Fremragende i den altdominerende hovedrolle er også Casey Affleck, der lader ordene falder ud som knirken fra et hjul, der trænger til at bliver smurt. Winterbottom har dog omgivet ham med en samling formidable karakterskuespillere samt et par sexede kvinder i form af Kate Hudson og Jessica Alba.

Ved første kig virker slutningen lidt uforløst, men ved andet syn blev det klart for mig, at det ikke kan være anderledes. Lou er et helt igennem ødelagt individ, og i den ondsindede verden, som Winterbottom maler, gives der ingen frelse til den slags væsner. Med hans egne ord er det eneste, han kan gøre, at stå stille og gå itu. Det er ikke et rart syn at bevidne, og “The Killer Inside Me” er ej heller en rar film at overvære. Men konsekvent, rystende og opslugende som få, det er den bestemt.

Se også: Filmz TV: “The Killer Inside Me”-interview.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Nicki52 13 år siden

Mandag klokken 14:00 skal jeg se den.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#22 Muldgraver 13 år siden

Ps: Tak til anmelderen for at vække min nysgerrighed.

((Blandt trailerne blev jeg ret forventningsfuld efter at se filmen Thirst.))
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#23 Tommy Kristensen 13 år siden

#:20 hvad var deres bevis for det var ham som var morderen?

Et vidne. Hans første "offer" overlevede jo.
Gravatar

#24 Muldgraver 13 år siden

#23

Men da hun møder han igen, siger hun jo hun intet har sagt, og viser blind tillid til ham. Det er måske lidt lidt til et bevis i forhold så mange af de andre konklusioner diverse mennesker har lavet i løbet af filmen.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#25 Skeloboy 13 år siden

BN (4) skrev:
Hos mig finder denne type historie ingen berettigelse

Alle historier har sin berettigelse

misuma (14) skrev:
Jeg læste i en anden anmeldelse at hovedpersonen var så modbydelig at det var umuligt at fatte sympati med denne og dermed for filmen og kvitterede blot med én stjerne. ....En logik jeg har svært ved at sætte mig ind i må jeg indrømme.

Helt enig.

Hvis maven er med mig, så vil jeg nok tage ind at se den i morgen kl. 14.00...tror jeg bliver temmelig alene i biffen :)
Gravatar

#26 Skeloboy 13 år siden

a@babo (1) skrev:
6 stjerner havde jeg dog ikke set komme, efter de middelmådige amerikanske, men da overraskende..

Der er fordi amerikanere er fesne og overdrevent overfølsomme...;)
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg er dybt uenig i denne anmeldelse! =)

Kort sagt - skabelonsskårede karakterer, vold der på ingen måde virker særlig voldsomt eller interessant (i hvert fald ikke med henblik på hvor stor fokus der er på denne, reaktioner hos anmeldere og publikum eller historien om Alba der flygtede fra biografen under hendes scene), en for simpel og karikeret historie uden nævneværdig substans... og well, i sidste ende har jeg bare set for mange af disse film. Der er visse æstetiske kvaliteter i filmen, ingen tvivl om det, men filmens historie er bare alt for tynd. Tilsæt en påtrængende stemning og klicheer på række, og du har en idé om, hvorfor jeg finder denne film yderst uinteressant. Slutningen er endda direkte grinagtig i mine øjne, jeg behøver vel ingen længere forklaring på hvorfor her, selvom du/i skulle være uenige, for jeg tror jeg godt at du/i der har set den, kan regne ud, hvad jeg snakker om her. Jeg glemmer aldrig pressekonferencen i Berlin til denne film, hvor anmeldere og journalister simpelthen ikke kunne komme på nogle spørgsmål andet end "hvorfor har du lavet denne film, når man har set det hele før?" og "har du npogen pointe med filmen?". Svaret var mere eller mindre, at Winterbottom bare godt kunne li' bogen. Normalt er der altid tonsvis af spørgsmål til disse pressekonferencer, og altid minimum 1 der stilelr sig op, og siger at han/hun elskede filmen... ligegyldig hvor dårlig den var. Og nå ja, vist også den eneste film der blev buh'et af det år under pressevisningen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 Muldgraver 13 år siden

#27

Jeg kunne godt tænke mig fra dig en anbefaling af film som tager samme emne, eller nogenlunde samme emne op. Jeg er ret interesseret. Og desuden fortæller lige så blottet. A Clockwork Orange kommer tæt på i voldsskildring, men den film er så meget mere end blot et portræt, og bruger en hel masse ironi for at gøre sig selv udholdelig. American Psycho ligeså. No Country for Old Men havde en hel del af den samme blottelse, men langt større rammer, og var mere en samfundet-i-tiden-skildring fremfor et personportræt.

Jeg er ret enig i din analyse, bare ikke i konklusionen (smagsspørgsmål, er jeg helt med på). For mig at se er filmen mere et portræt end en debat. Meget gode film rummer efter min mening begge dele, hvorfor jeg også "kun" ser filmen som ganske god, da den i det mindste giver mig lidt at gruble over, og efterlader mig med et indtryk jeg kun til dels forstår. Jeg synes endvidere det er interessant at se hvilke detaljer filmens fortæller Lou har valgt at hæfte sig ved, og derfor fortæller videre til lytteren/seeren, hvorfor filmen unddrager sig at have en morale.

Hvorfor blev filmen buh'et ud af pressevisningen? Det lyder for mig som en umoden presseflok. Og hvilke andre film er i tidens løb blevet buh'et ad, og med hvilken begrundelse.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#29 BN 13 år siden

Skeloboy (25) skrev:
Alle historier har sin berettigelse


Ikke hos MIG. "Jeg er meget ond/syg i hovedet og du skal se mig være det i ca. 2 timer"-film hører til dem, jeg ikke gider at se, når der ikke er en anden normal hovedperson eller identifikationsfigur.

Vi går jo hver især efter de film, der ser mest interessante ud, og den her har bare ikke en historie der interesserer MIG. :-)


http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#30 Nicki52 13 år siden

Jeg har lige set den i biffen. Der var ikke særlig mange, men der var to piger. De reagerede stærkt på Jessica Albas store voldsscene og de hviskede hele tiden at han er psykopat. Det er som om de ikke ved hvad de gik ind til. Men Casey gør et utrolig flot job, det er godt de ikke udpensler den, for jeg tænker stadig på den. Synes slet ikke den var kedelig for jeg prøvede at komme ind i Fords hjerne. Er også vild med slutningen. Den glemmer man ikke lige. Jeg giver den 6 ud af 6 stjerner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: