Kampscenerne i filmen er veludførte, men efter slagene i “Ringenes Herre: Kongen vender tilbage” er man svær at begejstre, inspirationen fra Jacksons film er også slående. Højdepunktet af kampscenerne i “Kingdom of Heaven” er det natlige bombardement af Jerusalem. John Mathieson er manden bag de flotte billeder. I samarbejde med Ridley Scott har han formået at skabe en vidunderlig billedside, som spænder fra snefyldte landsbyer og skove til golde ørkener. Lige imponerende er billederne komponeret. Mathieson har været fotograf på Scotts “Gladiator”, “Matchstick Men” og “Hannibal”. Deres samarbejde er upåklageligt, men “Kingdom of Heavens” svage start og knap så sprudlende slutning, står desværre ikke mål med den vidunderlige billedstil og det gribende magtspil midtvejs i filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 xct 19 år siden

#10: Jeg kunne ikke være mere enig med dig. Det var nok noget af det værste i LOTR 3. Også det med spøgelserne.
Gravatar

#12 morten8546 19 år siden

:)
klart at Troy har nogen af de flotteste kampscener jeg nogensinde har set! især kampen mellem Hector og Arcilleous(stavet forkert, ved jeg godt)

men synes det er en god anmeldelse, og skal se filmen i aften, og er således åben for filmen, da jeg både mener den kan falde under og over middel :) men skal self se filmen først :)
Angela Dodson: "Are you going down?!?"
John Constantine: "Not if i can help it."
Gravatar

#13 wiseguy 19 år siden

Skal til Kolding og se den i eftermiddag. Er lidt ærgelig over at konstatere, at det nok er en 4/6-film, avisernes anmeldere ligger også i det lag. 4/6 er jo ikke en dårlig film, jeg havde nok bare håbet på lidt mere...
Det er da også lidt irreterende, at det tilsyneladende er en synderklippet udgave, jeg skal ind og se i dag jvf. den meget længere DVD-udgave.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#14 Kram 19 år siden

Med en stærkere lineup af skuespillere havde denne film nok været det helt store hit, men desværre. Ganske udemærket dog, og absolut en som kan anbefales til en aften i bio.

#10 - Helt enig!
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#15 JannikAnd 19 år siden

#10

Nu tror jeg heller ikke, der udelukkende blev hentydet til Legolas' stunt(s).
Gravatar

#16 Collateral 19 år siden

#10: Jeg synes OGSÅ den effekt var meget troværdig! Og som #15 siger var det hele den store kamp ved minas tirith som var fantastisk flot lavet.. Det kan der ikke pilles ved efter min mening...
#9: Ja men kunne jo håbe på at studierne og instruktørerne opdager at de bliver nød til at tænke mere på den kreative side af sagen, og på karaktererne istedet for at fokusere på at få skubbet så mange special effekts ind. Jeg er af den holdning at man skal filmatisere en historie så gør man det og lader det være det vigtigste, og HVIS historien så har brug for special effects SÅ kan man lave dem istedet for at lave film hvor det handler om det modsatte. Det skal handle om kreativitet, IKKE penge.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17 filmz-Exitium 19 år siden

uhh lyder godt, nå men så vil jeg da glæde mig til imorgen :D
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#18 wiseguy 19 år siden

Er drøn træt, så jeg vil bare lige give filmen et lille 5-tal ud af 6 mulige. Den er ikke på højde med Gladiator, men det er helt klart en god film, som SKAL ses i biogtafen. Glæder med helt vildt til den lange DVD-udgave...
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 pulse83 19 år siden

Har netop set den. Det bliver ikke til mere end 4/6. Jeg syntes ikke rigtig den fænger. Orlando spiller ikke decideret dårligt, men mangler helt klart at træde i karakter. Jeg syntes heller ikke nogen af de andre skuespillere udmærker sig specielt. Dog er det overordentligt modigt at vælge Edward Norton til en så maskeret rolle. Brendan Gleeson gør det dog ganske godt. Jeg fik iøvrigt ikke øje på hverken Ulrich Thomsen eller Coster Waldau. Hvor var de?

På den positive side ligger billedet. Bragende flot filmet. Lydsporet var middelmådigt. Og når
Edward Nortons figur dør, bruger de da ikke den samme musik som i Hannibal?!
Det mener jeg er for dårligt, hvis det er tilfældet. Men det er samtidigt den bedste musik i hele filmen.

Men alt i alt en udemærket film, som jeg dog langt fra har tænkt mig at se igen foreløbig. Dertil er den for middelmådig.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#20 gravity 19 år siden

har lige set den, ret flot, men der er jo egentlig ikke meget i den, ikke særlig personlig. Det eneste man kommer ud med fra biografen er en visuel oplevelse rigere, men der fortager sig hurtigt, hvis jeg vil se film for det meget flotte filmiske værk så holder jeg mig til "Hero" og "house og flying daggers"

Skriv ny kommentar: