Men “Kick-Ass 2” tilhører først og fremmest den 16-årige Chloë Grace Moretz, der er tilbage som den lille, heroiske Hit-Girl. Det er hende, som denne gang skal træde i karakter. Hun skal beslutte, om livet som superhelt overhovedet er foreneligt med den skiftevis opkvikkende og hjerteskærende tilværelse som gymnasiepige, og om hun nogensinde kan passe ind i en normal verden, hvor hendes hemmelige superheltealias betragtes som en vanskabning. Hendes scener har ofte en velkommen, emotionel tyngde, og filmen sparker især røv, når hun er i centrum, så hvis en tredje film bliver søsat en skønne dag, må den mægtig gerne have Hit-Girl som omdrejningspunkt.

Se også: Filmz TV møder “Kick-Ass 2”-holdet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Mikkel Abel 10 år siden

Kviesgaard (29) skrev:
#22

Mit indtryk af filmen var, at der ikke er skruet ned for noget. Folk bliver stadig slagtet ( bogstavelig talt ) på bestialsk vis, og Hit-Girl bander og svovler ligesom i den første film. I det hele taget følte jeg, at filmen var befriet fra politisk korrekthed, og at man fik tingene råt og uforsødet, hvad der efterhånden føles som en sjældenhed inden for amerikanske mainstream eller blockbuster film. Jo der er rigeligt med blod i Kick Ass II.


Det lyder jo godt!
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#32 JesperW.Lindberg 10 år siden

Synes ikke at Kick-Ass 2 er på højde med sin forgænger, men det er bestemt heller ikke en dårlig film. Jeg er enig i at Hit-Girl er den mest interessante figur, men hendes sociale problemer/udvikling får simpelthen ikke tid nok i historien, så jeg havde nok droppet den del, ELLER alternativt intensiveret den og skruet ned for hendes identitetskrise. Jeg havde nok også droppet hele dette army of heroes and villians koncept. Synes at:
den afsluttende grand battle mellem de to "hære" var ekstremt uinteressant. Der var ingen tjubang, ingen spænding, ingen rigtig fed finale. Jeg havde hellere set at alt det epic-ness blev droppet, og at det var mere intens one-man hævn-akt som The Motherfucker havde indledt. Som et ondt afkom mellem Jesus og Batman. Tror at det havde været mere interessant. Less is fucking more sometimes. Afslutningsvis er jeg fandeme ved at være træt af de her "PROMISE ME YOU WON'T" øjeblikke i film, hvor vores hovedrolle medgiver med et "I PROMISE BLABLABLA", og vi VED jo godt, at det løfte ikke holdes. Det er spild af tid! For dælen, da Dave fars beder ham love ALDRIG at tage Kick-Ass kostumet på igen, krydsede jeg alle lemmer for at han ville svare "I can't make you that promise, dad! I can't forsee how things will go down, or what I'll have to do. But I swear that I love you, I'll try to only make you proud. BUM, ikke oscar materiale, men bedre end ..... "I promise - 10 minutes later - I can't, I promised - 5 minutes later - but I promised - 10 seconds later - I'M KICK-ASS". Ved du hvad, Dave, der spildte du lige 20 minutters potential action-bang-bang indhold til dit publikum. Wanker ;-)


Tja ... men ellers en fed film ;-)

Skriv ny kommentar: