Der er lavet bedre actionfilm end “Kapring af Metro 1 2 3”. Også af Tony Scott, der hverken tilføjer noget som helst nyt til genren eller sit CV. Det kunne have været spændende at se en opfølgning på den benhårde og brutale stil fra “Man on Fire”, de kreative overvågningseffekter som i “Enemy of the State” eller blot så godt dialogarbejdet som i “The Last Boy Scout”. Scotts nyeste udspil er dog et jævt bidrag til en genre, der godt kunne bruge et friskere pust end blot gammelt brændt gummi på nye dæk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 14 år siden

Faktisk præcis hvad jeg havde ventet - både beskrivelse og karakter :)
Ikke en film jeg vil se i biografen men sikkert én der bliver lejet en aften hvor man bare skal slå hjernen fra og se noget action.

Så tak for at have læst mine tanker og puttet dem på skrift ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 elwood 14 år siden

Billede 1
Prøv nu og hør her! jeg ved at jeg kom penge i automaten, det fandme ikke min skyld at det her Touchscreen lort ikke dur!

Billede 2
Suk nu der endnu en passager der er gået amok over de her touchscreen automater, må heller bevæbne mig


Billede 3
Hvorfor helvede sku de også introducer de her touchscreen, alt jeg ville var og besøge min syge moster, og nu har jeg kapret et hel tog på grund af teknisk fejl suk...

Kan ikke hel udelukkes at jeg er farvet lidt af og bo i en bestemt by 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 tranberg 14 år siden

Jeg er helt enig med din anmeldelse, dolphinfriendly.

Jeg følte dog både Washington og Travolta tog en slapper; en slapper ensbetydende med solide præstationer, dog ikke i nærheden af deres ry.

Jeg fik spat af kameraføringen. Visse scener hvor kameraet drejede aggressivt omkring personerne. Hakkende, uskarpe billeder.

Meget middelmådig, på kanten til forsømmende, action fra Scott-lejren.
3/6
The end is closest to the beginning
Gravatar

#4 filmz-Bruce 14 år siden

Tony Scott er altid god for en 7'er!

Sådan nogenlunde lyder det gennemgående citat, når en ven og jeg skal se en af hans film. Det er sjældent man er helt oppe og ringe over hans film og det er sjældent han laver noget decideret lort. Man on Fire og Domino ligger i hver sin ende af skalaen for mig og imellem disse, er Tony godt tilfreds med at udøve det håndværk han hele tiden har udøvet. Der er ingen overraskelser whatsoever.

Men det behøver heller ikke være så ringe endda. Der er mange langt bedre instruktører, som ikke har formået at skrue ligeså gedigne actionfilm sammen, når de giver sig i kast med genren og Tony gør bare det som han er bedst til, måske fordi hans film er en god indtægtskilde til Scott Free filmselskabet.

Taking Pelham 123 er en genindspilning af originalen fra 1974, med Walther Matthau og Robert Shaw. Denne er Scotts genindspilning LANGT OVERLEGEN. Men faktisk er Scotts version ikke så ringe et godt stykke vej ind i filmen. Der er nok karisma i både Denzel og Travolta til, at man går med på spøgen og har lyst til at se, hvor historien fører hen. Desværre fører den ikke ud af "The Yellow Brick Road", men af "Boulevard of Broken Dreams", den mest benyttede Hollywood afkørsel, til b-actionfilmenes kirkegård, begravet uden gravsten i de ukendte films grav.

Det er blot endnu en ligegyldig actionfilm, som er glemt efter en nattesøvn, uden mindeværdige replikker, uden skuespilspræstationer over middel og med en slutning fuldstændig drænet for originalitet og spænding, nærmest på grænsen til det fornærmende, krydret med en patetisk kameraføring, under scener med sekvenser af action i sig.

Du må snart tage dig sammen Tony. Gennemsnittet er på vej mod:

Tony Scott er altid god for en 6'er!

Film: 5/10

Men jeg tog EEN god ting med mig hjem fra Imperial. Den analoge kvalitet af filmen, var den absolut bedste, jeg er stødt på i et årti. Detaljer, sortniveau, skarphed var i top. Digitalt kunne ikke have været bedre. En lille smule herlig filmgryn og et topnotch soundtrack. Jo, jeg fik nærmest troen tilbage på biografen. Havde der nu ikke blot siddet en idiot i nærheden og møjet sig, hvert femte minut filmen igennem :( Nu vil jeg ned og nyde Mad Men et par timer og ingen fiser i min kælder!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 Michael Andersen 14 år siden

#4
Men jeg tog EEN god ting med mig hjem fra Imperial. Den analoge kvalitet af filmen, var den absolut bedste, jeg er stødt på i et årti. Detaljer, sortniveau, skarphed var i top. Digitalt kunne ikke have været bedre. En lille smule herlig filmgryn og et topnotch soundtrack. Jo, jeg fik nærmest troen tilbage på biografen. Havde der nu ikke blot siddet en idiot i nærheden og møjet sig, hvert femte minut filmen igennem :(


Det sidste glemmer vi lige, for nu lige sidder jeg og måber med åben mund. En positiv bedømmelse af en biografoplevelse fra bruce!! 8-) Men det er helt rigtigt, en analog kopi kan være meget flot, men næsten kun i starten af kørselsperioden, for film er noget sart stads. Så at se filmene så hurtigt som muligt kan godt gøre en forskel.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 Highland Park 14 år siden

bruce (4) skrev:
... og ingen fiser i min kælder!!!

Ikke engang dig selv?!

#5: Jeg er lige så målløs som Michael... tænk at den dag skulle oprinde... :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

#5 & 6

:) Jo, den stod faneme flot. Der var absolut intet at klage over, udover lugten :)

Og nej jeg fiser ikke i kælderen, men jeg har et par venner (fra helvede!!!), som gør det :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 gravity 14 år siden

var inde og se den i går, den var gdt nok kedelig og ligegyldig

Skriv ny kommentar: