”Dette er muligvis mit mesterværk!” udbryder Brad Pitt, da han skærer et hagekors i panden på en skrigende nazist. Og man kan næsten høre Tarantino gnægge i baggrunden over sin selvironiske kommentar, der selvfølgelig er møntet på ham selv. Men er det så hans mesterværk? Ikke helt – det lavede han allerede i 1994 med “Pulp Fiction”. Men mindre kan også gøre det, og “Inglourious Basterds” er en fænomenal hyldest til filmmediet og dets magiske kræfter, som filmelskere ikke må gå glip af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-jonasgr 14 år siden

Sad lige og læste denne anmeldelse og har det på mange måder ligesom Per Juul Carlsen : http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2009/Ingl...
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#52 filmz-Bruce 14 år siden

#51 Jeg skal ikke kunne udtale mig om Inglououriousous Basteeerdds, men bortset fra de første 20-30 minutter af Deatdh Prouof, så så jeg kun eksempler på den pruttende dreng i den film og ovenikøbet kun med sivende fise.

Denne lyder noget mere interessant må jeg sige, men må også tilstå, at jeg er blevet komplet immun overfor mere kitsch fra den mands hånd, pga. stopfodring. Mere hyldest/referencer til filmisk historie, vil ryge gennem systemet som shit through a goose.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#53 Crash 14 år siden

Er lige kommet hjem fra biografen, og intet mindre end imponeret over, hvor genial en film kan være. Den er utrolig hudløs ærlig, og manuskriptet taler rent mel ud af posen - intet censur, masser af "sort" humor. Endnu engang formår Brad Pitt at bevise, at han stadigvæk har det i sig. Utroligt flot skuespil.

Mere af den sags film her, tak! 6/6
Gravatar

#54 MakeItMonkey 14 år siden

KLASSE FREAKING NICE FILM!!!! KICKASSSS :D
Gravatar

#55 soren 14 år siden

Så den i onsdags og var vildt imponeret og efter et par dage til lige at bearbejde den må jeg stadig sige at det er noget af det bedste jeg endnu har set på film. Ingen tvivl om 6/6.
Jo, det er da et mesterværk generalt set. Men hvis man om nogle år sætter sig ned og skal finde ud af hvad QTs mesterværk var, så vil titlen selvfølgelig gå til Pulp Fiction!
Men det her er årets film og helt klart noget alle skal gå ind og se i biografen!
Gravatar

#56 Slettet Bruger [3500991403] 14 år siden

Jeg synes også, at filmen var helt genial, men jeg er så også en af dem, der er vild med alle Tarantinos film, især Pulp Fiction, Kill Bill vol. 1 og 2 og Death Proof!

Mere Tarantino, tak!

Gravatar

#57 rubberdub 14 år siden

Super fed film! Langt tid siden jeg har hygget mig så meget med en, tror ikke jeg kan få tørret det her smørret grin af, i langt tid fem. Hah, hvor var den fed!

Drenge stop nu forhelvede med at læse åndsvage ting ind i en 6 tal skala, det er sgu spild af tid, har ikke virkelig ikke noget bedre at tage jer til?
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#58 McPeter 14 år siden

#50 - enig
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#59 Åkepool 14 år siden

Super dialog og klassespil af Christoph Waltz.

Årest hidtil næstbedste film, kun overgået af "District 9".
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#60 Ericmase 14 år siden

#59 Helt enig! :)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: