Et citat fra filmens hovedperson lyder: ”Måske var scenen falsk, men følelsen var ægte.” Undertegnede er tilbøjelig til at indvende, at både scene og følelse i denne film er falske – men måske var intentionen ægte nok? Nogen bør så fortælle Ole Bornedal, at intentionen også gerne skulle matche det endelige resultat…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 jessup 16 år siden

Jeg gentager mig selv, men anmelderen skal først chekke andre anmeldelser og derefter IMDB ratings så det er muligt at vide om anmeldelsen med dertilhørende vurdering er ok. Det er klart at den der først anmelder filmen har et stort ansvar derfor er IMDB ratingen også meget behjælpelig.
This is just until June
Gravatar

#32 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Jeg kigger aldrig på IMDB's rating - hvad skal jeg dog bruge den til? Som andre nævner - smag og behag; tag et kig på "Mifune"s anmeldelse af "Kærlighed på Film", hvis du savner andre anmeldere, der også syntes filmen var fejlslagen...

Hvis jeg endelig kigger på andres anmeldelser af en film, så gør jeg det naturligvis EFTER jeg har skrevet min anmeldelse, ellers risikerer jeg, at blive smittet af disses mening, og så kan man ligeså godt lade andre om at anmelde.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#33 Slettet Bruger [206893870] 16 år siden

#32 Jeg tror du skal tage jessups snak om IMDb-rating med et gran salt :-)
Gravatar

#34 jessup 16 år siden

Jeg læser det som myntet på #29:)
This is just until June
Gravatar

#35 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#29 -
Selvfølgelig skal anmeldelsen være personlig, men det er hans job at være objektiv, og fortælle filmens svaghedspunkter til publikum uden af lægge personligheder i det.


En anmeldelse kan ALDRIG være objektiv.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#36 HonoDelLoce 16 år siden

#35

Dele af den kan nu sagtens ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#37 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Ja, okay, de rent faktabeskrivende dele, som fx. skuespillere, længde, antallet af biljagter m.m. :-)

Men vurderingen, anmeldelsens konklusion, kan ikke, fordi den indeholder en fortolkning af fakta.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#38 filmz-Plimmer 16 år siden

Det ville også være en kedelig anmeldelse hvis den var objektiv..
Famous last words: What duck?
Gravatar

#39 jessup 16 år siden

Der er i hvertfald mange anmeldere der ville stå uden job.
This is just until June
Gravatar

#40 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Næ, de ville bare være referenter i stedet for anmeldere :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: