Kan man se bort fra den myldrende karakter-kakofoni, er John Carter-universet både sjovt og eventyrligt. Visuelt en fantasifuld krydsning mellem klassisk, støvet western og potent “sværd og sandal”-ramasjang – bare på Mars, selvfølgelig. Undervejs popper “Star Wars” op på lystavlen talrige gange, men med det interessante twist, at Burroughs jo opfandt sit gennemoriginale univers helt tilbage i 1912. Lucas har utvivlsomt været på strandhugst i John Carter-bøgerne såvel som i Frank Herberts “Dune”, og det kom der som bekendt rendestilleret filmmagi ud af. Andrew Stantons længe ventede filmatisering er dog ikke af samme, rene destillat – det er John Carter nok for endimensional en helt til. Men med både en god dosis humor, en knuselskelig sidekick og overrumplende, visuelle effekter er “John Carter” et yderst seværdigt blockbuster-bud her til foråret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Corgan 12 år siden

Djårdj Smarjli (10) skrev:
http://realorfake3d.com/

Fake!


Ligesom størstedelen af Avatar.
Gravatar

#12 IK 12 år siden

Djårdj Smarjli (10) skrev:
http://realorfake3d.com/

Fake!


Tusind tak for link. Nu skal jeg heller ikke se The Avengers i 3D. Troede sgu den ville have ægte 3D.
Gravatar

#13 Hr. Nielsen 12 år siden

Corgan (11) skrev:
Ligesom størstedelen af Avatar.
Den står da under Real 3D i artiklen og ikke under Fake?

IK (12) skrev:
Nu skal jeg heller ikke se The Avengers i 3D.
Jeg foretrækker ALLE film uden, uanset hvad. Som udgangspunkt har jeg altid helst ville se en film som den er tænkt af instruktøren, men kan bare ikke se en 3D og få nok ud af den til at det er det værd.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14 Corgan 12 år siden

#13:

Den blev optaget i 3d, ja. Men en del blev kasseret og i stedet konverteret, da de havde problemer med optagelserne.
Gravatar

#15 IK 12 år siden

Thomas E. Nielsen (13) skrev:
Som udgangspunkt har jeg altid helst ville se en film som den er tænkt af instruktøren, men kan bare ikke se en 3D og få nok ud af den til at det er det værd.


Sådan har jeg det også. Har set Transformers 3, Avatar og Tron Legacy i 3D, men efter filmene var jeg tilbage med fornemmelsen af, at det var ligegyldigt med de briller. ;)Det siger mig sgu ingenting.
Gravatar

#16 Hr. Nielsen 12 år siden

Corgan (14) skrev:
Men en del blev kasseret og i stedet konverteret, da de havde problemer med optagelserne.
Aha, okay takker.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17 kasperfmn 12 år siden

Ganske god film og er som sådan enig med Jannie, lige indtil hun nævner, at historien er for kompliceret. Jeg fandt den nu ganske simpel og let at følge, og der var ikke noget specielt stort karaktergalleri for en blockbuster af den størrelse.

Grunden til, at jeg kun giver den fire stjerner, er tilgengæld historien - eller rettere dialogen, der i alle følelsesladede scener er øjenrullende dårlig og føles som en blanding af tam Shakespeare og Glamour.

Havde den del af filmen været bedre - jeg skal ikke sige, om det er Stantons skyld, men kunne godt forestille mig, at hans Pixar-rødder har fået ham til at give den lidt for meget gas i de følelsesladede scener - så ville det have været en eventyrlig blockbuster med et spændende univers fuld af fantastiske set-pieces og action i særklasse til seks stjerner. Den elendige historie hiver den som tidligere nævnt dog ned til fire stk.
Gravatar

#18 Richard Burton 12 år siden

Corgan (11) skrev:
Djårdj Smarjli (10) skrev:
http://realorfake3d.com/

Fake!


Ligesom størstedelen af Avatar.


Helt enig!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#19 Richard Burton 12 år siden

Noget helt andet. Hvis man nu smider de støvede farver væk i denne film og så smører en lilla og neon blå farvelade henover, hvad er så lige forskellen til Avatar?

Jeg så lige bemærkningen i denne, iøvrigt fantastiske anmeldelse

http://www.slantmagazine.com/film/review/john-cart...
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#20 Michael Andersen 12 år siden

Djårdj Smarjli (19) skrev:
Noget helt andet. Hvis man nu smider de støvede farver væk i denne film og så smører en lilla og neon blå farvelade henover, hvad er så lige forskellen til Avatar?


Rigtig mange år.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: