Selv om “King Kong” skuffede Universal i biffen (men stadigvæk tjente virkelig godt), har filmen uden tvivl talrige tilhængere, som vil nyde denne fine udgivelse. Jeg havde svært ved at blive revet med af en film så følelseskold, langsommelig og ofte tudegrim. AV-præsentationen er i top, og ekstramaterialet er glimrende.

Der er også udgivet en 1-disc udgave af “King Kong” i Danmark. Træk ét point fra den samlede vurdering, hvis det er den, du vælger at gå efter.

Klik her for at læse artiklen “Monstre og uhyrer – King Kong før og nu”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-jeangrey55 17 år siden

den besdte af dem alle den styrer for vildt lige sagen t-rexene er sejer en i jurassic park filmene
Gravatar

#72 kasper.jen 16 år siden

fantastisk underholdning! Ikke ringenes herre niveau, men heller ikke langt fra. Jeg synes at filmens score er ritig godt og effekterne er nogle af de bedste hidtil. Jeg er bestemt ikke enig. Grunden til at filmen ikke får topkarrekter er grundet dens lange spilletid og få overflødige scener.

5,5/6
Gravatar

#73 filmz-Bruce 16 år siden

Havde fornylig den lidet skønne oplevelse at gense dette makværk af en film. Indbegrebet af højt af flyve og dybt at falde og en brat opvågning til hr. Jackson om, at selv ikke en Ringenes Herre trilogi, gør en immun overfor kunstnerisk lort.

Den computeranimerede grafik rækker fra det geniale til Pippi Langstrømpe indslag.

Der er meget at synes om og langt mere at hade. Formentlig har hr. Jackson været så optaget af sin kærlighed til originalen at han har tabt sit eget værk af syne og derved står originalen stadig som den bedste King Kong film af slagsen.

2/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#74 filmz-DocDoom 16 år siden

#73: Kunne ikke være mere enig. Stort set det eneste der er værd at se, at de første 10-15 min., der giver et udmærket stemningsbillede af datidens storby.

Fsva. CGI er det værste overhovedet scenen i slugten, hvor de raptor-lignende dino'er løber ud og ind mellem benene på de store planteædere. Ud over at de rent texture-mæssigt ligner noget, der er undsluppet fra Toon Town i Roger Rabbit-filmen, så er der en af raptor'erne, der på et tidspunkt nærmest bliver todimensionel. Ufatteligt ringe lavet, og 1.000 gange mere ringe end Jurassic Park fra starten af 90'erne, hvor effekterne blev frembragt på computere med hvad jeg gætter på var en 100-del af den regnekraft man har i dag.

Derudover er filmen ramt af en sjældent set omgang unødvendige klovnenumre. Jeg tænker ikke mindst på scenen, hvor Kong duellerer mod to-tre tyrannosaurusser. Det meste af denne sekvens, herunder det klovnestunt, hvor de falder ned gennem nogle lianer, mens pigen (gudhjælpemig!) gynger frem og tilbage holdende fat i en af øglernes tænder, kunne være skåret væk, således at man havde kogt det ned til den afsluttende duel mellem én t-rex og Kong; dvs. den scene, der også er i den oprindelige s/h-udgave fra 1930'erne. PJ's fortolkning rummer da også en hyldest dertil, idet han lader Kong dræbe t-rex'en ved at knuse dens kæbe på nøjagtig samme måde, som det sker i den gamle, hvorefter Kong leger lidt med den døde øgles kæber; også som i den gamle film. Denne scene havde været meget mere effektfuld alene uden alt det forudgående gøgl.

Øv for en bummer!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#75 filmz-Bruce 16 år siden

#73 Ja en film med New York i 20'erne som kulisse havde været LANGT mere interessant! Super fed indledning. Alene det lille klip med højhus arbejderen stående smilende på en metalbjælke, ramte totalt stemningen på de berømte gamle billeder fra NY.

Manden kan godt, men begrænsningens kunst, den er fraværende.
Gravatar

#76 filmz-DocDoom 16 år siden

Bruce, din gamle nisse, nu snakker du igen med dig selv :-)

Jeg er #74 :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#77 filmz-Bruce 16 år siden

#76 Ja altid en sætning fra verdens brændpunkter :)

Skriv ny kommentar: