”Dette er muligvis mit mesterværk!” udbryder Brad Pitt, da han skærer et hagekors i panden på en skrigende nazist. Og man kan næsten høre Tarantino gnægge i baggrunden over sin selvironiske kommentar, der selvfølgelig er møntet på ham selv. Men er det så hans mesterværk? Ikke helt – det lavede han allerede i 1994 med “Pulp Fiction”. Men mindre kan også gøre det, og “Inglourious Basterds” er en fænomenal hyldest til filmmediet og dets magiske kræfter, som filmelskere ikke må gå glip af.
Skriv ny kommentar:
#71 RasmusFL 15 år siden
Anyway, 4 solide stjerner til 'Inglorious Basterds', men også en reminder om, hvorfor QT aldrig vil være en mester-auteur i mine øjne. Åbningsscenen var dog noget af det bedste, mest elegante og intense, manden nogensinde har skabt.
#72 filmz-Utyske 15 år siden
Nej.
#73 RasmusFL 15 år siden
#74 filmz-Bruce 15 år siden
#75 wimmie 15 år siden
Glæder mig meget til at se denne... :D
#76 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#77 rubberdub 15 år siden
#78 filmz-Utyske 15 år siden
Jep, jeg har ment i årevis at RD er hans bedste film og det er gået stille og roligt ned af bakke siden da. Dog er Jackie Brown vokset på mig med tiden og Pulp Fiction er ikke en film jeg nyder så meget mere, men kommer vi til hans egne spillefilm derefter, har jeg ikke været imponeret.
Jeg giver dog denne en chance, trods alt.
#79 filmz-jonasgr 15 år siden
Nej jeg bryder mig ikke så meget om hans sidste film. Jackie Brown har dog sine god momenter og er en film på det jævne og det mener jeg også at Pulp Fiction er.
'Cause I'm evil"
#80 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg kan lide 2½ af hans film, så jeg er nok nærmere Dick Dale eller Gerry Rafferty og det er da cool nok i et kitschet øjeblik, men liderligheden aftager faneme hurtigt, når man har skamhørt det ene nummer i en uendelighed. Ligesom video geek'ens ustyrligt ringe dialoger i Death Proof.