Kun få komediedramaer har forenet de to genrers ideologier i én udsøgt pærevælling bedre end “In Bruges”. Filmen, der er Oscar-nomineret for bedste originale manuskript, er en mindre triumf, som kun skyder forbi målet, når den enten forsøger at være for komisk eller for dramatisk. Filmen ser godt ud på dvd, men skivens lydspor skuffer desværre en smule. Ekstramaterialet er heller ikke ligefrem værd at råbe hurra for, men det er filmen til gengæld, som du i hvert fald bør overveje at leje, uanset hvilke fordomme du end måtte have.
#1 filmkorn.dk 15 år siden
Desværre er det lort som Fredag den 13. der tager førstepladsen.
Men lad os se det på den positive side. Så kan vi have filmen for os selv uden at den bliver udvandet af for megen succes. Og så ryger den vel hurtigt ned til 50,- i den lokale dvd-butik :)
#2 evermind 15 år siden
Nå, jeg er da nysgerrig, hvad angår denne ...
#3 filmkorn.dk 15 år siden
#4 chronaden 15 år siden
#5 Holger_dk 15 år siden
jeg synes det er en lille perle af en film, som bliver overset... men man skal også kunne lide den type film (min søster synes ikke den var noget særligt, men hun er også emst til sort-hvide russisk-franske stumfilm... :P)
#6 rockysds 15 år siden
#7 Nexiz 15 år siden
#8 duuk74 15 år siden
#9 Morpheus 15 år siden
"If I was a retard and grew up on a farm, Bruges would be great, but I'm not and it isn't"
Jeg grinte simpelthen så meget der og for den sags skyld også mange andre stedet. Fantastisk film.
#10 dragelarve 15 år siden
Jeg må så også krybe til korset og tilstå, at jeg stoppede filmen efter 45 min. Jeg kunne simpelthen ikke hold koncentrationen ..