“Jumanji” kan være vanskelig at se i dag. De over 20 år gamle effekter er ikke længere abeskønne. Faktisk er aberne ret hæslige. Men eventyret var godt. Derfor er det bare helt okay, at Dwayne Johnson og de andre spillere har videreudviklet eventyret i junglen. Det hilser jeg velkomment.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Geekalod 6 år siden

i må ikke offentliggøre anmeldelsen før filmen udkommer. håber det er en fejl den allerede er online.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

#1 Hvilke aftaler, der findes imellem Filmz og de enkelte danske distributører, har du mig bekendt intet kendskab til. Desuden er der særlige spilleregler omkring julepremiere-ugen, hvor der er dansk tradition for at bringe jule-anmeldelser før helligdagene.
Gravatar

#3 Geekalod 6 år siden

Morten Vejlgaard Just (2) skrev:
#1 Hvilke aftaler, der findes imellem Filmz og de enkelte danske distributører, har du mig bekendt intet kendskab til. Desuden er der særlige spilleregler omkring julepremiere-ugen, hvor der er dansk tradition for at bringe jule-anmeldelser før helligdagene.


mit kendskab til aftalerne er ligeså godt som dit. anmeldelser må ikke publiceres før udgivelsesdatoen. her har Filmz ingen fortrinsret da der ikke forskelsbehandles på området. det ved du ligeså godt som mig. jeg havde håbet at det blot var en fejl men når jeg kigger tilbage på filmz’ anmeldelser er stort set alle publiceret før deadline. er der virkelig ingen af selskaberne der har brokket sig over dette før? jeg kan da selv lynhurtigt kontakte de forskellige for at høre om deres mening omkring det. jeg skal faktisk til møde inde på nordisk film ved middagstid, så det er slet ikke så svært at forhøre sig om.
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 tror ikke jeg har set eneneste film nyheds site der ikke, sender deres anmeldelser ud før præmierer dagen, jeg ved intet om diverse aftaler, men hvis der er en så bryder alle den.

kan forresten ikke helt se hvorfor selskaberne ikke vil have dem ud en smule før filmen, medmindre de ved de har lavet noget skidt.
Gravatar

#5 Geekalod 6 år siden

Mejse (4) skrev:
#3 tror ikke jeg har set eneneste film nyheds site der ikke, sender deres anmeldelser ud før præmierer dagen, jeg ved intet om diverse aftaler, men hvis der er en så bryder alle den.

kan forresten ikke helt se hvorfor selskaberne ikke vil have dem ud en smule før filmen, medmindre de ved de har lavet noget skidt.


alle andre smider deres anmeldelser op midnat eller morgenen efter af dem jeg kender. BT, Berlingske, Politiken, EB, Jyllands posten, cinemazone, moovy, soundvenue og ekko. du må meget gerne komme med nogle eksempler for de skal da også lige hives fat i hvis de bryder aftalen.
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

#3 Du må endelig hilse i Valby. Resten af tråden er reserveret konkret til Jumanji - en bredere debat om anmeldelser må foregå i en egen tråd.
Gravatar

#7 Geekalod 6 år siden

Morten Vejlgaard Just (6) skrev:
#3 Du må endelig hilse i Valby. Resten af tråden er reserveret konkret til Jumanji - en bredere debat om anmeldelser må foregå i en egen tråd.


det er så en aftale. at du ikke besvarer min kritik tyder på at du er klar over aftalen men alligevel bryder den. håber der kommer konsekvenser for dette for ellers kan alle jo bare skide højt og flot på reglerne.
Gravatar

#8 Geekalod 6 år siden

jeg kan lige komme med konklusionen da jeg lige er landet efter noget af en dag. Filmz har ingen særaftale omkring det at ligge anmeldelser tidligere op end andre medier. morten just er tilsyneladende blevet kontaktet og advaret flere gange. der er dog endnu ikke været nogle konsekvenser af årsager jeg nok ikke skal skrive her. i hvert fald ikke fra dem jeg har snakket med i dag. de kendte umiddelbart ikke til andre medier der ligger anmeldelser for tidligt op andet end enkelte fejltagelser, der er blevet rettet op omgående efter det er blevet opdaget. så filmz er de eneste der bevidst ikke respekterer den deadline som selskaberne laver. det er sq dårlig stil.
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

#8 hvorfor er det lige de går op i det ? hvis man tror på det produkt man sælger så er det vel positivt, at folk har mere tid til at se reklame for ens produkt (hvilket jo er hvad en anmeldelse er)
Gravatar

#10 Geekalod 6 år siden

Mejse (9) skrev:
#8 hvorfor er det lige de går op i det ? hvis man tror på det produkt man sælger så er det vel positivt, at folk har mere tid til at se reklame for ens produkt (hvilket jo er hvad en anmeldelse er)


fordi jeg tror på lige mulighed for alle og at deadlines skal overholdes af flere årsager heriblandt den forvirring der opstår omkring premieredatoen (selv her på filmz var der en der troede at jumanji allerede kørte i biografen fordi anmeldelsen var kommet op før tid), at anmeldelserne ikke føles ligeså friske fra andre medier hvis et medie allerede har haft anmeldelsen ude i længere tid (hvis man kun kan finde en anmeldelse af en film på de danske hjemmesider vil den anmeldelse få en afgørende betydning og det er alt for meget magt især for filmz som skriver til et helt unikt segment og ikke til et bredt publikum) og så naturligvis den manglende respekt for at lade pressen se et produkt gratis før tid til gengæld for en anmeldelse som ikke engang behøver være positiv (den respekt gengældes ved at overholde deadlines og er sådan set det eneste vi kræver udover de regler som alle andre også skal overholde). der er sikkert en masse flere årsager men det var lige kort og godt. det er bare generelt dårlig stil at opføre sig på den måde når vi kræver så uendelig lidt. hvis anmeldelser ikke havde deadlines, ville pressen også skynde produktet ud i en kamp om at nå målstregen først, og indholdets kvalitet ville lide deraf.

Skriv ny kommentar: