Nu til dags følger de fleste superheltefilm den samme skabelon til punkt og prikke, men “Kick-Ass” planter en gevaldig saltvandsindsprøjtning i genrens bagdel og trykker kanylen i bund med aplomb. Det er en af de mest underholdende og alternative actionfilm i årevis. Diskens transfer skuffer en smule, men lydsporet er et af årets bedste, og flere timers blændende ekstramateriale medfølger. Udgivelsen sparker næsten lige så meget røv som filmen, så derfor kan denne Blu-ray kun betegnes som et must.
#1 borggreen 14 år siden
Har endnu ikke set filmen, men det skal jeg helt sikkert efter denne anmeldelse. Dog trist med transferen...
#2 hurin 14 år siden
Jeg må desværre sige at realismen fordufter allerede første gang Hit-Girl gør sin entre, og foretager sig flere ting, der ville være vanskelige for en fuldvoksen mand, men umulige for en lille pige. Såsom at hugge igennem et skinneben, og sparke en mand tværs gennem et lokale.
Det er også mit problem med filmen. Der starter med at ville være realistisk men udarter sig hurtigt til en typisk superhelt film.
Jeg blev dog underholdt, og glæder mig til 2eren.
#3 Slettet Bruger [3052298737] 14 år siden
#4 Michael2t 14 år siden
#5 Batsy 14 år siden
#6 Batsy 14 år siden
#7 wiseguy 14 år siden
Den er drøn underholdende og til tider skide morsom. Ind imellem er man ved at få popcornene galt i halsen, for den er sat'me ultra voldelig og dybt udpenslende - jeg kan sagtens se, hvorfor nogen er blevet forarget - men der skal dog mere til at bringe mit pis i kog!
Jeg glæder mig allerede til at se den igen og hilser den annoncerede 2er velkommen :o)
5/6
#8 MOVIE1000 14 år siden
Men ellers er jeg også 100% underholdt, jeg kan godt lide den sorte humor i den, og en 2er vil hellere end gerne se, da den ligger måske lidt op til en 2er til sidst.
4/6
#9 Michael2t 14 år siden
#10 RasmusFL 14 år siden
Som altid en herlig anmeldelse fra Johan, men jeg er uenig på dette punkt. Viser filmen ikke en ung mand i starten der kaster sig ud over en bygning og begår selvmord? For mig at se antyder filmen at superhelteerhvervet er et sindbillede på et sygt samfund snarere end en livsbekræftelse. Jeg ser det også som derfor volden er så ekstrem til tider.