“Rumrejsen år 2001” har fået sig en episk rumbror. “Interstellar” er lige så arrogant, storvulgært tænkt og udført. Og den er et herligt grotesk og (over)tydeligt bud på meningen med det hele, imens Michael Caine siger noget patosfyldt med, at man ikke skal gå mod lyset uden kamp. Tænk, at nogen kan tænke så stort, vanvittigt, vildt og vovet. Tak for tankerne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 NadiaRegitze 9 år siden

Jeg var ikke vild med den og har skrevet min anmeldelse her: http://cineasten.dk/?movies=interstellar

Jeg kan dog godt se, at det er en god film. Det er slet ikke det. Jeg er bare ikke vild med de film, som Nolan er begyndt at lave. For mig er der ingen stemning, ingen mindeværdige karakterer, intet på spil. Derimod ikke sagt, at det ikke er smukt eller intelligent. Det er det. I sidste ende efterlader det mig bare lidt kold.
Gravatar

#12 Anders Baad Mai 9 år siden

Så den i Imperial i går aftes og blev blæst helt bagover. Det var noget af en rejse. Synes slet ikke den var for lang. Man var på en rejse i rummet og den formåede konstant at holde min koncentration. Gal en oplevelse
Gravatar

#13 Driver 9 år siden

NadiaRegitze (11) skrev:
Jeg var ikke vild med den og har skrevet min anmeldelse her: http://cineasten.dk/?movies=interstellar

Jeg kan dog godt se, at det er en god film. Det er slet ikke det. Jeg er bare ikke vild med de film, som Nolan er begyndt at lave. For mig er der ingen stemning, ingen mindeværdige karakterer, intet på spil. Derimod ikke sagt, at det ikke er smukt eller intelligent. Det er det. I sidste ende efterlader det mig bare lidt kold.

Det lyder sgu hult, når du samtidig skriver på din profil, at du er til horror-film. Der kan man da tale om film, hvor man, og jeg citerer din anmeldelse, blot trækker på skuldrene.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#14 Aggeri 9 år siden

En fantastisk film for mit vedkommende også, jeg var helt suget ind i universet og da jeg kom ud af biografen kunne jeg ikke få filmen ud af mit hoved. Der var nogen utrolige intense scener og Zimmers soundtrack var spot on! Matthew McConaughey og Anne Hathaway leverede varen. Jeg var følelsesmæssigt bevæget flere gange og følte virkelig med karaktererne.

6/6 - 10/10.
Gravatar

#15 Aggeri 9 år siden

Slet gerne denne :p
Gravatar

#16 Aggeri 9 år siden

NadiaRegitze (11) skrev:
Jeg var ikke vild med den og har skrevet min anmeldelse her: http://cineasten.dk/?movies=interstellar

Jeg kan dog godt se, at det er en god film. Det er slet ikke det. Jeg er bare ikke vild med de film, som Nolan er begyndt at lave. For mig er der ingen stemning, ingen mindeværdige karakterer, intet på spil. Derimod ikke sagt, at det ikke er smukt eller intelligent. Det er det. I sidste ende efterlader det mig bare lidt kold.


Kan du ikke uddybe det med stemningen og intet på spil delen? Jeg følte mig hele tiden dybt opslugt og dybt fascineret af idéen om at sende et mandskab igennem et sort hul uden at have nogen idé om hvad der sker når de kommer ud på den anden side, hvis de da overhovedet overlever. Alt dette opbygget af et fantastisk score fra Zimmer gjorde mig utrolig nysgerrig og spændt omkring hvad der er på den anden side, fordi man aner det vitterligt ikke.

Jeg synes hele tiden at det lille stykke fra "Our Destiny Lies Above Us" konstant mindede os om at der var noget større end os, større end hele vores opfattelse af hvad vi er omringet af og skabte en "adventerous" stemning.

Derudover var der da især et moment i filmen hvor netop alt er på spil.
Gravatar

#17 smolinsk 9 år siden

Så er den set, havde ingen forventninger og havde faktisk helt glemt det var en Nolan film før den var færdig. Men må sige den skuffer, lige som Gravity lider den alt for meget af Amerikaner fjol og barnlighed, helt fint med sjove fantasier og udføre dem rent filmisk som jeg også kan lide Nolan for, men i den her er der bare alt for mange scener hvor man bliver holdt alt for meget i hånden og hvor de siger og lever Urealistike ting i forhold til den givende situation, præcist som i Gravity og som en vis The walking dead lide ekstremt af.

og ja så er den robot i filmen da virkelig noget af det mest åndsvage jeg længe har set, filmen mangler virkelig også en opbyggende historie man gider og har lyst til at tro på, og ja så skulle han nok også lige skrue lidt ned for sin Rumrejse 2001 fascination, fint nok at være inspireret, men her er det alt for tydligt og direkte tyveri nogle steder, synes jeg er synd da den ellers kunne have været en 100% Nolan film.

Flot film som gravity, men det er også de eneste plus.

Gravatar

#18 Baby Strong 9 år siden

Min(e) mening(er):

Det er nu fire dage siden jeg så den. Så har jeg fået "biograf-effekten" lidt på afstand.
Jeg havde lidt blandet følelser, hvilket ikke siger så lidt. De fleste af nutidens film vækker kun én negativ følelse i mig, der altid kommer til udtryk igennem et 'palm-face'. Jeg skal se den igen, for at få den 'helt på plads', men min umiddelbare reaktion er ganske positiv, selvom den langtfra ikke er perfekt. HUSK! - Det er min mening.

Poistive sider:
Ingen green-screen - YES! CGI'en er brugt på en intelligent måde, og virker ikke overbrugt, eller som et element, som gør det utroværdigt. Filmen b.la. udgangspunkt i moderne videnskab/teorier/love og plausible fremtidskriser, hvilket giver den, fra tidlig start, en overbevisende autencitet. Med okay indsigt astrofysik og matematik, så kunne man stille det spg. om hvorvidt nogle af vores teorier/love er forsimplede metoder, for at vi kan forstå verdenen/universet. Den lader vi lægge. Den har høje visioner. Ganske fint skuespil, havde dog mine tvivl til Hathaway. Lyddesignet er et ret typisk et af slagsen for Nolan, men er ganske medrivende. Mht. Hans Zimmer's arbejde, så skal jeg som nævnt tidligere lige se filmen igen, og høre lidt på soundtracket ved siden af, før jeg kan komme med min endelige konklusion, men umiddelbart er det, det bedste (i min bog) siden Gladiator.

Negative sider:
Jeg ville (igen) gerne have set, at Nolan gav karakterende mere dybde/lag. Den udpensler og hjælper seeren til tider lidt for meget. Ville gerne have haft mere suspens. Den har til tider de pubertære træk, som Nolan's film oftest har, men ikke i ligeså høj grad. Slutningen virker for forhastet og "udglattende". Den binder ender sammen, som egentlig gerne måtte forblive ubunden. At Cooper's karakter fastslår at "de" er os/mennesket, da han er inde i det 5-dimensionelle og uendelige encyklopædia, dræber bare illusionen om noget andet og større for mit vedkommende.. Til den scene måtte de også gerne have haft andre situationer med end blot dem man har været vidnet til, for at give mere dybde.

Når, ikke mere i denne omgang.
Gravatar

#19 Driver 9 år siden

smolinsk (17) skrev:
direkte tyveri nogle steder, synes jeg er synd da den ellers kunne have været en 100% Nolan film.

Stop nu dig selv.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20 Johannesen 9 år siden

Så den i aftes. Havde landets dårligste pladser, salen var mikroskopisk og propfuld (stor tak til Palads, for at mosle sådan en film, ind i deres mindste sal.. grrr.) Verdens største kæmpe, med tilhørende skråpude, sad også lige foran mig. Så jeg så hele filmen på skrå.

Men alt det til trods, så var jeg rystet. Rystet i min grundvold. Aldrig har jeg set noget så fedt, så storslået og som gik lige der ind, hvor det virkelig kunne mærkes.

Det vrimler med dilemmaer i den film. Havde jeg set den før jeg fik børn, var jeg helt sikkert ikke blevet ramt så hårdt af disse.

Alt fungerede, musikken var sublim, skuespillet oscar værdigt, historien sad lige i skabet. Selv robotten fungerer og er genial i sin udformning. Eneste minus jeg kan komme i tanke om er, at filmen er lidt for kort faktisk. Den måtte godt lige ha været, 5-10 minutter længere i starten, så man kunne komme helt ind under huden på familien.

Så for mig, gik alt op i en højere enhed og jeg bøjer mig i støvet og erkender, at det er den bedste film jeg har set til dato.



Skriv ny kommentar: