Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.

Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#291 filmz-Bruce 14 år siden

#290 Aah så har du tjekket med det samme. Det ved du godt er snyd!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#292 BN 14 år siden

Bruce (291) skrev:
#290 Aah så har du tjekket med det samme. Det ved du godt er snyd!!!

Ja, men sådan er jeg! Jeg er så snydagtig, at min underbevidsthed i både tide og utide drager mig hen for at se de fejlbehæftede førsteudgaver af andre brugeres indlæg. Jeg vil se fejl, fejl, FEJL, FEJL!!!! *skummer, syder og savler*
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#293 filmz-ab 14 år siden

Bruce (282) skrev:
Hvis Nolan en dag forklarer Inceptions mindfuck, indenfor rammerne af det sete, så vil jeg absolut revurdere mit syn.

hehe det skal du nok ikke regne med. Men søger man længe nok, ja så finder man svaret :-)

Mht. Leo's Totem, så kan jeg ikke helt huske om han siger; Det er Mal's totem, eller Mal's ide med en totem. Han finder den vel i hendes rum på et tidspunkt. Men grunden til at han ikke længere er kreatøren på drømmene, er fordi han ikke vil ha' hende til at kende det, for hvis han skaber rammerne, vil hun også kende dem.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#294 cronick 14 år siden

a@babo (293) skrev:
Mht. Leo's Totem, så kan jeg ikke helt huske om han siger; Det er Mal's totem, eller Mal's ide med en totem. Han finder den vel i hendes rum på et tidspunkt. Men grunden til at han ikke længere er kreatøren på drømmene, er fordi han ikke vil ha' hende til at kende det, for hvis han skaber rammerne, vil hun også kende dem.

Han siger, at det var hendes Totem, som han så valgte at overtage efter hendes død.

Og du har fuldstændig ret i, at han (Cobb) ikke agerer arkitekt mere, da Mal "dominerer" hans underbevisthed i drømme, og såfremt han har kendskab til labyrinten, der danner udgangspunkt for drømmens omgivelser, så vil Mal ligeledes også have dette.

At hun er så fokuseret på at dræbe og forråde de mennesker, Cobb holder nær skal sikkert lægges i at Cobb føler sig skyldig i hendes død, hvorfor hans underbevisthed fremstiller hende som en der må være hævngærrig.

Gravatar

#295 filmz-ab 14 år siden

Bruce:

Du siger noget med, at meningen med galskaben formentlig kun giver mening i Nolan's hoved? Muligt, men er det ikke fint nok? Jeg mener alligevel, at vi som publikum får grundelementerne at vide. Vi har med en mand at gøre, der søger en slags erkendelsesrejse, for at gøre op med sin fortid, og møde børnene igen, som han forlod. Om Inception opgaven lykkedes eller ej, eller om han møder børnene, er underordnet, for man kan tolke, som man vil.
Gravatar

#296 filmz-ab 14 år siden

Tak. Og enig mht. hvorfor hun er fremstillet som hævngærrig.
Gravatar

#297 filmz-Bruce 14 år siden

a@babo (295) skrev:
Du siger noget med, at meningen med galskaben formentlig kun giver mening i Nolan's hoved? Muligt, men er det ikke fint nok?

Det er jo op til hver enkelt at afgøre. Jeg havde nok været mere positiv og mere overbærende, hvis Nolan ikke havde forsøgt og få 36 billeder presset indenfor de 24 filmen er skudt i og han havde fået bygget suspense op så de store actionsekvenser ikke var så kedelige og tilmed kedeligt koreograferet. Jeg snakker ikke de mindre sets, men de store. Her mangler Nolan meget endnu. Når det grundlæggende er på plads, så bliver jeg meget medgørlig. Og jeg skal slet ikke affærdige, at jeg så var endt på 9 eller 10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#298 filmz-ab 14 år siden

hehe! Jeg er vist bare uenig.

Men her er et spændende Nolan interview, men også lidt morsomt.

Gravatar

#299 80eren 14 år siden

Jeg er lige kommet hjem fra biografen efter at ha' set "Inception".
Jeg har kun én ting at sige: FANTASTISK FILM!
Gravatar

#300 frankdrebin 14 år siden

#298 Spændende interview!

Skriv ny kommentar: