Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.

Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Kviesgaard 14 år siden

Yaeh. Så fik jeg også scenen efter rulleteksterne med. En kammerat havde ikke set den, så der var lige undskyldningen for at se Iron Man 2 en gang til (der er skide skægt i Iron Man land).

Personligt var jeg godt underholdt af IM 2, men jeg håber ikke at IM 3 bliver ligesom Spiderman 3. Lidt mere fokus i den kommende 3'er vil være at foretrække, og måske en uddybning af nogle af de nyligt introducerede bifigurer. Dermed ikke sagt at den skal være dyster, 3D eller ren popcornsunderholdning.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#52 enfilmnørd 14 år siden

Kviesgaard (51) skrev:
Lidt mere fokus i den kommende 3'er vil være at foretrække, og måske en uddybning af nogle af de nyligt introducerede bifigurer


Med lidt held,bruger de netop figure som Fury og evt. Widow i Avengers. Så kan vi få dem udbygget,og evt. brugt igen i en Iron Man 3. Tror dog af vi kommer til at kikke langt efter en IM3 i første omgang. De skal lige lave en Captain America, en Thor og en Avengers film først.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#53 filmz-Utyske 13 år siden

#51 -

De har efterhånden etableret Tony Starks personlighed, samt givet hint til at både Tony og hans far godt kan lide alkohol. Oveni hatten har Rhodey fået sin rustning, så man kunne sagtens tage fat på Starks alkoholproblem i den næste film, hvor Rhodey midlertidigt kan overtage rollen som Iron Man, mens Stark kæmper med sprutten.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#54 Kviesgaard 13 år siden

#52

Thor filmen er jo allerede i fuld sving. Vi har lige fået det første promobillede af titelfiguren her:
[url=] .]http://filmz.dk/forum/gallerier/thor-57178#new.[/url]

Captain America lader til også at være godt på vej. Hovedrolleindehaveren skulle vist være fundet nu:
[url=] ]http://filmz.dk/chris-evans-er-superhelten-captain-america[/url]

Avengers filmen ligger nok lidt længere ude i fremtiden. Var det ikke noget med at de ville lave en Ant Man film inden Avengers filmen?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#55 enfilmnørd 13 år siden

Kviesgaard (54) skrev:
Avengers filmen ligger nok lidt længere ude i fremtiden. Var det ikke noget med at de ville lave en Ant Man film inden Avengers filmen?

Jo, og den er på vej:



http://movies.ign.com/articles/108/1086314p1.html
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#56 Kram 13 år siden

Flot CGI.
Gode action scener.
Ingen substans.

:)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#57 Patriarch 13 år siden

Altså ganske som 1'eren?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#58 wiseguy 13 år siden

Fruen havde inviteret mig ind og se Iron man 2 i fredags. Det var på papiret en film jeg havde set rigtig meget frem til oven på 1eren. Men efter at ha’ læst anmeldelsen her på Filmz og ellers havde luret antal stjerner fra et par af de første anmeldelser i de danske aviser, havde jeg skruet mine forventninger gevaldigt ned. Havde der gået noget andet, vi gad at se, tror jeg sågar, vi havde afbestilt billetterne og havde valgt en anden film!

Vi blev dog positivt overrasket over Iron Man 2. Indrømmet den kan ikke helt leve op til 1eren, men det er da på ingen måde hverken en dårlig eller halv dårlig film. Jeg er gammel Marvel dreng (primært Spidey og X-Men), men det er fruen bestemt ikke. Vi var dog enige om, at vi var glimrende underholdt.
Jeg genså 1eren på BD aftenen før og jeg synes at 2eren ganske glimrende fortsætter, hvor den 1. slutter. Robert Downey Jr. er fortsat filmens allerstørste og vigtigste aktiv, men jeg synes, at det øvrige cast gør det ganske udmærket i de tegneserietynde biroller, som de nu en gang har at arbejde med – men hov! Det her er jo netop en tegneserie filmatisering!
Filmens humor er lige i skabet for mit vedkommende og jeg har ingen problemer med at SHIELD kortvarigt blander sig lidt i handlingen – de fleste af os, der vælger at se Iron Man, skal vel alligevel også se de andre film i Marvel universet, om det så bliver Avengers, SHIELD, Thor eller whatever så lidt intern markedsføring generer ikke mig. Derudover bliver jeg heller aldrig træt af at opleve hverken Samuel L Jackson eller Scarlett (mums) Johannson på det store lærred.

Jeg gav Iron Man 5/6
Iron Man 2 får et bund solidt 4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#59 BN 13 år siden

Patriarch (57) skrev:
Altså ganske som 1'eren?


Hehe ... lige mine ord.

Det er udelukkende Robert Downey Jr. der gør etteren (og sikkert også toeren) seværdig, men ellers ret forglemmelig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#60 Patriarch 13 år siden

Well. Jeg fandt den i hvert fald stærkt underholdende.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: