“Julefrokosten” er måske nok lagt an som en letbenet bagatel i folkekomedietraditionen, der skal underholde i den mørke vintertid, men det er komik på et uhørt lavt niveau. Heide og co. burde tvangsallieres med nogen, der rent faktisk har talent for komik, inden de får lov til at lave flere film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Nicki52 14 år siden

#40
Så den sammen med en ven. Lige i starten af filmen, var der problemer med lyden, og det prøvede han at gi' skylden for den ikke var sjov.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#42 Nicki52 14 år siden

Søren Fauli gav "2012" fire stjerner og så gav han "Julefrokosten" fem stjerner! Hvad fejler han?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#43 Kruse 14 år siden

#42: Hvis du hørte hans anmeldelse og begrundelse for de fem stjerner til Julefrokosten, så var det udelukkende af melidenhed at han gav den så mange stjerner, da han selv ved hvordan det er at få dårlige anmeldelser. Han fortalte jo i anmeldelsen hvorfor han synes at den overhovedet ikke fungerer.

At han så giver 2012 fire stjerner, giver jo ganske godt mening, når han fortæller at hans favoritfilm er Armegeddon :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 Highland Park 14 år siden

#43: Det bliver det jo ikke mindre tåbeligt af. Tværtimod. Nu kan karakteren benyttes til filmens markedsføring på dvd, og krysteren Fauli forblive på nogenlunde god fod med kollegerne.
Jeg græmmes...

Nicki52, hvad med at nøjes med at poste dit indlæg i en tråd? Det er lidt fjollet at starte den samme diskussion forskellige steder på forummet.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#45 Kruse 14 år siden

#44: Det var bestemt heller ikke noget jeg så som en god ting. Jeg ville bare forklare overfor Nicki52, at Fauli rent faktisk ikke kunne lide Julefrokosten.

I øvrigt så havde de nok haft masser af gode karakterer til deres markedsføring alligevel, da det bare afhænger af hvor de finder anmeldelserne. Jeg så en reklame for Simon og Malou(eller hvad den nu hedder) i avisen, hvor filmens plakat er overstrøjet med fantastiske karakterer. Men hvis man kigger nærmere på hvor de kommer fra, så var det stort set udelukkende fra udeblade/sladderblade og andre ligegyldige magasiner, og ikke en anmeldelse var fra en seriøs avis eller anmelder.

I øvrigt har jeg aldrig brudt mig om Søren Fauli.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#46 Highland Park 14 år siden

heTTeh (45) skrev:
#44: Det var bestemt heller ikke noget jeg så som en god ting. Jeg ville bare forklare overfor Nicki52, at Fauli rent faktisk ikke kunne lide Julefrokosten.

Men mon ikke Nicki52 har set programmet? :)

heTTeh (45) skrev:
I øvrigt så havde de nok haft masser af gode karakterer til deres markedsføring alligevel, da det bare afhænger af hvor de finder anmeldelserne.

Sikkert, men det ændrer ikke på, at det var åndssvagt af ham at forære Heide og co. endnu en af slagsen, når han ikke synes, at filmen gør sig fortjent til det.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#47 filmz-jonasgr 14 år siden

Nu kan jeg næsten regne ud at det nok er DR2 Premiere der er snakke om, selv om jeg ikke selv så afsnittet og sjældent ser programmet. Hvis man ikke kunne tage programmet så alvorligt før, så er det lidt svært at gøre det nu. Han kunne lade være med at bruge karaktersystemet i stedet for, hvilket jeg kunne have forståelse for.

Af dem jeg har set har det været Lone Scherfig der har været den bedste, men det har måske noget at gøre med at man føler hun er lidt mere inde i sit fag. Det var begrundelser man kunne tage alvorligt og bruge til noget. Det gjorde det heller ikke værre at hun skamroste "Das Weisse Band" og viste klip fra den.

Hun var i øvrigt også kønnere end jeg nogensinde kunne huske at hun var.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#48 Highland Park 14 år siden

Ja hun gjorde det godt men er i skarp konkurrence med Michael Noer, som leverede et overraskende personligt og rørende program.

jonasgr (47) skrev:
Hun var i øvrigt også kønnere end jeg nogensinde kunne huske at hun var.

Det bed jeg også mærke i. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#49 Kruse 14 år siden

#47: Helt enig i at Lone Scherfig har været den klart bedste indtil videre. Michael Noer fik jeg desværre ikke set.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#50 AP 14 år siden

#42 Jeg synes i det hele taget, at det var ret kritisk for programmet da Mikkel Munch-Fals stoppede som vært. Jeg så det på et tidspunkt med Iben Hjejle og det fungerede bare ikke rigtigt. Som Highland Park også er inde på, bliver det aldrig rigtig holdbart, når man skal bedømme sine kolleger..

Skriv ny kommentar: