Hvis man ikke er en af dem, som allerede har set og elsker/hader “Kannibal Massakren”, er der nok en grund til det. Særdeles tolerante og nysgerrige filmgangere, samt fans af gysergenrens splattede hjørne, vil garanteret fornøje sig med filmens ufornøjelighed. Men er du bare det mindste i tvivl om, hvorvidt filmen er noget for dig, så lad den trygt ligge på butikshylden. Selvom ekstramaterialet er skuffende, så er det glimrende restaureringsarbejde, der har resulteret i dvd’ens yderst imponerende AV-præsentation, nok til at gøre én meget spændt på at se, hvad det nye danske selskab Another World Entertainment vil foretage sig i fremtiden. Danske splatterfans bør i hvert fald erhverve sig denne dvd omgående.
#31 dyg 18 år siden
Det skal da lige siges, at jeg absolut ikke går ind for dyrplageri. Men altså danske burhøns og flertallet af danske svin lever jo under kummerlige kår, og lider hele deres liv, hvorimod disse er blevet slået ihjel, måske ikke mest "humant", men der foregår intet "snufferi" ved det, dyrene dræbes som man ville dræbe dyr ude i vildmarken.
#32 filmz-vassago 18 år siden
#33 filmz-Le Samouraï 18 år siden
#34 SpielbergFreak 18 år siden
hvilke stammefolk, kannibaler eller stammefolk der dræber dyr for at få mad?
#35 stefsims 18 år siden
Se blot filmen her http://www.grejonline.dk/default.php?vis=vare&...
#36 dyg 18 år siden
#37 filmz-Kadann 18 år siden
I det mindste er disse dyr da blevet spist bagefter, så der er kommet lidt ud af deres død, modsat ham spasseren der for et par år siden lavede "kunst" ved at putte guldfisk i en blender.
#38 filmz-vassago 18 år siden
#39 SpielbergFreak 18 år siden
Selvfølgelig skal de ikke det, men jeg synes det er sybt uacceptabelt at gøre det og så bruge det i en film.
#40 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Hans projekt var da ellers ret interessant i forhold til denne tråd. Han kommenterede jo netop vores forkvaklede forhold til dyr og døden: Det var de færreste, der kunne få sig til at trykke på blenderens startknap på trods af, at vi dagligt spiser dyr, der har gennemgået en mindre "human" vej til døden. Dermed understregede han også det grundlæggende perverterede i, at fordi vi som samfund ikke længere konfronteres med slagtningen, så har vi fået et fuldstændigt kunstigt forhold til dyrene.
Det minder lidt om den kunstner, der for 12-14 år siden udstillede en masse udstoppede hundehvalpe. Formålet var her også at vise vores fordrejede og proportionsforvrængede forhold til døden. Hans pointe var, at fordi det netop var små, søde vuffere, han anvendte, så ville hans værk få langt mere opmærksomhed og afføde stærkere protester end de samtidige massakrer i eks-Jugoslavien. Han fik naturligvis ret. Vores empati rækker ikke langt.