Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.

Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 kayzee 13 år siden

chandler75 (6) skrev:
Men derfor er det vel alligevel ikke hensigtsmæssigt at have ham med i "Iron Man 2", hvis han ikke passer til den film? Det virker lidt underligt at introducere en figur, blot så han kan bruges i en anden film...


Igen ... jeg har ikke set filmen endnu. Men hvis den skal ses som en del af et større - og sammenhængende - univers, så kan Fury der samler Avengers give ganske god mening på sigt, selv om det her tilsyneladende er et forstyrrende element? Noget som i øvrigt er ganske typisk for Marvels (tegneserie-)univers. Jeg tænker Black Widow er der af samme grund ... der lægges de første grundsten til senere historier.
Gravatar

#12 Viking Wizard 13 år siden

Det er ærgerligt. Et ellers rigtigt stærkt cast, men de kan selvfølgelig ikke stille meget op med et dårligt manuskript...
Gravatar

#13 Lethal Injection 13 år siden

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! Det jeg frygtede der ville ske med Ieon Man 2 skete :-(
Jeg tager stadig ind og ser den men mine forventninger er blevet drastisk formindsket...
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#14 filmz-T-bird 13 år siden

Det var sgu ærgeligt, for jeg havde ellers glædet mig til den. Den lader til at lide af selv samme symptomer som x-men 3.
Gravatar

#15 filmz-Bruce 13 år siden

Tak for det Søren. Den ryger direct to BD. Synd. Der var så meget potentiale.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 thomas040 13 år siden

I knew it.
Failure is a zero out.
Gravatar

#17 Highland Park 13 år siden

Ja, tak Søren. Jeg er i forvejen ikke begejstret for etteren, så jeg tror, at jeg springer over denne til trods for Scarletts medvirken.
http://twitchfilm.net/reviews/2010/04/iron-man-2-the-stark-reality.php? skrev:
And Scarlett Johansson... wait, was Scarlett Johansson in this movie? Hold on, let me check IMDB.

Holy shit, she was. Wow, I'd completely blocked that out.

Jeg tænkte det nok. Hun er formentlig primært med for at lokke de forårskåde handyr i biografen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 kasperfmn 13 år siden

En skam, havde ellers set meget frem til filmen. Den bliver da også set i bio alligevel, men går ikke ind med helt samme forventninger som før.
Gravatar

#19 Patriarch 13 år siden

Lad os nu se... Den får pæne ord med på vejen en del steder.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#20 misuma 13 år siden

Peterescu (4) skrev:
- men nu er jeg også en af de få der faktisk syntes at Tropic Thunder var en uhyre ringe film.


Jeg hopper med på vognen, Iron Man 2 skal dog ses og ejes alligevel...man er vel en gammel superheltenørd.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: