“Kamæleonen” er i særdeleshed en film om politik, men den fokuserer allermest på sine karakterer og deres personlige prøvelser. Derfor er den en interessant pendant til klassikere som “Mr. Smith kommer til byen” og “Magtens sødme”, der også beskrev, hvordan en kynisk verden påvirker de nyligt indtrådte idealister.

”Du er min bedste ven” siger Stephen undervejs til en reporter fra The New York Times, der ikke er interesseret i andet end en god historie. Men sådan er politik. Her er ingen venner, kun brikker som man kan bruge for at komme videre i spillet. Man behøver derfor hverken være politisk engageret eller hårdfør demokrat for at nyde “Kamæleonen”, for det, der virkelig er spændende og interessant i Clooneys nyeste film, er spændingen mellem menneskerne og skildringen af den måde, vi gladelig tramper på andre, hvis det betyder, at vi ikke selv ikke mister, hvad vi har kært. “Kamæleonen” er tankevækkende og gennemført underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 skittlez 12 år siden

Enig i anmeldelse og karakter. The Ides of March er en rigtig god, tankevækkende filmoplevelse, hvor alle karakterer virker multifacetterede og har god udvikling. Philip Seymour Hoffman havde et rigtigt godt filmår med denne og Moneyball, der viser ham i to vidt forskellige roller. Gosling er perfekt castet, og Clooney returnerer til den form som han viste i instruktørsædet på sine to første film. Desuden er det årets bedste filmplakat, der rent faktisk siger noget om filmen. 9/10 herfra.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#2 MMB 12 år siden

The Ides of March er for mig næsten indbegrebet af en 7/10 film (4 stjernet film). Den er super godt skruet sammen, skuespillet er i top og historien er spændende og intelligent. Men skidtet er hurtigt glemt efter igen efterfølgende.

Hvornår kommer Hugo anmeldelsen?
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#2, i morgen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 MMB 12 år siden

The Insider (3) skrev:
#2, i morgen :-)


But why? :( De andre er jo oppe nu? Det er ikke fair! :P
Gravatar

#5 MMB 12 år siden

The Insider (3) skrev:
#2, i morgen :-)


Er det i øvrigt dig, som har anmeldt den?
Gravatar

#6 zamm- 12 år siden

Alt det Ryan Gosling har medvirket i, er bare blevet rost til skyerne, så jeg skal uden tvivl også se denne! :)
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#7 PederLyager 12 år siden

Fin film. Faktisk meget enig med #2 :)
Film-elsker
Gravatar

#8 The Insider 12 år siden

#4, fordi visse filmselskaber nedlægger veto mod, at en anmeldelse udkommer før premieredagen - inklusive UIP, som distribuerer "Hugo" herhjemme :-) Og nej, det er ikke mig, men Sarah Ingemann Hansen, der anmelder den. Jeg kan afsløre, at hun er begejstret ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 steadi07 12 år siden

#8 - Så kan jeg afsløre, at UIP må være lidt sure på Politiken:)

On topic, så sagde "Ides of March" mig ikke særligt meget. Jeg havde virkeligt svært ved at blive engageret i historien, da jeg egentlig bare gerne ville se Giamatti og Seymour Hoffman i deres roller hele tiden. Ryan Goslings figur var bare semi-kedelig.

Oh well, 3/6 får den vel herfra.
Gravatar

#10 Nicki52 12 år siden

Enig med foeller og anmelderen. Alt det nadia siger om filmen er jeg enig, dog foeller har ret i den hurtig bliver glemt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: