Kan man se bort fra den myldrende karakter-kakofoni, er John Carter-universet både sjovt og eventyrligt. Visuelt en fantasifuld krydsning mellem klassisk, støvet western og potent “sværd og sandal”-ramasjang – bare på Mars, selvfølgelig. Undervejs popper “Star Wars” op på lystavlen talrige gange, men med det interessante twist, at Burroughs jo opfandt sit gennemoriginale univers helt tilbage i 1912. Lucas har utvivlsomt været på strandhugst i John Carter-bøgerne såvel som i Frank Herberts “Dune”, og det kom der som bekendt rendestilleret filmmagi ud af. Andrew Stantons længe ventede filmatisering er dog ikke af samme, rene destillat – det er John Carter nok for endimensional en helt til. Men med både en god dosis humor, en knuselskelig sidekick og overrumplende, visuelle effekter er “John Carter” et yderst seværdigt blockbuster-bud her til foråret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Insider 12 år siden

Som nævnt andetsteds, så røg anmeldelsen beklageligvis online for tidligt. Vi har nu aktiveret den igen, men de gamle forum-indlæg er uheldigvis gået tabt. Så jeg håber naturligvis, at de af jer, der ellers nåede at trykke opskriften på hjemmebrygget Coca Cola, kuren mod AIDS og sandheden om mordet på JFK i den gamle tråd vil gentage succesen!
War. War never changes.
Gravatar

#2 BN 12 år siden

The Insider (1) skrev:
sandheden om mordet på JFK


er at ..... arghhhhh!!!! Hvem er du og hvad laver du her i mit hjem? Få den pistol væk! ..................................
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

Jeg troede ellers, at hvis du en dag ville blive slået ned, BN, ville du vende tilbage mere stærk, end nogen af os kunne forestille sig!
War. War never changes.
Gravatar

#4 IK 12 år siden

Anmeldelsen skrev:
så det hele virker tredimensionelt - selvsagt tilsat 3D, dog uden noget specielt større udbytte


Så filmen bør helst undgås i 3D?



Gravatar

#5 BN 12 år siden

The Insider (3) skrev:
Jeg troede ellers, at hvis du en dag ville blive slået ned, BN, ville du vende tilbage mere stærk, end nogen af os kunne forestille sig!


hahaha

... Men hvordan kan du i øvrigt vide, at dette ikke allerede ER sket?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 evermind 12 år siden

Ser nu bare ENDNU mere frem til weekenden! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#7 Batsy 12 år siden

The Insider (1) skrev:
Som nævnt andetsteds, så røg anmeldelsen beklageligvis online for tidligt. Vi har nu aktiveret den igen, men de gamle forum-indlæg er uheldigvis gået tabt. Så jeg håber naturligvis, at de af jer, der ellers nåede at trykke opskriften på hjemmebrygget Coca Cola, kuren mod AIDS og sandheden om mordet på JFK i den gamle tråd vil gentage succesen!


Hjemme brygget coca cola? hmmm challenge accepted.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#8 Richard Burton 12 år siden

Efterkonverteret crap. Direct to BD med lys og farver!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#9 IK 12 år siden

Djårdj Smarjli (8) skrev:
Efterkonverteret crap.


Er det 100 % efterkonverteret?
Gravatar

#10 Richard Burton 12 år siden

Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: