Nu til dags følger de fleste superheltefilm den samme skabelon til punkt og prikke, men “Kick-Ass” planter en gevaldig saltvandsindsprøjtning i genrens bagdel og trykker kanylen i bund med aplomb. Det er en af de mest underholdende og alternative actionfilm i årevis. Diskens transfer skuffer en smule, men lydsporet er et af årets bedste, og flere timers blændende ekstramateriale medfølger. Udgivelsen sparker næsten lige så meget røv som filmen, så derfor kan denne Blu-ray kun betegnes som et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 borggreen 13 år siden

Første til at kommentere...
Har endnu ikke set filmen, men det skal jeg helt sikkert efter denne anmeldelse. Dog trist med transferen...
Gravatar

#2 hurin 13 år siden

"Filmens forfriskende realisme fordufter lidt mod slutningen".

Jeg må desværre sige at realismen fordufter allerede første gang Hit-Girl gør sin entre, og foretager sig flere ting, der ville være vanskelige for en fuldvoksen mand, men umulige for en lille pige. Såsom at hugge igennem et skinneben, og sparke en mand tværs gennem et lokale.
Det er også mit problem med filmen. Der starter med at ville være realistisk men udarter sig hurtigt til en typisk superhelt film.

Jeg blev dog underholdt, og glæder mig til 2eren.
Zardoz has spoken
Gravatar

#3 Slettet Bruger [3052298737] 13 år siden

6? Men... det er jo ikke en "lavbudget irakisk film"? :-(
Gravatar

#4 Michael2t 13 år siden

Ville nok give filmen 4-5 stjerner. Jeg ved ikke helt, om jeg synes den er "awesome" eller "almindelig". Filmen starter glimrende ud, og jeg er personligt ligeglad med om Hit-girl er urealistisk, hun er bare den drøm, som Dave måske aldrig ville kunne opnå. Desværre syntes filmen bare mere og mere ligegyldig hen imod slutningen for mig. Jo vist er det fucking fed action, men så havde den film vist også kørt længe nok. Samtidig fandt kærlighedshistorien fuldstændig ligegyldig, og så har jeg et kæmpe(!) spørgsmål i mit hoved. Hvorfor valgte Big Daddy at forklæde sig som Batman? Daves grunde forklares med en nørdet baggrund, men Big Daddy gør det bare, og da jeg ikke fik svaret på mit spørgsmål i filmen, blev Big Daddy bare distanceret fra mig. På trods af overstående kritikpunkter føler jeg mig alligevel tiltrukket af filmen, måske på grund af realismen, vovemodet og drømmen der går i opfyldelse. Jeg skal helt sikkert se den 2'er!
Gravatar

#5 Batsy 13 år siden

Det sjældnet jeg er enig med Johan, men denne her gang må jeg sige at jeg er fuldstændig enig med dig i alt. Rigtig god film og fortjener 5-6 stjerner!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#6 Batsy 13 år siden

4# Der er et tidspunkt hvor man ser Big Daddy's grund hvorfor han gjorde det, pågrund af hævn osv (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#7 wiseguy 13 år siden

Så den på BD i går aftes og er pænt enig med anmelderen, det er sku en fed film.
Den er drøn underholdende og til tider skide morsom. Ind imellem er man ved at få popcornene galt i halsen, for den er sat'me ultra voldelig og dybt udpenslende - jeg kan sagtens se, hvorfor nogen er blevet forarget - men der skal dog mere til at bringe mit pis i kog!

Jeg glæder mig allerede til at se den igen og hilser den annoncerede 2er velkommen :o)

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#8 MOVIE1000 13 år siden

Jeg er stort set enig i de fleste, men jeg ser ikke rigtigt noget nyt udover karakterne i filmen, og er ejg den eneste der synes at starten er unødvendigt da den aldrig bliver henvist til sidst (sig til hvis i vil vide mere om hvorfor jeg synes). Jeg forventede dog godt nok også lidt mere action.
Men ellers er jeg også 100% underholdt, jeg kan godt lide den sorte humor i den, og en 2er vil hellere end gerne se, da den ligger måske lidt op til en 2er til sidst.

4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 Michael2t 13 år siden

#6 Jeg ved godt, at han gjorde det på grund af hævn. Mit spørgsmål handlede udelukkende om kostumet. Hvorfor han absolut skal se ud som Batman bliver ikke forklaret, der bliver ikke engang undret over det fra filmens side. Det var det jeg hentydede til. Det er en mindre detalje, men det kunne rart for mig at vide. Hans karakter er, i forhold til Daves, ikke helt udforsket nok synes jeg.
Gravatar

#10 RasmusFL 13 år siden

... en velkommen påmindelse om, at man godt kan være en vaskeægte helt, selvom man hverken har umenneskelig styrke eller en astronomisk pengepung. Nøjagtig ligesom filmatiseringen af Mark Millars "Wanted" er "Kick-Ass" en inspirerende cadeau til den menneskelige viljestyrke. Den tilskynder os til at gøre op med dagligdagens monotoni og udleve vores drømme.


Som altid en herlig anmeldelse fra Johan, men jeg er uenig på dette punkt. Viser filmen ikke en ung mand i starten der kaster sig ud over en bygning og begår selvmord? For mig at se antyder filmen at superhelteerhvervet er et sindbillede på et sygt samfund snarere end en livsbekræftelse. Jeg ser det også som derfor volden er så ekstrem til tider.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: