Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-vassago 20 år siden

Jeg har et lidt ambivalent forhold til 2'eren, for jeg synes til tider at den virker lidt langsom, dialogerne bliver for træge. Det virker ikke for godt set som helhed, men som udsnit, eller enkelt-scener, synes jeg de er flotte, fantastiske og meget underholdende.

F.eks scenen med Budds chef, den virker måske íkke helt optimalt i filmen, men jeg synes stadig den er morsom - glæder mig meget til DVD'en, der med stor sikkerhed vil blive slidt op. Scener som dem vil jeg kunne se op til flere gange for sig selv.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#52 filmz-Business Monkey 20 år siden

Kill Bill vol. 2 er en fabelagtigt fil, idet den kører i et tempo gennem hele filmen. Den starter som den slutter.
Den rolige og konstante gennemgangshatighed er så klippefast at det lykkes Tarantino at hækle alle disse sidehistorier og filmiske sidestilarter sammen til en stor fremvisning af hele denne mægtige film.
I modsætning til vol. 1, der skiftede fra det ene til det andet meget "nervøst" gør vol. 2 det at den ligesom kører på olierede skinner gennem hele forestillingen.
Mageløst!

Det at have set filmene lige efter hinanden i Imparial forleden, har gjort det tydeligt at Kill Bill skulle have været en film og ikke to!
At Quentin Tarantino gik med til at opdele den kan jeg ikke fatte. At Harvey Weinstein kunne komme op med den antikulturelle idé er ufatteligt!

Hvis Kill Bill havde været en film og ikke to ville der i dag (når man tænker på at premieren havde været i oktober) snakke om den som en af tidens mest forunderlige og kunstneriske værker!

Så jeg håber inderligst at QT har i sinde at udgive en en-filmsversion af Kill Bill. Også kaldet "Kill Bill"
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#53 filmz-Soren 20 år siden

KB 1 = Fantastisk film, KB 2 = Fantasktisk film, KB 1+2 = Mesterværk, som forhåbentlig aldrig bliver glemt!

Det er bare min mening, jeg elsker de brede og til tider mærkelige vinkler, den perfekte brug af splitscreen, og den klaustrufobiske brug af effekter med formatet, som da (Spoiler) the bride ligger under skurvognen, og billedet er minimeret til det halve.

Helt igennem fed film, bihistorierne bliver på intet tidspunkt for meget. De er derimog bare med til at holde liv i filmen, og især den lille historie med The Brides mentor er rigtig god..!
Derudover roder Kill Bill II bod på en masse ting som man havde gået og tænkt over. Helt igennem fed film!
Kill Bill I - 5½ stjerner
Kill Bill II - 5½ sjterner
Kill Bill I + II 6 stjerner

/

#54 filmz-bobafettich 20 år siden

Hold kæft en slap DVD udgivelse, nordisk film har fået brygget sammen. Ja for den skyld, miramax.
Den kunne de sgu godt have arbejdet lidt mere på. Et lidt lækkert cover, og lidt flere fede features. Men det kommer sikkert nok på et tidspunkt........Så de kan få lidt flere penge i kassen........Skod
Gravatar

#55 nakalay 20 år siden

#54 Det vidste man jo fra starten, så det kan jeg ikke se noget i.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#56 filmz-zanoan 20 år siden

Jeg tillod mig at springe de sådan cirka sidste 35 indlæg over.

Jeg er uenig med anmelderen men yderst enig i #10. Kill Bill 2 bragte heldigvis en hel del mere og dermed forstående fortidshistorie og baggrundsviden om hele konceptet om Bills lejemordere, hvorfor hun egentlig skulle dræbes osv.

Desuden var jeg glad for, at Tarantino havde flere dialoger og mere udfordrende og tankevækkende holdninger (disponeret især via Bills lange taler og dialog), hvilket afløste en del af den forhenværende action fra 1'eren, som især tilfredsstillede de mindre intellektuelle.

2'eren var i min mening en god slutning på 1'eren. Det er dog kompliceret at modsætte dem hinanden. Så som en helhed synes jeg, at Kill Bill er genial.

#57 filmz-Ghidora 20 år siden

De to enkelte film skulle ha 5/6 hver og samlet 5,9/6... bare min mening... elskede hvert sekund af vol. 2....
(>^^)>
Gravatar

#58 McPeter 20 år siden

#49 - Mener du at slutningen er dårlig? Jeg synes at den var helt fantastisk med den måde den er bygget op på. Ligesom flere andre steder i filmen bliver man overrasket. SPOILERS: Tag f.eks. den intense stemning i skurvognen hvor man efter en hæsblæsende kamp (og Vol.1!) forventer at scenen slutter med at der ryger et hoved af eller lignende - i stedet 'nøjedes' vi med et øje! Lidt på samme måde har jeg det med slutningen - efter at have set en del action-film der alle praler af at ha den længste/dyreste/bedste/etc. slut-kampscene i film-historien, så synes jeg det var fedt at det blev afsluttet så hurtigt og at der i stedet blev lagt vægt på dialogen og historien...

Mht. de mange andre diskussioner i denne tråd så tror jeg ikke jeg har så meget at tilføje der ikke allerede er blevet sagt af den ene eller den anden side - det eneste jeg vil sige er at jeg i søndags havde en forbandet god biograf-oplevelse der både kælede for lattermusklerne, intellektet og adrenalin-produktionen... :-)

Og lige en sidste ting: det kan godt være at en stor del her på filmz mener at de mange sidehistorier er ligeså nødvendige som at have et røvhul på albuen - men der var nu alligevel mange guldkorn imellem... :-D
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#59 DarkLight 20 år siden

Ja, jeg synes ikke så godt om slutningen.
For det første er mødet med datteren placeret på et tidspunkt, hvor man bare tørster efter et endeligt opgør. Efter en 3 timers tur, sætter man da bare bilen i tomgang og triller i mål. Anderledes, ja, men også helvedes irriterende. Jeg er sikker på at jeg kommer til at elske filmen og dens slutning, men lige nu kan jeg ikke så meget meningen med den(slutningen). Jeg agter dog at gå ind og se den igen.

Kill Bill 1 er den hurtige omgang fastfood. Bill Kill Vol 2 er den store bøf der holde en mæt længe.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#60 McPeter 20 år siden

'Kill Bill 1 er den hurtige omgang fastfood. Bill Kill Vol 2 er den store bøf der holde en mæt længe.' - Enig! :-)

Håber du bliver gladere for slutningen når du ser den igen! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: