Hvad Steven Soderberghs og George Clooneys produktionsselskab “Section Eight” har set af potentiale i denne film forbliver uvist – bevares, det er svært, at karakterisere den som rigtig dårlig: historien hænger som sådan sammen, og den er habilt udført. Men hvad skal man i sidste ende stille op med en thriller, der hverken berører eller for den sags skyld bevarer et bare nogenlunde spændingsmoment? Filmen er og bliver et postulat om tidsrejser, sindets mystik og fatalisme. They don’t make them like they used to…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Riqon 18 år siden

Hold da ferie, den lyder godt nok strange. Det lyder da ikke som en film til tre kameraer, nærmere to?

Har svært ved at forstå, at filmen ikke leverer en forklaring på behandlingsformen og tidsrejsen. Hvis det er rigtigt, så ryger hele mit motivationsgrundlag for at se den.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 putandtake 18 år siden

"...gør ham i stand til at manipulere med fremtiden, håber filmen, at tilskueren uden videre vil acceptere og finde spændende. Men det gør man ikke."

Kære Anmelder. Du har vist ikke rigtigt forstået filmen, for
det er jo ikke alt, hvad han oplever i sin spændetrøje, der rent faktisk virkeligt finder sted. Slutningen er ret åben for fortolkning, og jeg forstår din kritiske indstilling til filmen, men det er nok ikke en hel fair kritik at affeje den som vrøvl.
Gravatar

#3 filmz-Ptr^ 18 år siden

Fuck nu af med de billedtekster. De fortæller intet om filmen, men irriterer blot.
Gravatar

#4 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#2: Det er så din tolkning af en situation, som aldrig forklares på nogen måde. På den måde kan man legetimere alt...
Slutningen er ganske entydig, idet han ser hvordan Jackies liv udvikler sig efter hendes mor har undgået at brænde ihjel. I øvrigt en søgt idé: Bare fordi moren ikke dør, så bliver Jackie pludselig en glad og succesfuld kvinde, med job og det hele?? Come on, moren var jo fucked up i forvejen, dranker af værste skuffe etc. Slutningen er bare endnu et eksempel på filmens postulerende karakter.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#5 Spanner 18 år siden

Jeg synes ikke at filmen er konsekvent i sin stilling til skæbne vs frit valg. Nogle ting kan ændres, men ikke andre?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 davenport 18 år siden

Mht. billedtekster, så finder jeg dem rigtig sjove. Især den sidste er hyl :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 filmz-zzzleepy 18 år siden

Hva fanden sker der for billedteksterne?!
Fucking taberhumor!
Gravatar

#8 filmz-sanjo 18 år siden

#7
Hvad sker der for dit sprog, fucking taber sprog! Kunne ikke lade være :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#9 davenport 18 år siden

Det kan jeg da kun tilslutte mig sanjo. Det giver sku da en let stemning, og humoren er iorden. Keep it up Filmz!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 filmz-titan 18 år siden

Filmen faldte ikke lige i min smag, så jeg smed the aviator på i stedet =)

Skriv ny kommentar: