”Dette er muligvis mit mesterværk!” udbryder Brad Pitt, da han skærer et hagekors i panden på en skrigende nazist. Og man kan næsten høre Tarantino gnægge i baggrunden over sin selvironiske kommentar, der selvfølgelig er møntet på ham selv. Men er det så hans mesterværk? Ikke helt – det lavede han allerede i 1994 med “Pulp Fiction”. Men mindre kan også gøre det, og “Inglourious Basterds” er en fænomenal hyldest til filmmediet og dets magiske kræfter, som filmelskere ikke må gå glip af.
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#52 filmz-Bruce 15 år siden
Denne lyder noget mere interessant må jeg sige, men må også tilstå, at jeg er blevet komplet immun overfor mere kitsch fra den mands hånd, pga. stopfodring. Mere hyldest/referencer til filmisk historie, vil ryge gennem systemet som shit through a goose.
#53 Crash 15 år siden
Mere af den sags film her, tak! 6/6
#54 MakeItMonkey 15 år siden
#55 soren 15 år siden
Jo, det er da et mesterværk generalt set. Men hvis man om nogle år sætter sig ned og skal finde ud af hvad QTs mesterværk var, så vil titlen selvfølgelig gå til Pulp Fiction!
Men det her er årets film og helt klart noget alle skal gå ind og se i biografen!
#56 Slettet Bruger [3500991403] 15 år siden
Mere Tarantino, tak!
#57 rubberdub 15 år siden
Drenge stop nu forhelvede med at læse åndsvage ting ind i en 6 tal skala, det er sgu spild af tid, har ikke virkelig ikke noget bedre at tage jer til?
#58 McPeter 15 år siden
#59 Åkepool 15 år siden
Årest hidtil næstbedste film, kun overgået af "District 9".
#60 Ericmase 15 år siden