sjov.

jeg synes det er en lille perle af en film, som bliver overset... men man skal også kunne lide den type film (min søster synes ikke den var noget særligt, men hun er også emst til sort-hvide russisk-franske stumfilm... :P)
Gravatar

#6 rockysds 15 år siden

#5 Hun lyder som drømmekvinden. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#7 Nexiz 15 år siden

Jeg må ærligt indrømme at jeg synes den her film var ret kedelig. Sorry..
Gravatar

#8 duuk74 15 år siden

Jeg synes desværre ikke blandingen mellem komedie og drama fungerede særlig godt. Men den skal have plusser for at være original.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#9 Morpheus 15 år siden

Synes det var en af de bedste film sidste år og Colin Farrel leverer en pragtpræstation.

"If I was a retard and grew up on a farm, Bruges would be great, but I'm not and it isn't"

Jeg grinte simpelthen så meget der og for den sags skyld også mange andre stedet. Fantastisk film.
Gravatar

#10 dragelarve 15 år siden

Jeg er enig med #7, denne film fremviser en usædvanlig langsom og uopfindsom fortællestil.
Jeg må så også krybe til korset og tilstå, at jeg stoppede filmen efter 45 min. Jeg kunne simpelthen ikke hold koncentrationen ..

Skriv ny kommentar: