Marketingfolkene i Jurassic World har ret i deres analyse. Synet af en dinosaurer er ikke lige så rystende, som det var for 22 år siden. Men jeg er ikke sikker på, at en genmodificeret monsterdinosaur er løsningen på problemet. Det største problem er måske i virkeligheden, at der kun er så mange måder, en dinosaurpark kan bryde sammen på. Mon ikke vi allerede har set de fedeste?
#11 Driver 9 år siden
World? :-)
#12 moulder666 9 år siden
Derudover - selvfølgelig bliver man nødt til at sammenligne med originalen. Blev Nolans Batman-univers bedømt som enkeltstående trilogi? Selvfølgelig ikke. Vil Jokeren i Suicide Squad blive (konstant og hele tiden) sammenlignet med Ledgers Joker? Ork ja.
Ja, den skal kunne bære vande som enkeltstående film - selvfølgelig. Men hvis hovedpointen i anmeldelsen er "Du kan lige så godt se originalen en gang til - den nye præsenterer intet som helst nyt." så er der nok mange (som mig, eksempelvis) der springer kinoturen over, og fanger den engang om 100 år på Netflix.
#13 MartinEH 9 år siden
Og tak for god anmeldelse :-)
#14 Jb-film 9 år siden
Jeg har i øvrigt lige genset Jurassic park - og jo den holder endnu!
En anden film der også behandler temaet med dinosaurusser og lignende skabninger, er den noget oversete A sound of thunder - den film er desværre ikke udkommet på Blu-ray.
#15 Pistolprinsen 9 år siden
#16 HighFlyer15 9 år siden
Anmeldere bliver sværere og sværere at stole på når det kommer til en ordentlig anmeldelse, da de altid sidder med en cookie cutter, som de skal følge. Og det gør de, hver eneste gang.
#17 80eren 9 år siden
Mine forventninger var ikke specielt høje.
Ja, historien er yderst forudsigelig og der er som sådan intet nyt under solen.
Jeg må dog indrømme at "Jurassic World" er en temmelig underholdende film. Masser af fede actionscener og et par gedigne "edge-of-your-seat" moments. Og så er special effekterne simpelthen 110 % i orden. Virkelig guf for øjnene. Og at se filmen i 7.1 Surround Sound var også en udsøgt fornøjelse.
Klart anbefalelsesværdig hvis man kunne li' de andre Jurassic Park-film.
#18 The-new-meister 9 år siden
#19 Geekalot 9 år siden
#20 patrickjane 9 år siden
Ja, han er savnet her på siden...