Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#141 filmz-ab 14 år siden
#142 Skeloboy 14 år siden
#139 - hehe, det med dyb, kompleks og tankevækkende var nu i relation til andre anmeldelser. Har lige sakset lidt fra Metacritic:
"an activity devoted to constructing a simulacrum of reality, intended to seduce us, mess with our heads and leave a lasting impression."
"When was the last time you had your mind blown by a movie?"
"Inception is one of the best sci-fi movies of the new century, a mind-bender"
Osv osv...:)
#143 BN 14 år siden
Nå, karakteren 7/10 til '2001' er da ikke værst. ;-)
Hans indvending (som jeg har kommenteret uden at få nogen tilbagemelding) går på, at der er lange perioder i '2001' hvor der ingenting sker. (Se #4771 i 'What We Saw'-tråden.)
#144 Skeloboy 14 år siden
#145 Lord Beef Jerky 14 år siden
#146 BN 14 år siden
Jo jo, men "rigtig god" er vel - også i DIN bog - bedre end "middelmådig", antager jeg? ;-)
#147 Skeloboy 14 år siden
Har også overvejet om Rumrejsen har fået en for høj karakter, skal det lige siges
#148 chronaden 14 år siden
Sådan går min ikke :P
5/10 =ligegyldig, = 6/10 =kan ses hvis du virkeligt intet andet har, 7/10 = glo-værdig, 8/10 = must see, 9/10 = hot damn it owns!, 10/10 = på niveau med Deadwood!
#149 Lord Beef Jerky 14 år siden
#150 Lord Beef Jerky 14 år siden