Marketingfolkene i Jurassic World har ret i deres analyse. Synet af en dinosaurer er ikke lige så rystende, som det var for 22 år siden. Men jeg er ikke sikker på, at en genmodificeret monsterdinosaur er løsningen på problemet. Det største problem er måske i virkeligheden, at der kun er så mange måder, en dinosaurpark kan bryde sammen på. Mon ikke vi allerede har set de fedeste?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Driver 8 år siden

Pistolprinsen (9) skrev:


Og, lad mig sige det med det samme: "Jurassic Park" er god gedign gammeldags underholdning på topplan! Hold kæft, hvor er man underholdt, og hold kæft, hver er det godt skrevet!

World? :-)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#12 moulder666 8 år siden

Jeg synes for en gangs skyld, at det var en ganske udmærket anmeldelse med mindre fokus på "smart" ordsammensætning end på selve indholdet. Tak for det. Det eneste jeg godt kunne have tænkt mig en anelse mere omkring var på skuespillet - hvordan det var. (der står selvfølgelig en smule, men lidt mere dybdegående havde ikke skadet...specielt når der er børneskuespillere med, som tit kan være dealbreakers i min verden)

Derudover - selvfølgelig bliver man nødt til at sammenligne med originalen. Blev Nolans Batman-univers bedømt som enkeltstående trilogi? Selvfølgelig ikke. Vil Jokeren i Suicide Squad blive (konstant og hele tiden) sammenlignet med Ledgers Joker? Ork ja.

Ja, den skal kunne bære vande som enkeltstående film - selvfølgelig. Men hvis hovedpointen i anmeldelsen er "Du kan lige så godt se originalen en gang til - den nye præsenterer intet som helst nyt." så er der nok mange (som mig, eksempelvis) der springer kinoturen over, og fanger den engang om 100 år på Netflix.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#13 MartinEH 8 år siden

Okay så, med anmeldelsen og #9, så er jeg solgt!! Husker stadigvæk at sidde i Imperial og se den første... eller mere ane den igennem mine fingrer, selvom det ikke hjalp, da lyden fra dinoerne gav koldsved ;-) Skal ind og se den her i weekenden og vil håbe på det samme boost af adrenalin, som da jeg så den første :-)

Og tak for god anmeldelse :-)
Gravatar

#14 Jb-film 8 år siden

Jeg er også skeptisk overfor den nye film.

Jeg har i øvrigt lige genset Jurassic park - og jo den holder endnu!

En anden film der også behandler temaet med dinosaurusser og lignende skabninger, er den noget oversete A sound of thunder - den film er desværre ikke udkommet på Blu-ray.
Gravatar

#15 Pistolprinsen 8 år siden

Driver (11) skrev:
World? :-)
Nåh, ja :-)
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#16 HighFlyer15 8 år siden

Endnu en anmeldelse, hvor den får meget færre stjerner end hvad publikum egentlig giver den rundt om på nettet.

Anmeldere bliver sværere og sværere at stole på når det kommer til en ordentlig anmeldelse, da de altid sidder med en cookie cutter, som de skal følge. Og det gør de, hver eneste gang.
Gravatar

#17 80eren 8 år siden

Jeg har lige været i biffen i aften sammen med konen for at se den.
Mine forventninger var ikke specielt høje.
Ja, historien er yderst forudsigelig og der er som sådan intet nyt under solen.
Jeg må dog indrømme at "Jurassic World" er en temmelig underholdende film. Masser af fede actionscener og et par gedigne "edge-of-your-seat" moments. Og så er special effekterne simpelthen 110 % i orden. Virkelig guf for øjnene. Og at se filmen i 7.1 Surround Sound var også en udsøgt fornøjelse.
Klart anbefalelsesværdig hvis man kunne li' de andre Jurassic Park-film.
Gravatar

#18 The-new-meister 8 år siden

Til dem der godt husker den tidligere anmelder Johan Albretchen AKA The Insider og brugeren Jonas Kvist Jensen AKA gi-jones var forleden med i Go' Morgen Danmark og tale om den Kommende Jurassic World og de tidligere Jurassic Park film:

Gravatar

#19 Geekalot 8 år siden

Han er jo go som han plejer at være ham Insider :)
Gravatar

#20 patrickjane 8 år siden

Geekalot (19) skrev:
Han er jo go som han plejer at være ham Insider :)


Ja, han er savnet her på siden...

Skriv ny kommentar: