Nu til dags følger de fleste superheltefilm den samme skabelon til punkt og prikke, men “Kick-Ass” planter en gevaldig saltvandsindsprøjtning i genrens bagdel og trykker kanylen i bund med aplomb. Det er en af de mest underholdende og alternative actionfilm i årevis. Diskens transfer skuffer en smule, men lydsporet er et af årets bedste, og flere timers blændende ekstramateriale medfølger. Udgivelsen sparker næsten lige så meget røv som filmen, så derfor kan denne Blu-ray kun betegnes som et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg synes det er fremragende underholdning, men måske ikke helt til topkarakter... efter et gensyn måtte jeg erkende, at midterdelen taber en del af pusten og charmen, selvom det aldrig bliver direkte middelmådigt. 5/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#32 Muldgraver 13 år siden

3/6
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#33 Kruse 13 år siden

#32: Kort og kontant!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#34 evermind 13 år siden

jona (28) skrev:
evermind (22) skrev:
HVORDAN KA DET VÆR FILMZ GIR KICKASS 4 STJERNER I BIVOGRAFEN GO 6 PÅ DVD??????????? BESTEM JEWR!!!!!!!!!!!!!1111

Sådan, bare lige for at foregribe det værste. ;)

God anmeldelse, Johan. Jeg er enig, et af årets bedste film!


Fordi det er to forskellige anmeldere?


Hov, puttede jeg for få smileys ind? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#35 evermind 13 år siden

Bony (25) skrev:
Evermind, jeg skulle hilse fra din underbo der klagede over braget, da joken faldt til jorden. ;-)


Det er min hævn for deres lortedunkemusik og skænderier på alle tænkelige tidspunkter af hverdagene ... ;)

elwood (26) skrev:
Har du ikke nogle kugler du skal lege med ?


Jo, men Jonas hjalp mig heldigvis i weekenden, så det går alt sammen. :)

The Insider (27) skrev:
#22, hehe, touché!! Bliver der i øvrigt serveret hjerne til den næste julefrokost? Har ikke gransket listen af deltagere ordentligt endnu... :-)


Oh, jeg tror nok, jeg kommer, men jeg tør ikke love nogen noget endnu - og mindst af alt hjerne, hehe. Problemet er, at jeg er ringe nok til at lave budding, men selv når smagen lykkes, skal den jo stadig helskindet ud af formen. But I'm tryin', Ringo. I'm trying real hard to be the shepherd ... of lost pudding. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#36 Muldgraver 13 år siden

#33
Ja, det gik lidt stærkt... ved egentlig ikke hvorfor jeg overhovedet postede det, har også lidt fortrudt det, for jeg har ikke så meget positivt at sige om filmen, men kan ikke begrunde det synderligt... men nu jeg er tilbage og postede i det hele taget, kan jeg da godt, og bør nok også, uddybe lidt:

Jeg kunne godt lide konceptet om hverdagssuperhelten, hvor det jævne menneskes ansvar for samfundet får vedkommende til at træde i karakter, når han ser samfundsforordningen for retfærdighed ikke slår til og den almene borger trænger til at blive mindet om at med individets selvrealisering følger enten en sociale ansvarlighed eller en social afstumpethed. Jeg synes bare ikke der blev gjort så meget ud af at udforske denne problematik og jeg blev skuffet over, at den realisme jeg havde forventet, og som jeg synes blev lagt op til, blev brudt... tja... Og så var der elementer i historien jeg synes var lidt klodsede fortalte bl.a.
er sekvensen hvor mafiabossen tilfældigt støder på Kickass og skyder ham stadig ikke gået op for mig. Jeg går ud fra det er noget ønsketænkning, men jeg kan ikke huske det blive forklaret. Det er da muligt jeg tog mig et mentalblund på det tidspunkt, men det taler jo heller ikke til filmens fordel.
Derudover kedede jeg mig vel bare for meget og synes hele filmen var lidt for meget plastic, manglede substans. Jeg kedede mig flere gange under filmen, også steder som jeg fornemmede prøvede at være morsomme, men som bare ikke fangede mig.

Jeg kunne godt lide Hit-girl og Big Daddy, men for mig passede de ikke ind i den anlagte ramme og nogle af deres eskapader var bare for meget for mig, sådan lidt for fjollede. Der var desuden et par scener jeg holdt rigtig meget af, noget med en køretur eller sådan, som jeg synes var skudt ret spændende.

Ok film, fordi den havde et par sjove elementer og nogle gange fangede mig, men jeg blev skuffet over hvor tyndt dens ideer blev taget op eller symboliseret og action i sig selv siger mig bare ikke så meget i det lange løb (jeg havde det lidt ligeså med Inception. Der blev jeg meget fanget af actionen, men den begejstring var hurtigt overstået). Det er muligt jeg bare ikke forstår det moderne Hollywood-sprog særlig godt eller plottet går for hurtigt for mig, til at jeg kan tage det seriøst, men jeg ender altså stadig på 3/6, da det ligesom er hvad jeg kan give den. På anmeldelsen virker det også som om det var filmens udleven anmelderens drengedrømme (og det er for mig helt fair og ikke en negativ kritik) som gav filmen den særligt høje karakter, i stedet for filmens virkemidler eller relevans eller ideer.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#37 Bony 13 år siden

Angående din spoiler :

Det er en Kick-Ass copycat der bliver skudt. De ser det i fjernsynet og bossen læser det vist nok i avisen. Det bliver i hvert fald tydeligt forklaret, så du har vist snuppet dig en lille blunder. ;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#38 Muldgraver 13 år siden

:D Der kan man bare se, tak for informationen. Det lapper da i hvert fald en smule
... men hvorfra ved de det er en copycat? Dementerer Kick-Ass sin wannabees død? Du skal være velkommen til at sige jeg bare skal se filmen igen (, selvom jeg ikke har nogen planer derom)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#39 Bony 13 år siden

Ja, det er faktisk et godt spørgsmål. Det kan jeg ikke lige forklare, for Dave Lizewski nævner ingenting om det. Jeg mener endda, at det er speakeren i TV'et der siger, at det er en "Kick-Ass impersonator" der er blevet skudt. Men nu bliver jeg helt i tvivl! Fuck it, jeg ser lige scenen igen. Så vender jeg tilbage med svaret. ;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#40 MOVIE1000 13 år siden

Sagde de ikke i TVét at ham der var klædt ud som Kick.Ass kom fra en klædud fest hvor temaet var Kick-Ass??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: