Det er ikke ofte, at en gyser om seksuelt aktive teenagere føles frisk og ny. Men det gør “It Follows”. Den vender et par af genrens konventioner på hovedet og indgyder dem fornyet uforudsigelighed og uhygge. En af de bedste gyserfilm længe? Det følger.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 LukasAasted 8 år siden

God anmeldelse :) Hvad er grunden til at filmen ikke får 5 eller 6 stjerner?
Gravatar

#2 batman291 8 år siden

Jaaa, så kommer der endelig en gyser der er original, hvor stort set alt virker og så får den 4 stjerner. En anelse utroværdigt, eller måske nærmere inkompetent.
Gravatar

#3 rauhe 8 år siden

Spændende, den skal have en chance (hvis ikke i biffen så på dvd). Den fik ellers hårde ord med på vejen i JP og en, meget lidt prisværdig, score på 1/6 stjerner.
Gravatar

#4 Lasse Martin Jørgensen 8 år siden

#1 og #2: Jeg vil jo helst ikke afsløre for meget, men jeg synes den fede, knugende stemning ofres i filmens sidste del. Opbygningen er bedre end afslutningen. Men jo, den er til fem stjerner langt hen ad vejen, lige indtil gassen går lidt af ballon. Derfor landede jeg på fire.

#3: Ja, den delte vandene til pressevisningen. Der var et par stykker, der mente, det var årets hidtil dårligste film. Hvilket selvfølgelig er helt forkert. Men sådan en film skal jo næsten pisse et par anmeldere af, ellers er der noget galt ;)
Gravatar

#5 Mulder 8 år siden

Den første halvdel er filmen er hamrende effektiv og der bliver søsat en masse gode idéer de virkelig kunne have blevet leget med i den sidste halvdel af filmen.
Desværre kører sidste halvdel af filmen i præcis samme spor som første halvdel, så den gode opbygning bliver aldrig udløst til noget specielt samt at den går fra at værre utrolig spændende og uforudsigelig til at være det stik modsatte desværre :(

3-4/6 passer meget godt. Det er især synd da den har SÅ meget potentiale og viser dette til fulde den første halvdel af filmen.
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Skriv ny kommentar: