”Dette er muligvis mit mesterværk!” udbryder Brad Pitt, da han skærer et hagekors i panden på en skrigende nazist. Og man kan næsten høre Tarantino gnægge i baggrunden over sin selvironiske kommentar, der selvfølgelig er møntet på ham selv. Men er det så hans mesterværk? Ikke helt – det lavede han allerede i 1994 med “Pulp Fiction”. Men mindre kan også gøre det, og “Inglourious Basterds” er en fænomenal hyldest til filmmediet og dets magiske kræfter, som filmelskere ikke må gå glip af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 RasmusFL 14 år siden

Er jeg den eneste herinde der synes, at 'Reservoir Dogs' er Tarantinos suverænt bedste film og et noget nær perfekt orkestreret mesterværk?

Anyway, 4 solide stjerner til 'Inglorious Basterds', men også en reminder om, hvorfor QT aldrig vil være en mester-auteur i mine øjne. Åbningsscenen var dog noget af det bedste, mest elegante og intense, manden nogensinde har skabt.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#72 filmz-Utyske 14 år siden

RasmusFL (71) skrev:
Er jeg den eneste herinde der synes, at 'Reservoir Dogs' er Tarantinos suverænt bedste film og et noget nær perfekt orkestreret mesterværk?

Nej.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#73 RasmusFL 14 år siden

#72 - du skulle måske endda være en af de tilsyneladende få, der er enig med mig? ;)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#74 filmz-Bruce 14 år siden

#71 Jeg var blæst væk, da jeg så den i en lille Palads biograf i 1992 og gav den dengang 6/6. Tiden har dog modereret den nedad for mig og havner på gode 8/10, hans næstbedste film i mine øjne. Har dog ikke set denne endnu.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#75 wimmie 14 år siden

Jeg synes at Reservoir dogs er en tand bedre end Pulp Fiction...there! I said it!

Glæder mig meget til at se denne... :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#76 filmz-jonasgr 14 år siden

Reservoir Dogs er hans klart bedste film, men resten af hans film er så heller ikke det store at råbe hurra for.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#77 rubberdub 14 år siden

#76 underlig udtalelse, hvis du kan lide Res. dogs, må du da os kunne lide pulp og jackie... Begynder at mistænk dig for at være special like bob dylan... at du kun siger du ikke kan lide dem, eller har bildt dig selv ind at du ikke kan lide dem, for at være speciel...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#78 filmz-Utyske 14 år siden

#72 -

Jep, jeg har ment i årevis at RD er hans bedste film og det er gået stille og roligt ned af bakke siden da. Dog er Jackie Brown vokset på mig med tiden og Pulp Fiction er ikke en film jeg nyder så meget mere, men kommer vi til hans egne spillefilm derefter, har jeg ikke været imponeret.

Jeg giver dog denne en chance, trods alt.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#79 filmz-jonasgr 14 år siden

#77 Tak det vil jeg sgu tage som en kompliment. Det er ikke hver dag man bliver sammenlignet med Dylan.

Nej jeg bryder mig ikke så meget om hans sidste film. Jackie Brown har dog sine god momenter og er en film på det jævne og det mener jeg også at Pulp Fiction er.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#80 filmz-Bruce 14 år siden

#77 Pis! Jeg kan lide 2½ af hans film, så jeg bliver ikke Bob Dylan :( Og den mand hersker nu snart på 50. år. Så fordi man ikke falder på røven over alle video geek'ens film og hans kitsch fetish, så er man speciel?

Jeg kan lide 2½ af hans film, så jeg er nok nærmere Dick Dale eller Gerry Rafferty og det er da cool nok i et kitschet øjeblik, men liderligheden aftager faneme hurtigt, når man har skamhørt det ene nummer i en uendelighed. Ligesom video geek'ens ustyrligt ringe dialoger i Death Proof.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: