Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#231 filmz-ab 14 år siden
hahaha! Jeg skulle liiiiiige til at skrive om du havde spist Bruce's søm :-)
Godt at høre. Din smag er efterhånden helt oppe i toppen (griner). Men ja, filmen skal lige fordøjes. Endda genses igen, hvis du vil skrive flere detaljer.
#232 BN 14 år siden
Det er ikke fordi jeg synes, den var svær at forstå eller at følge med i. Det med de tre drømme-niveauer (plus den fjerde) og reglerne for adfærd i drømmeverdenen var et simpelt grundpræmis. Men der er så meget godt i den film, at ordene ville vælte over hinanden, hvis jeg skulle bedømme den nærmere nu og her. :-)
#233 filmz-Bruce 14 år siden
#234 BN 14 år siden
Øv, jeg er nødt til som en anden Dirch Passer i "Tre mand på en tømmerflåde" at spørge, om der er en speciel pointe med Travoltas rolle i omtalte film, eller om du bare ville opfatte det som lidt af et "fænomen", hvis jeg IKKE havde kunnet lide 'Inception'?
#235 filmz-Bruce 14 år siden
#236 filmz-ab 14 år siden
Tvivler skam ikke på din forståelse. Men man opdager nu (eller jeg gjorde) flere ting anden gang. Flere detaljer i historien. Også selvom man er et geni :-) Men jeg vil da, som altid, se frem til anmeldelsen.
#237 frankdrebin 14 år siden
#238 BN 14 år siden
Altså det at han er en enfoldig natur i filmen? Eller?
Sorry, men jeg er ikke med.
#239 filmz-Bruce 14 år siden
#240 filmz-ab 14 år siden
Han er også en navajoindianer :-) svær at afkode :-)