“Rumrejsen år 2001” har fået sig en episk rumbror. “Interstellar” er lige så arrogant, storvulgært tænkt og udført. Og den er et herligt grotesk og (over)tydeligt bud på meningen med det hele, imens Michael Caine siger noget patosfyldt med, at man ikke skal gå mod lyset uden kamp. Tænk, at nogen kan tænke så stort, vanvittigt, vildt og vovet. Tak for tankerne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Driver 9 år siden

Johannesen (20) skrev:
Selv robotten fungerer og er genial i sin udformning.

Der er nu to: TARS og CASE (Og til dels KIPP), og de stjæler mange af de scener, de er med i - Især docking-scenen som er en af de mest klimatiske og sveddryppende scener, jeg kan mindes at have set nogensinde - Outstanding.

Resten er jeg i øvrigt enig i. Genial film, der desværre har den lille bagdel, at de andre efterfølgende film, jeg har set, blegner kraftigt i sammenligning, fordi den her tager alting til et helt nyt niveau. Det er selvfølgelig kun en positiv "kritik"! :D
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#22 Giraffen 9 år siden

4 stjerner. "Gone Girl" er stadig årets bedste film.

1. Gone Girl
2. Dawn of the Planets of the Motherfuckin' Apes of the thingamaging with the way too long title
3. X-Men: Days of Future Past
4. Guardians of the Galaxy
5. Interstellar
Gravatar

#23 Ispep 9 år siden

Jeg kan også rigtig godt lide Gone Girl selvom den har fadet lidt ud og ikke sat dybt aftryk som Finchers topfilm. Jeg har dog set bedre film i år.
Gravatar

#24 Baby Strong 9 år siden

Lidt OT. Nogen der kender navnet på baggrundsmusikken @ 1:20 i denne Interstellar featurette?
Gravatar

#25 smolinsk 9 år siden

Driver (19) skrev:
smolinsk (17) skrev:
direkte tyveri nogle steder, synes jeg er synd da den ellers kunne have været en 100% Nolan film.

Stop nu dig selv.



Jamen forklar forklar istedet for det der meget slidte og hipster agtige Stop dig selv, hvor kedelig har man lov at være;) kom med noget tekst i stedet for. Bare fordi jeg synes der er alt for meget Rumrejse 2001 og Klassisk fjollet Amerikansk over den til at den kan stå som en ener film, den bliver hurtigt glemt, ligesom Den der slave film alle var så vilde med da den kom for et års tid siden eller noget, kan ikke engang huske hvad den hedder, men meget det samme som den her i forhold til hypen.
Inception var det samme, alt for over hypet og på ingen måde de høje karaktere værd. Sikkert totalt alene her og kan kun undres over det, og i den grad undres over bare fordi en film har alle de store midler gør den ikke til en super god film, kom nu ud af jeres forblindelse bare fordi det er Amerikans og med de store penge.

Savner virkelig noget realisme i de film, synes lidt det kan sammelignes med The Walking dead hvor de gør så mange urealistiske ting i forhold til den givende situation de end måtte være i at det er til grin, virkelig utroligt man som seer skal fornærmes på den måde. men folk æder det af en eller anden grund rådt.
Gravatar

#26 smolinsk 9 år siden

Forblændelse skulle der stå
Gravatar

#27 Driver 9 år siden

Du påstår, Nolan stjæler elementer fra Kubrick. Hvis det er tilfældet, så stjæler alle film jo elementer fra andre film og medier og er dermed ikke 100% eget værk - Nolan sender anerkendende nik til Kubrick og det er da prisværdigt. Det er bare noget decideret vrøvl, du skriver synes jeg og derfor skal du stoppe dig selv.

Jeg tror i øvrigt nu, at du er en troll.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#28 David Munch 9 år siden

Så den i går sammen med fruen i Aarhus, og hold nu op en oplevelse.. Vi var begge mærkbart rystet over det mesterværk da vi kom ud. Mine forventninger var nogenlunde høje, men de blev da klart overgået af denne film.

Hvilken sammensætning af skuespil, score, historie og scenografi skal man sørme lede længe efter. Et emmotionelt ridt som gentagende gange fik en ud og sidde på kanten af biografstolen. En ren og skær nydelse, som klart placerer denne film på 1. pladsen i 2014.

Har du ikke set den endnu, så gør dig selv den tjeneste at tage den i biografen inden den ryger af igen, for med den lydside og filmiske tilgang, så vil du slå dig selv af ren og skær afstraffelse når du smider den på den lille hjemmebiograf.

10/10. Nolans klart bedste film til dato. Og det var dejligt at se at den tog sig selv seriøst, men samtidig gav plads til massere af hints til Kubrick, og med plads til spøgen om at robotter altså bare er det humoristiske indput i scifi film nutildags. :)
Gravatar

#29 smolinsk 9 år siden

Driver (27) skrev:
Du påstår, Nolan stjæler elementer fra Kubrick. Hvis det er tilfældet, så stjæler alle film jo elementer fra andre film og medier og er dermed ikke 100% eget værk - Nolan sender anerkendende nik til Kubrick og det er da prisværdigt. Det er bare noget decideret vrøvl, du skriver synes jeg og derfor skal du stoppe dig selv.

Jeg tror i øvrigt nu, at du er en troll.


Lad nu være med at bruge Troll kortet bare fordi jeg siger noget der er meget modsat din tankegang, så latterligt. Der bliver stjålet eller lad os kalde det lånt meget fra Kubrick så;) hans film spiller meget på musikken, og det er der der virkelig er lånt ALT for meget hvis du spørger mig, flot film ikke andet. igen en film som bliver pisket op til noget den slet ikke er, de sidste 2 der blev det var Gravity og 12 Years a Slave, slev Oscar skulle ind over, helt utroligt og virkelig dejligt de stort set heller ikke vandt noget. Ok film men ikke mere.
Gravatar

#30 Hive 9 år siden

#29

Vandt Gravity og 12 Years A Slave "stort set ikke noget"? Øh... hvad?? De to løb da med pænt mange Oscars, heraf flere af de største.

Personligt synes jeg selv at Gravity var overrated, men 12 Years var fantastisk. Og uanset hvad jeg synes, så kan man ikke fornægte dem begge stor succes både ved Oscars og andre prisuddelinger.

Skriv ny kommentar: