“Julefrokosten” er måske nok lagt an som en letbenet bagatel i folkekomedietraditionen, der skal underholde i den mørke vintertid, men det er komik på et uhørt lavt niveau. Heide og co. burde tvangsallieres med nogen, der rent faktisk har talent for komik, inden de får lov til at lave flere film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 14 år siden


Billede 1
Mick snif snif adrr Kim, altså har du pisset i min øl?

Kim Harrgg harggg... hird hiiirdd

Billede 2
Yeaaa go buffalo bill!

Billede 3
Det står skævt til for Julen i år
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 filmz-FB 14 år siden

Nicki52 (10) skrev:
Det kan du bide dig selv i røven på den er - så også ham der spiller hovedpersonen fra Drømmen er. Det bliver lagt stemme til ham af Sebastian Jessen. What the fuck. Hele biografen kunne hører en ugle fra Langbordistan. Blå mænd er meget bedre end Julefrokosten. Den har i det mindste en handling. Læs min anmeldelse af Julefrokosten(It is a sin so many good actors in such a bad movie!)


Nicki, sikke da en sur bøvs du der har flækket sammen på gebrokkent engelsk :-)
Gravatar

#13 filmz-Bruce 14 år siden

Hvordan spiller Mark Harmon i den? Taler han dansk?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 wimmie 14 år siden

#13

Og hvordan er han blevet så meget yngre? Hollywood har virkelig overgået sig selv hvad plastikoperationer angår...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15 moulder666 14 år siden

Heh - jeg kan godt lide den anden anmeldelse der er på IMDB:

This movie was definitely the funniest movie i have seen of 2009. Filled with excellent Danish wit and humor this movie is the culmination of talented acting, writing and directing. Rasmus Heide did very well with the 2008 Blå Mænd (Take the Trash) with Thure Lindhardt as the lead. In this one he takes a back seat so the talented Thomas Voss can express his comedic side. As usual with Danish humor, it's dirty and funny but with a plot that is very well put together it becomes a great movie, which has and will be seen by many fans of Danish comedy.

This is Thomas Voss's first lead role, though he has previously been in many of Denmark's best movies of late. Danish Cinema is in serious need of fresh faces and Thomas Voss is one fresh face you don't want to miss. So enjoy the movie as it was intended, with high spirits and friends.

10/10 purely for the politically incorrect humor and Thomas Voss


Hvad er oddsene for, at den IP tilhører en vis Thomas Voss? :P
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#16 Nicki52 14 år siden

FB (12) skrev:
Nicki, sikke da en sur bøvs du der har flækket sammen på gebrokkent engelsk :-)


Sorry, gad ikke gøre mig umage. Men de kan vel stadig forstå det

moulder666 (15) skrev:
Heh - jeg kan godt lide den anden anmeldelse der er på IMDB:

This movie was definitely the funniest movie i have seen of 2009. Filled with excellent Danish wit and humor this movie is the culmination of talented acting, writing and directing. Rasmus Heide did very well with the 2008 Blå Mænd (Take the Trash) with Thure Lindhardt as the lead. In this one he takes a back seat so the talented Thomas Voss can express his comedic side. As usual with Danish humor, it's dirty and funny but with a plot that is very well put together it becomes a great movie, which has and will be seen by many fans of Danish comedy.

This is Thomas Voss's first lead role, though he has previously been in many of Denmark's best movies of late. Danish Cinema is in serious need of fresh faces and Thomas Voss is one fresh face you don't want to miss. So enjoy the movie as it was intended, with high spirits and friends.

10/10 purely for the politically incorrect humor and Thomas Voss


Hvad er oddsene for, at den IP tilhører en vis Thomas Voss? :P

Lige nul, for en skuespiller har ikke tid til anmelde Transformers: Revenge of the Fallen
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#17 Petrescu 14 år siden

Av. Men jeg var som (gratis) biografgænger meget lidt imponeret over Blå Mænd og den gode Mick kan kun spille én rolle. Så jeg er ikke den der kommer til at trække publikumstallet op på denne film.

Generelt er jeg ved at blive uhyre desillusioneret over den drejning dansk mainstream film har taget henover de sidste 5-10 år. Der er behov for en skuespiller eller manuskriptforfatter der går "postal".

Gravatar

#18 bjarke 14 år siden

...uha uha... ja, det var vel hvad man kunne forvente - og så alligevel ikke - det er jo et ret stærkt cast. Well, har ikke (gidet) at se Blå Mænd, så tror heller ikke denne finder plads i kalenderen... ærgeligt. Kunne ellers godt bruge en solid ny julekomedie...

- Tja, hvis nogen da efter en sådan anmeldelse har lyst, så har jeg konkurrence på både billetter og t-shirts på min blog lige nu, deltag på eget ansvarher...

- i det mindste kommer man ikke til at betale for fadæsen:-D
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#19 soren 14 år siden

Tilgengæld er den originale Julefrokosten en klassiker! Det er stadig i mine øjne en super sjov film! :-) Den her ser dog rigtigt rigtig fesen ud!
Gravatar

#20 AP 14 år siden

keitel (6) skrev:
Tragisk tragisk- i hvilken en tilstand dansk film befinder sig i.


Jeg må virkelig give dig ret! Jeg er så dødtræt af evindelige danske film-komedier eller måske nærmere tragedier. Film der intet har at byde på, intet indhold og det samme sæt elendige skuespillere igen og igen og igen... - dansk film har set bedre tider!


Skriv ny kommentar: