Kampscenerne i filmen er veludførte, men efter slagene i “Ringenes Herre: Kongen vender tilbage” er man svær at begejstre, inspirationen fra Jacksons film er også slående. Højdepunktet af kampscenerne i “Kingdom of Heaven” er det natlige bombardement af Jerusalem. John Mathieson er manden bag de flotte billeder. I samarbejde med Ridley Scott har han formået at skabe en vidunderlig billedside, som spænder fra snefyldte landsbyer og skove til golde ørkener. Lige imponerende er billederne komponeret. Mathieson har været fotograf på Scotts “Gladiator”, “Matchstick Men” og “Hannibal”. Deres samarbejde er upåklageligt, men “Kingdom of Heavens” svage start og knap så sprudlende slutning, står desværre ikke mål med den vidunderlige billedstil og det gribende magtspil midtvejs i filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 pulse83 18 år siden

Skal ind og se den imorgen i Imperial. Glæder mig. Jeg forventer dog mere end en 4/6 film.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#2 filmz-specialty 18 år siden

Jeg var med til gallapremieren igår aftes, og jeg må indrømme at jeg var meget begejstret over denne film... Syntes der var meget nytænkning til krigscenerne og den er enormt godt filmet... Jeg vil give den 5/6.
Gravatar

#3 kill the bills 18 år siden

#2. Det lyder godt glæder mig.
Gravatar

#4 Hasselguff 18 år siden

Fin anmeldelse. Er fuldstændig enig i, at det kniber med karakterne og dele af handlingen. Som det påpeges, er billederne enormt flotte, men det er ikke en specielt vedkommende film. 4/6.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#5 ks 18 år siden

Har været meget skeptisk overfor denne film i noget tid, men har trøstet mig selv med, at det jo var Ridley Scott bag kameraet og derfor skulle det nok gå. Udaf anmeldelsen må jeg sige, at plottet lyder forfærdelig rodet, men man må jo hellere tage ind og se den, det er trods alt Ridley Scott!
Gravatar

#6 putandtake 18 år siden

Meget referat af handlingen - jeg savnede en egentligt anmeldelse af filmen, og ikke en listen over hvem, der var med.
Gravatar

#7 Collateral 18 år siden

Ja det er faktisk utrolig rigtigt med at man er svær at imponere efter ROTK, der er lidt "vi har set det" over det når man ser den ene store hær i "Troy" og den næste i "Alexander" osv.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8 Hasselguff 18 år siden

Man kan håbe på at, dvd-udgaven af filmen vil forbedre karakterudviklingen.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#9 filmz-Bruce 18 år siden

#7 Det er en god udvikling. Når publikum kommer sig over besættelsen med, hvad der kan lade sig gøre med CGI og "større er bedre", så vil der komme en større fokusering på indhold.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 filmz-ill 18 år siden

Kampscenerne i LOTR var jo til grin. Hvis man absolut skal sammelign så sammenlign med Gladiator eller Troja. Hvis man synes at CGI Legolas der hopper op på en gigantisk elefant ser flot ud må der være noget galt med en :).
.

Skriv ny kommentar: