Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-rasmus_bt 20 år siden

Coolflash (en anden bruger herinde) så Kill Bill Vol. 1 i lørdags, for derefter at køre en tur til Cinemaxx i Århus og se Vol. 2. Fulde af forventning, men alligevel beredte på en helt anden film end den vi lige havde set, begav vi os ind i den kølige biografsal. Mange andre mennesker havde fået den samme idé som os på sådan en lørdag aften, sal 1 var lidt over halvt fyldt, så stemningen var på toppen.

Vol. 2 er en film som skal fordøjes og tænkes igennem for at man kan danne sig en fair bedømmelse af dette charmerende kunstværk. Den visuelt flotte action fik vi lov at få i Vol. 1, hvilket gør Vol. 2 til en langt mere dialog-præget oplevelse. De actionhungrende fans vil, måske, føle sig en smule snydt. Alligevel er det lykkedes Tarantino at lave en original og anderledes filmoplevelse. Vi får en masse sjove karakterer, som får lov at præge filmens egentlige hovedroller.

En anbefalelsesværdig film til den krævende tilskuer. Vol. 2 har et mere dybsindigt tema end forgængeren. Hævnen bliver denne gang serveret med et stænk af kærlighed og medfølelse. En speciel blanding som formår at virke, selvom det til tider kan forekomme en smule langtrukken eller som om man tager den ene omvej efter den anden for at nå til målet. Jeg er dog godt tilfreds og skal have set Vol. 2 én gang til, for at kunne bedømme den som den fortjener.

Film skal ses i hjemmebiffen!
Gravatar

#72 Kiksmann 20 år siden

Det var en fantastisk film. Enten kan man lide den eller også kan man ikke. 5/6 mere vil jeg ikke give den. Men det følger godt op på Vol. 1. 2'eren henvender sig nok mere den til lidt mere kræsende seer, som gerne vil have noget indblik i de forskellige figurer, og det må man sige dukker op. Mht superman talen, finder jeg den meget humoristisk, og den er placeret på et godt tidspunkt, er det ikke som om Bill måske kunne opfatte sig selv som en udgave af superman? Kunne der ændres noget ved filmen, ville jeg overveje slutningen, det kunne måske give filmen en mere perfekt slutning at lade The Bride dø. Men hver sin mening.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#73 filmz-Martin Schou 20 år siden

Jeg kan ikke se hvorfor folk har problemer med Superman-talen. Hvorfor skal det absolut være en perfekt korrekt beskrivelse af Superman? Hvorfor er det ikke i orden, at Bill har sin egen opfattelse af Superman? Hans opfattelse af Superman, hvadenten den er rigtig eller forkert, passer perfekt ind i samtalen. Beatrix Kiddo ER Superman, og The Bride ER Clark Kent (husk lige på, at alle DIVA'er+Bill kalder hende ved navn).

Det eneste jeg har af "klagepunkt" er, at "My Baby Shot Me Down" fra vol. 1 ikke bliver brugt igen. Den ville passe perfekt ind i en af scenerne :-)
I'm not left-handed either.
Gravatar

#74 chandler75 20 år siden

Jeg tror ikke det er fortolkningen folk har problemer med.

Talen virker bare malplaceret, og det virker ikke rigtig som noget der ville komme ud af Bills mund - snarere ud af Tarantinos...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#75 filmz-Martin Schou 20 år siden

Eftersom vi ikke har set eller hørt ret meget til Bill, så er det edderpryglemig umuligt at afgøre, om det ville være noget han selv ville sige. *** spoiler *** Vi taler om en mand, der intet problem har i at lade sin 4-årige datter falde i søvn til ninja-dræbende samurai-film og ikke har et problem i at fortælle selvsamme datter, at hey - jeg forsøgte sgu at slå din mor ihjel, og det er derfor, hun ikke er her nu.

Hvordan kan du vide, hvad han ville sige bedre end manuskriptforfatteren? Og sært nok er det noget, der ville komme ud af munden på samme, for det er ham der har skrevet dialogen ...

Prøv evt. at se begge film igennem og tæl antallet af dialoglinjer, Bill har i filmene. Kig derefter på hvor mange af dem, der fortæller os ret meget andet end at han er et ondt svin, der ikke har moralske skrupler ved noget som helst.
Gravatar

#76 filmz-Bluhm 20 år siden

# 73 "My baby shot me down" bliver faktisk genbrugt. lige efter at Budd har skudt the Bride kommer sangens tema/riffet... :-) Det kanman jo så tænke lidt over...
Gravatar

#77 filmz-Martin Schou 20 år siden

Okay, det lagde jeg ikke mærke til. Men det var så ikke der, jeg havde den i tankerne.
Gravatar

#78 filmz-jaykay 20 år siden

Jeg holder altså også på at Kill Bill Vol. 1 er den fedeste film.... Til jeg så Vol. 2 og så kunne jeg ikke helt finde ud af hvilken en jeg bedst kunne lide. Vol. 1 og 2 er 2 helt forskellige film, men aligevel er de ens... Syndes de er så fantastiske så de får begge 6/6 fra mig!
Gravatar

#79 filmz-~The DUCK~ 20 år siden

Lidt for fed film,der var bedre action i 1'eren, men historien er bedre i denne her.
"One of god's own prototypes, too weird to live and too rare to die."
Gravatar

#80 The Boondock Saint 20 år siden

Det er en rigtig fed film, men som #79 skriver er der for lidt action i den i forhol til 1'eren.... Det er derfor det bliver helt fantastisk når de bliver slået sammen til en film!!!!
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled

Skriv ny kommentar: