Et citat fra filmens hovedperson lyder: ”Måske var scenen falsk, men følelsen var ægte.” Undertegnede er tilbøjelig til at indvende, at både scene og følelse i denne film er falske – men måske var intentionen ægte nok? Nogen bør så fortælle Ole Bornedal, at intentionen også gerne skulle matche det endelige resultat…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 16 år siden

Den fik 6 af 6 i Søndagsavisen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 DarkLight 16 år siden

4 / 6 i Politiken.
Jeg var meget lunken da jeg læste filmz anmeldelsen, men det ser ud til at de fleste andre steder roser filmen, så den skal da klart ses.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#23 Stiine 16 år siden

Jeg kunne rigtig godt lide den! Så intens og jeg kedede mig ikke et sekund!

5/6
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gravatar

#24 Outbound Sith 16 år siden

#21 Nu kender jeg ikke hende "Bettina Nielsen", men Søndagsavisen er typisk en af de aviser, hvor du skal lede allerlængst efter en decideret dårlig anmeldelse...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#25 Zabriskie 16 år siden

#20

Er det rigtigt? Det synes jeg ellers ikke han har givet meget udtryk for i de interviews jeg har set med ham.
Le temps détruit tout
Gravatar

#26 filmz-danielhansen 16 år siden

Jeg syntes skam den var udemærket!
Gravatar

#27 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#25 - Boe svinger mellem at være arrogant som ind i helvede, selvudslettende eller sarkastisk på den der Trier'ske måde, hvor du aldrig ved, om han mener det alvorligt eller ej. Det skulle ikke undre mig, om han synes, at Reconstruction er et fejlbehæftet ungdomsværk i dag - medmindre man spørger ind til hans pris. ;-)

Personligt synes jeg nu også, at det er en fornøjelig film. Den er kun forvirrende, hvis man hører til blandt de stakler, som insisterer på at skabe mening og sammenhæng i alt. Det gør jeg ikke. Film kan heldigvis være så meget andet.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#28 Outbound Sith 16 år siden

#27 Hørt! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#29 tranberg 16 år siden

Jeg er forbløffet og foraget over, at denne anmelder kan tage så meget fejl. Han misforstår ALLE pointer, og formår slet ikke, at levere en anmeldelse som er i nærheden af andre anmeldelser af denne film. Selvfølgelig skal anmeldelsen være personlig, men det er hans job at være objektiv, og fortælle filmens svaghedspunkter til publikum uden af lægge personligheder i det.
Når resten af Danmarks aviser giver filmen mellem 4-6/6 stjerne, er det svært at tage denne anmeldelse seriøst, og det er en skam.
Enten har denne anmelder et personligt had til Bornedal, eller også har han bare fuldstændig misset pointen.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#30 maniac 16 år siden

#29 Skal anmeldelserne her på siden følge gennemsnittet af de øvrige medier i DK?

Der kan man bare se. tror måske vi skulle overveje at lukke anmeldelses-sektionen ned så, og bare opsummere hvad de andre anmeldere i dk giver filmen af kritik.

"Enten har denne anmelder et personligt had til Bornedal, eller også har han bare fuldstændig misset pointen."

Eller også synes han bare ikke den var god?

Har selv set den, og synes nu heller ikke filmen er noget særligt.

Skriv ny kommentar: