Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.

Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 loki 13 år siden

Takker for god anmeldelse, og det var jo desværre lidt det man kunne frygte. Nu har jeg ikke set Transformers 2, men har læst at den skulle være dybt forvirrende rent plotmæssigt. Er plotforvirringen lige så slemt med Iron Man 2?
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 filmz-Utyske 13 år siden

Ak, nå, jeg tror jeg giver den en chance alligevel.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 kayzee 13 år siden

Uden at skulle kloge mig for meget på en film jeg ikke har set, så er det vel vanskeligt at undvære Samuel Jackson som Nick Fury, når planen er at IronMan, Thor, Captain America etc skal kulminere med Avengers?
Gravatar

#4 Petrescu 13 år siden

Crap. Alle elementerne for en super fed efterfølger var der, og så f*cker Justin Theroux det op.
- men nu er jeg også en af de få der faktisk syntes at Tropic Thunder var en uhyre ringe film.

Hvis der er en strømning for superheltefilm om at være dyster, så er en anden at floode ditto film med alt for mange karakterer der gør plottet forvirrende, overfladisk og overfyldt.
- X-Men 3 og Spider-Man 3 som de to værste.

Men jeg har da bestilt billetter og Robert Downey Jr. ér Tony Stark, samt et godt soundtrack.
Gravatar

#5 BN 13 år siden

fra anmeldelsen:

det er nu engang temmelig vanskeligt at interessere sig for, hvilken effekt der nu løber af med sejren.


Hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 chandler75 13 år siden

kayzee (3) skrev:
Uden at skulle kloge mig for meget på en film jeg ikke har set, så er det vel vanskeligt at undvære Samuel Jackson som Nick Fury, når planen er at IronMan, Thor, Captain America etc skal kulminere med Avengers?


Men derfor er det vel alligevel ikke hensigtsmæssigt at have ham med i "Iron Man 2", hvis han ikke passer til den film? Det virker lidt underligt at introducere en figur, blot så han kan bruges i en anden film...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 Riqon 13 år siden

Det lyder til at den har det sædvanlige sequel-syndrom. "Vi skal gøre det større og vildere" - og så ender filmen med at gøre alting halvt. Jeg skal nu se den alligevel.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 BN 13 år siden

Peterescu (4) skrev:
nu er jeg også en af de få der faktisk syntes at Tropic Thunder var en uhyre ringe film.


Velkommen i klubben! ;-)

Jeg fandt den første halve time ganske morsom og fornøjelig, men derefter udviklede filmen sig til en temmelig ujævn og anstrengt affære.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Petrescu 13 år siden

BN (8) skrev:
Velkommen i klubben! ;-)

Jeg fandt den første halve time ganske morsom og fornøjelig, men derefter udviklede filmen sig til en temmelig ujævn og anstrengt affære.


Tak. Gælder medlemskabet også at det er legitimt at være af den mening at Tom Cruises cameo blot var pinlig?

Jeg er tirsdag aften klogere på om den gode Justin skal blacklistes som forfatter.
Gravatar

#10 BN 13 år siden

Peterescu (9) skrev:
Gælder medlemskabet også at det er legitimt at være af den mening at Tom Cruises cameo blot var pinlig?


Jeps, selvfølgelig er det legitimt at mene dette. Jeg selv synes, ideen var god, og at Cruise var sminket overbevisende, så jeg forventede at more mig, men jeg kunne ikke grine af hverken ham eller hans replikker - ikke engang "F... your own face"-replikken. Det var i mine øjne et mislykket og umorsomt indslag.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: