Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.

Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 x marks the spot 14 år siden

Ang. AC/DC "soundtracket":

Hvor blev sangene af??

Der var tidligere en tråd om dette på Filmz, som nu er lukket..

Jeg er bare interesseret i at høre, om andre også var rigtig skuffede over manglen af AC/DC musik i filmen?

Det virkede ellers som den perfekte sammenføring til netop denne film.
Der var vist over-hyped/lovet ca. 13 sange i filmen, men jeg lagde kun mærke til to i hele filmen (start og slut). Fangede også kun to numre i end credits.
Istedet blev der flere steder brugt disko- og popmusik, hvor AC/DC fint kunne have klaret sagerne.

Et godt eksempel på fint brug af deres musik IMO var i Stephen King's "Maximum Overdrive" - fra start til slut! Se DÉT er et soundtrack! Filmen er så noget helt andet.. ;)
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#62 Kviesgaard 14 år siden

#58

Ja jeg regner da med at skulle se den mægtige Thor, når den engang lander i landets biografer. Mon ikke jeg også skal se Captain America (med mindre den bliver lige så ringe som Fantastic Four, DareDevil eller The Punisher). Ant Man og Avengers venter jeg lidt med at afgøre, til der kommer noget mere konkret om de to film.

Jeg er også gammel marvel dreng (hvad fabler jeg om, jeg køber jo stadig deres tegneserier). Min favoritfigur var HULK, men det blev også til en del Edderkoppen og Project X (= Spiderman og X-MEN).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#63 Lethal Injection 14 år siden

Utroligt skuffet! 3/6
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#64 Billy Blaze 14 år siden

Jeg er også skuffet. Det startede ellers fint og jeg synes faktisk at den var god(holdt 1erens standard) lige indtil
festen hvor han drikker sig stiv i Iron Man dragten
. Alt efter det var virkelig skidt. Andre som havde det på samme måde?
Gravatar

#65 Muldgraver 14 år siden

En ret interessant oplevelse, at se Iron Man 2. Jeg tror ikke jeg tidligere har gabt så meget og så mange gange under en biograftur. Hvis ikke det var fordi jeg havde været af sted med andre, ville jeg nok være smuttet under filmen.

Jeg havde det nu godt på fornemmelsen, eftersom jeg synes etteren var kedelig, og at Tony Stark-figuren er direkte irriterende. Og det er jo ikke fordi han er mindre irriterende i toeren, som er en af de film, hvor jeg helt automatisk holder med skurken, fordi hans verden er væsentligt behageligere at leve i, end protagonisternes. Selvom det uværgeligt måtte ske,
var det derfor lidt af en skuffelse da først S.H.I.E.L.D. standsede blodforureningen, og senere da Tony Stark kurerede sig selv... ak...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#66 filmz-Utyske 14 år siden

#65 -

Men jeg tænker - hvorfor se en efterfølger til en film man ikke kan lide? :)

Det virker da forholdsvis fjollet i min bog, at ofre penge på en biografbillet for at se noget, man næsten kan regne ud på forhånd, at man ikke kan lide.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#67 Muldgraver 14 år siden

Ak, for fællesskabets skyld... Når jeg går i biffen for at se gode film, tager jeg oftest selv af sted, mens jeg af og til siger ja til at tage med nogle venner i biffen, selvom jeg har på fornemmelsen filmen vil kede mig, fordi alt det omkring selve biografturen er ganske hyggeligt. Og så bliver man jo af og til positivt overrasket (som da jeg eksempelvis så Clash og the Titans, som jeg til tider fandt meget lun og morsom).
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#68 natterjack 14 år siden

Jeg må nu også sige, jeg elskede Stark i etteren, men fandt ham irriterende og alt for arrogant og selvisk i toeren.
Gravatar

#69 filmz-Claudius 14 år siden

Fik endelig set Iron Man 2. Det var nu udmærket og uskyldig underholdning. Jeg synes, anmeldelsen er for kritisk. Bevares, Iron Man 2 ville nok også få tre stjerner herfra, men teksten i anmeldelsen er virkelig for hård. SÅ skidt er filmen altså heller ikke. Downey er helt lige så underholdende som i nr. 1, og de tilbagevendende bifigurer gør lige så godt som før.

Måske er lidt mere inde i Marvel-universet end godt er, men jeg var ikke forvirret over Shield. De kunne dog måske have sparet på Samuel L. Jackson. Jeg mener, hvis Black Widow alligevel er med som Shield-agent, så kunne hun jo få alle hans replikker.

Don Cheadles stærkt omtalte medvirken som Rhodes/War Machine var ganske underholdende. Han gjorde det godt. Til gengæld skuffede både Sam Rockwell og Mickey Rourke alvorligt som skurkene. De har begge præsteret meget bedre end her, og deres medvirken lugter langt væk af fast arbejde.

Syntes ikke plottet forvirrede, men de kunne nok have været bedre fortalt. Jon Favreau skulle have skåret igennem overfor Marvel og smidt noget af alt univers-halløjet ud. Det er muligt, de gerne vil bygge op til Avengers filmen (som jeg glæder mig meget til, nu hvor det lyder til Joss Whedon skal styre løjerne), men det her var Iron Man 2, ikke "Avengers warm-up". Men stadig underholdende med Downey i storform som en yderst ironisk Stark, der er fanget med narcissisme og selvhad. Så længe han kan holde den stil, så må de for min skyld gerne lave flere, også selv om plottet bliver fortalt lidt halvrodet.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#70 BN 14 år siden

Claudius (69) skrev:
De har begge præsteret meget bedre end her, og deres medvirken lugter langt væk af fast arbejde.


"Fast" arbejde? Det kan det vel kunne blive, hvis de er med i de kommende fortsættelser. Mener du ikke bestillings-arbejde? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: