“Kamæleonen” er i særdeleshed en film om politik, men den fokuserer allermest på sine karakterer og deres personlige prøvelser. Derfor er den en interessant pendant til klassikere som “Mr. Smith kommer til byen” og “Magtens sødme”, der også beskrev, hvordan en kynisk verden påvirker de nyligt indtrådte idealister.
”Du er min bedste ven” siger Stephen undervejs til en reporter fra The New York Times, der ikke er interesseret i andet end en god historie. Men sådan er politik. Her er ingen venner, kun brikker som man kan bruge for at komme videre i spillet. Man behøver derfor hverken være politisk engageret eller hårdfør demokrat for at nyde “Kamæleonen”, for det, der virkelig er spændende og interessant i Clooneys nyeste film, er spændingen mellem menneskerne og skildringen af den måde, vi gladelig tramper på andre, hvis det betyder, at vi ikke selv ikke mister, hvad vi har kært. “Kamæleonen” er tankevækkende og gennemført underholdning.
#1 skittlez 12 år siden
#2 MMB 12 år siden
Hvornår kommer Hugo anmeldelsen?
#3 The Insider 12 år siden
#4 MMB 12 år siden
But why? :( De andre er jo oppe nu? Det er ikke fair! :P
#5 MMB 12 år siden
Er det i øvrigt dig, som har anmeldt den?
#6 zamm- 12 år siden
#7 PederLyager 12 år siden
#8 The Insider 12 år siden
#9 steadi07 12 år siden
On topic, så sagde "Ides of March" mig ikke særligt meget. Jeg havde virkeligt svært ved at blive engageret i historien, da jeg egentlig bare gerne ville se Giamatti og Seymour Hoffman i deres roller hele tiden. Ryan Goslings figur var bare semi-kedelig.
Oh well, 3/6 får den vel herfra.
#10 Nicki52 12 år siden