Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.

Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Skeloboy 13 år siden

#19 - men stjernerne er vel ligemeget? Du ved da godt, den har fået gode anmeldelser andre steder f.eks.
Gravatar

#22 Peder Hansen 13 år siden

JannikAnd (15) skrev:
#12 - Give me a damn break. C'mon, jeg kan forstå folks fascination af filmen. Men den er ikke kryptisk eller kompliceret. Og jeg forstår slet ikke, hvorfor det er blevet en debat, for jeg tror aldrig det har været Nolans vision. Han har skabt et intelligent oplæg, men jeg mener ikke, at historien byder op uafklarede spørgsmål.


Jeg har ikke sagt noget om uafklarede spørgsmål, det bringer du selv på banen. Utvetydig slutning eller ej, så er Inception kompleks og dyb, og der er utroligt meget at tage fat på ved repeat viewings.
Gravatar

#23 filmz-gofferoffer 13 år siden

Imod al forventning er jeg faktisk enig i Nihilistens anmeldelse. Det er en solid action-thriller, som måske fortjener en lidt højere karakter. Men jeg tror, at hvorimod alle mine forventninger blev indfriet med The Dark Knight, lykkedes det ikke helt med Inception.

Jeg synes til gengæld, at universet er fantastisk, og at det kan udforskes på et utal af måder. Jeg håber på, at Nolan tager fat på universet igen og lader os se det fra en anden vinkel. For der er et utælleligt antal af muligheder.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#24 DanniT 13 år siden

Som sagt så jeg filmen i New York i Fredags, og var totalt blown away efter at have forladt biografen.
Jeg vil kalde mig selv for en person som kender film, og jeg har fulgt med på filmz.dk længe. Dette er dog den første anmeldelse som jeg opfordre brugerne til at ignorere totalt.

Anmelder har tydeligt været påvirket at filmens hype og er måske blevet en smule skuffet, men at give filmen 4 stjerner er i sig selv en katastrofe. Leonardo spillier brilliant i Nolan's film og hans arbejde med de andre skuespillere er formiddabelt. Desuden spiller Ellen Page (som har fået bøgle) og Joseph Gorden Levitt ligeså godt og levere på intet tidspunkt en middelmådig præsentation, og jeg ser en lys fremtid i dem begge.

Filmens handling er utrolig vel fortalt, og ja ka godt se samenhængen med matrix, både den og Inception sad og sidder stadig i mig snart 6 dage efter at have set den.

Lad mig sige det sådan her, hvis tilskueren kan følge med tempoet og de forskellige historier på sidesporene får man en masse at tænke over når rulleteksterne ruller over skærmen. Jeg havde en lang samtale med min søster som er ved at uddanne sig til psykolog efter filmen og hun var ligeså positivt overrasket som mig.

Så på min egne vejne vil jeg for første gang længe sige mig uenig i en anmeldese på filmz.dk og opfordre igen folk til at ignorere anmeldelsen. Bestil istedet en billet til premieren og dan jeres eget indtryk.

Jeg har allerede bestilt billetter til filmen den dag jeg ankommer til Danmark.

***** 5 ud ad 6 fra mig. Ikke verdensbedste, men e fantastisk film der vil sidde i mig længe.

Ha en fortsat god dag.
Danni
Gravatar

#25 Skeloboy 13 år siden

#24 - for fanden da. Det er en anmeldelse, som du er uenig i, og så skal den ignoreres? Og det er den første på filmz.dk, du er uenig? Det er sgu meget godt klaret. Og du er endda kun 1 stjerne fra anmeldelsen...det er jo katastrofalt meget...
Gravatar

#26 JannikAnd 13 år siden

#22 - Men kommentar om gensynsbehov var møntet på forståelsen af filmen, ikke hvorvidt filmen stadig formår at underholde anden gang. Men... Kompleks? Ved du overhoved, hvad ordet betyder?
Gravatar

#27 Høegh 13 år siden

DanniT (24) skrev:
Som sagt så jeg filmen i New York i Fredags, og var totalt blown away efter at have forladt biografen.
Jeg vil kalde mig selv for en person som kender film, og jeg har fulgt med på filmz.dk længe. Dette er dog den første anmeldelse som jeg opfordre brugerne til at ignorere totalt.

Anmelder har tydeligt været påvirket at filmens hype og er måske blevet en smule skuffet, men at give filmen 4 stjerner er i sig selv en katastrofe. Leonardo spillier brilliant i Nolan's film og hans arbejde med de andre skuespillere er formiddabelt. Desuden spiller Ellen Page (som har fået bøgle) og Joseph Gorden Levitt ligeså godt og levere på intet tidspunkt en middelmådig præsentation, og jeg ser en lys fremtid i dem begge.

Filmens handling er utrolig vel fortalt, og ja ka godt se samenhængen med matrix, både den og Inception sad og sidder stadig i mig snart 6 dage efter at have set den.

Lad mig sige det sådan her, hvis tilskueren kan følge med tempoet og de forskellige historier på sidesporene får man en masse at tænke over når rulleteksterne ruller over skærmen. Jeg havde en lang samtale med min søster som er ved at uddanne sig til psykolog efter filmen og hun var ligeså positivt overrasket som mig.

Så på min egne vejne vil jeg for første gang længe sige mig uenig i en anmeldese på filmz.dk og opfordre igen folk til at ignorere anmeldelsen. Bestil istedet en billet til premieren og dan jeres eget indtryk.




Men hvad nu hvis "folk" deler smag med anmelderen og ikke dig?
Er det så ikke dig de skal ignorere...

Måske vildleder du brugerne på Filmz helt vildt lige nu.

;)


Anyways, smag og behag. Deal with it.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#28 Peder Hansen 13 år siden

JannikAnd (26) skrev:
#22 - Men kommentar om gensynsbehov var møntet på forståelsen af filmen, ikke hvorvidt filmen stadig formår at underholde anden gang. Men... Kompleks? Ved du overhoved, hvad ordet betyder?


Der er stadigvæk en masse detaljer man først får med efter at have set den op til flere gange, der bidrager til forståelsen af filmen.

Kompleks betyder indviklet. Stop med de personlige angreb, det klæder ingen.
Gravatar

#29 JannikAnd 13 år siden

#28 - Beklager tonen, det var ikke ment som et angreb. Men der er gået inflation i ordet og ofte blir det brugt helt ubegrundet. Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved din intelligens.
Gravatar

#30 Peder Hansen 13 år siden

JannikAnd (29) skrev:
#28 - Beklager tonen, det var ikke ment som et angreb. Men der er gået inflation i ordet og ofte blir det brugt helt ubegrundet. Jeg sætter ikke spørgsmålstegn til din intelligens.


very well then :).

Skriv ny kommentar: